Berta Sándor
Utazási platformokat vizsgálnak Olaszországban
Az olasz versenyhivatal a TripAdvisor, az Expedia és a Booking ellen is eljárást indított.
A TripAdvisor szálloda- és étteremértékelő portál esetében azt vizsgálja a hatóság, hogy eléggé elővigyázatos volt-e azzal kapcsolatban, hogy megakadályozza a téves információk terjesztését. Olasz fogyasztóvédelmi szervezetek, egy szállodai szövetség, hotel- és étteremüzemeltetők ugyanis amiatt panaszkodtak, hogy névtelenség mögé rejtőző személyek hamis információkat terjesztettek róluk a honlapon, azaz több hotel és étterem rossz hírét kelthették.
A hivatal a Booking és az Expedia oldalakat azzal gyanúsítja, hogy a piaci hatalmukkal visszaéltek az internetes szállodaszoba-foglalások területén. Az összes online szállodaszoba-foglalás 75 százaléka a Booking BV és az Expedia Inc. olasz leányvállalatain keresztül valósulnak meg. Az olasz szervezet azzal támasztotta alá a gyanúját, hogy a Booking és az Expedia a szerződési kondícióikkal akadályozták a konkurenseik piaci megjelenését, ráadásul befolyást gyakoroltak bizonyos részpiacokra is, például a szállodaszoba-foglalások területére. A két cég rendelkezett mindig a legkedvezőbb szobaárakkal és még a szállásukat helyben lefoglaló emberek sem kaphattak olcsóbb árakat.
A német versenyhivatal - hasonló okokból - szintén vizsgálatot rendelt el a Booking és az Expedia ellen. Andreas Mundt, a hivatal vezetője azt hangsúlyozta, hogy ezek a dolgok megakadályozzák azt, hogy más szállodák alacsonyabb árakat kínálhassanak a vendégeknek. 2011 decemberében számos piaci szereplő tiltakozott az ITA Software felvásárlása ellen, köztük volt az Expedia és a TripAdvisor is. 2012-ben pedig a platformok hatalommal való visszaéléssel vádolták a Google-t, mondván az online keresőjében előnyben részesíti a saját adatait és közvetlenül a légitársaságok oldalaira mutató linkeket jelenít meg. Nos, úgy tűnik, hogy ezek a cégek sem teljesen makulátlanok.
A TripAdvisor szálloda- és étteremértékelő portál esetében azt vizsgálja a hatóság, hogy eléggé elővigyázatos volt-e azzal kapcsolatban, hogy megakadályozza a téves információk terjesztését. Olasz fogyasztóvédelmi szervezetek, egy szállodai szövetség, hotel- és étteremüzemeltetők ugyanis amiatt panaszkodtak, hogy névtelenség mögé rejtőző személyek hamis információkat terjesztettek róluk a honlapon, azaz több hotel és étterem rossz hírét kelthették.
A hivatal a Booking és az Expedia oldalakat azzal gyanúsítja, hogy a piaci hatalmukkal visszaéltek az internetes szállodaszoba-foglalások területén. Az összes online szállodaszoba-foglalás 75 százaléka a Booking BV és az Expedia Inc. olasz leányvállalatain keresztül valósulnak meg. Az olasz szervezet azzal támasztotta alá a gyanúját, hogy a Booking és az Expedia a szerződési kondícióikkal akadályozták a konkurenseik piaci megjelenését, ráadásul befolyást gyakoroltak bizonyos részpiacokra is, például a szállodaszoba-foglalások területére. A két cég rendelkezett mindig a legkedvezőbb szobaárakkal és még a szállásukat helyben lefoglaló emberek sem kaphattak olcsóbb árakat.
A német versenyhivatal - hasonló okokból - szintén vizsgálatot rendelt el a Booking és az Expedia ellen. Andreas Mundt, a hivatal vezetője azt hangsúlyozta, hogy ezek a dolgok megakadályozzák azt, hogy más szállodák alacsonyabb árakat kínálhassanak a vendégeknek. 2011 decemberében számos piaci szereplő tiltakozott az ITA Software felvásárlása ellen, köztük volt az Expedia és a TripAdvisor is. 2012-ben pedig a platformok hatalommal való visszaéléssel vádolták a Google-t, mondván az online keresőjében előnyben részesíti a saját adatait és közvetlenül a légitársaságok oldalaira mutató linkeket jelenít meg. Nos, úgy tűnik, hogy ezek a cégek sem teljesen makulátlanok.