Berta Sándor
Milliókat keresnek a reklámok átengedésével az Adblock fejlesztői
A Mobile Geeks bloggerei kiderítették, hogy az Adblock Plus készítői nagyon jól keresnek az egyes konszernekkel való együttműködésen.
A Till Faida által alapított Eyeo cég az Adblock Plus rendszerén átengedett hirdetések után több millió dollárt zsebelhetett be. Az összeg csak az elmúlt néhány hónapban 30 millió dollárt tett ki. Sascha Pallenberg, a Mobile Geeks egyik munkatársa azt már tavaly júliusban kiderítette, hogy bizonyos weboldalak üzemeltetői a reklámbevételeik 30 százalékát kifizetik az Adblock Plus fejlesztőinek, azért, hogy a program a szűrőin biztosan átengedje az adott hirdetéseket. Pallenberg most újabb részleteket hozott nyilvánosságra. A 30 millió dollár jelentős része a Google kasszájából származott, de emellett az eBay, az Amazon és a Yahoo! is fizetett bizonyos pénzt.
A blogger ezenkívül más dolgokra is rávilágított. Bizonyos szerkesztőségek azt kérik a látogatóktól, hogy kapcsolják ki az Adblock Plust, de ezek a felhívások rendszeresen eltűnnek. Továbbá a fejlesztők meglehetősen érdekesen kezelik a kritikákat: a kiegészítővel kapcsolatos minden negatív bejegyzést rövid időn belül törölnek.
Az Adblock Plus készítői nyilatkozatukban elismerték, hogy az Acceptable Ads kezdeményezés néhány tagja valóban díjat fizet nekik, konkrét összeget ugyanakkor nem közöltek. Hangsúlyozták, hogy a program elindítása óta rendszeresen beszámoltak a nagyobb oldalak pénzügyi támogatásáról és a jövőben is be fognak jelenteni az Acceptable Ads programot érintő minden változást.
A fejlesztők korábban közölték: alapvetően nem az online hirdetések ellen vannak, mivel pontosan tudják, hogy a szolgáltatásoknak és az oldalaknak szükségük van reklámra, csak szerintük nem mindegy, hogy milyenekre. Állításuk szerint nem csupán pénzt akarnak keresni, hanem azt szeretnék, ha jobb reklámok jelennének meg, s a felhasználók dönthetnék el, hogy melyik hirdetés tetszik nekik és melyik nem. Ebben a folyamatban segít az Adblock Plus.
A Till Faida által alapított Eyeo cég az Adblock Plus rendszerén átengedett hirdetések után több millió dollárt zsebelhetett be. Az összeg csak az elmúlt néhány hónapban 30 millió dollárt tett ki. Sascha Pallenberg, a Mobile Geeks egyik munkatársa azt már tavaly júliusban kiderítette, hogy bizonyos weboldalak üzemeltetői a reklámbevételeik 30 százalékát kifizetik az Adblock Plus fejlesztőinek, azért, hogy a program a szűrőin biztosan átengedje az adott hirdetéseket. Pallenberg most újabb részleteket hozott nyilvánosságra. A 30 millió dollár jelentős része a Google kasszájából származott, de emellett az eBay, az Amazon és a Yahoo! is fizetett bizonyos pénzt.
A blogger ezenkívül más dolgokra is rávilágított. Bizonyos szerkesztőségek azt kérik a látogatóktól, hogy kapcsolják ki az Adblock Plust, de ezek a felhívások rendszeresen eltűnnek. Továbbá a fejlesztők meglehetősen érdekesen kezelik a kritikákat: a kiegészítővel kapcsolatos minden negatív bejegyzést rövid időn belül törölnek.
Az Adblock Plus készítői nyilatkozatukban elismerték, hogy az Acceptable Ads kezdeményezés néhány tagja valóban díjat fizet nekik, konkrét összeget ugyanakkor nem közöltek. Hangsúlyozták, hogy a program elindítása óta rendszeresen beszámoltak a nagyobb oldalak pénzügyi támogatásáról és a jövőben is be fognak jelenteni az Acceptable Ads programot érintő minden változást.
A fejlesztők korábban közölték: alapvetően nem az online hirdetések ellen vannak, mivel pontosan tudják, hogy a szolgáltatásoknak és az oldalaknak szükségük van reklámra, csak szerintük nem mindegy, hogy milyenekre. Állításuk szerint nem csupán pénzt akarnak keresni, hanem azt szeretnék, ha jobb reklámok jelennének meg, s a felhasználók dönthetnék el, hogy melyik hirdetés tetszik nekik és melyik nem. Ebben a folyamatban segít az Adblock Plus.