Berta Sándor
Steve Ballmer öt tanácsa
A Microsoft távozó vezérigazgatója öt dolgot javasol a menedzsereknek. Úgy tűnik, mintha a tanácsokat a sport területéről választotta volna.
Steve Ballmer a következő tippeket adta a menedzsereknek: bizonyosodjanak meg arról, hogy az egész pályát átlátják; soha ne bízzanak kizárólag egyetlen személyben vagy egy csapatban; tudatosítsák magukban, hogy nem létezik minden korszakban használható tökéletes üzleti modell; ne tervezzenek csak rövid vagy csak hosszú távra; s legyenek tisztában a határaikkal.
Kifejtése szerint a helyzet állandóan változik. "Tíz év múlva is a maihoz hasonlóan fognak kinézni az eszközök? A nyereség belőlük fog jönni, vagy reklámokból és kereskedelemből, mint a Google és az Amazon esetében?" Szintén nem ért egyet azzal a nézettel, miszerint néhány tehetséges ember elég a sikerhez. "Mítosz az, hogy ők felmennek a hegyre, és agyagtáblákon lehozzák a tudást." Ilyen méretű cégeknél ez már nem működik. Ballmer alatt olyan agytrösztök dolgoztak, mint Steven Sinofksy, a Windows feje, J Allard, az Xbox technológiai vezetője és Ray Ozzie szoftverfönök. Ma már egyik sincs a cégnél. Felhívta a figyelmet, hogy hiába hisz manapság mindenki a szoftverekben, jelenleg a két legnyereségesebb vállalat hardvercég, az Apple és a Samsung.
Mary Jo Foley, a Microsoft ügyeit jól ismerő újságíró és Wes Miller, a Directions on Microsoft munkatársa egyaránt úgy gondolja, hogy ezeket a javaslatokat érdemes komolyan venni és nem csupán az IT területén hasznosak. Miller, aki 1997 és 2004 között dolgozott a redmondi társaságnak, azt írta: "Amennyiben a Ballmer által vezetett Microsoftra gondolok két dolog jut egyből az eszembe. Az elmúlt 14 évben a vállalat hatalmas fejlődést ért el az üzleti életben és világszerte számos termékcsaládot dobott piacra. Itt nem csak pénzről vagy piaci részesedésről van szó, hanem a világszerte az üzleti felhasználók mindennapjaira gyakorolt hatásról. Steve ezt nagyrészt sikeresen megoldotta és ezzel együtt életben tudta tartani a Gates-korszakból származó eredeti Microsoft-szellemet is. Mindez az alkalmazottak és a termékek számának drasztikus növekedése, a pénzügyi sikerek, a jogi kihívások és az új vetélytársak megjelenése ellenére sikerült neki."
Mary Jo Foley ehhez azt tette hozzá, hogy Ballmer valódi sikereire és kudarcaira csak néhány esztendő múlva derül majd fény, mert az általa bevezetett termékek és stratégiák még a kezdetek kezdetén járnak. Különösen a Windows 8, a Surface-táblák, a Nokia részlegeinek átvételét tekintve tisztázatlan, hogy ezek a Microsoft ügyfeleit, partnereit és vetélytársait segíteni vagy akadályozni fogják. Még akkor is így van ez, ha néhányan már tudni vélik az igazságot.
Steve Ballmer a következő tippeket adta a menedzsereknek: bizonyosodjanak meg arról, hogy az egész pályát átlátják; soha ne bízzanak kizárólag egyetlen személyben vagy egy csapatban; tudatosítsák magukban, hogy nem létezik minden korszakban használható tökéletes üzleti modell; ne tervezzenek csak rövid vagy csak hosszú távra; s legyenek tisztában a határaikkal.
Kifejtése szerint a helyzet állandóan változik. "Tíz év múlva is a maihoz hasonlóan fognak kinézni az eszközök? A nyereség belőlük fog jönni, vagy reklámokból és kereskedelemből, mint a Google és az Amazon esetében?" Szintén nem ért egyet azzal a nézettel, miszerint néhány tehetséges ember elég a sikerhez. "Mítosz az, hogy ők felmennek a hegyre, és agyagtáblákon lehozzák a tudást." Ilyen méretű cégeknél ez már nem működik. Ballmer alatt olyan agytrösztök dolgoztak, mint Steven Sinofksy, a Windows feje, J Allard, az Xbox technológiai vezetője és Ray Ozzie szoftverfönök. Ma már egyik sincs a cégnél. Felhívta a figyelmet, hogy hiába hisz manapság mindenki a szoftverekben, jelenleg a két legnyereségesebb vállalat hardvercég, az Apple és a Samsung.
Mary Jo Foley, a Microsoft ügyeit jól ismerő újságíró és Wes Miller, a Directions on Microsoft munkatársa egyaránt úgy gondolja, hogy ezeket a javaslatokat érdemes komolyan venni és nem csupán az IT területén hasznosak. Miller, aki 1997 és 2004 között dolgozott a redmondi társaságnak, azt írta: "Amennyiben a Ballmer által vezetett Microsoftra gondolok két dolog jut egyből az eszembe. Az elmúlt 14 évben a vállalat hatalmas fejlődést ért el az üzleti életben és világszerte számos termékcsaládot dobott piacra. Itt nem csak pénzről vagy piaci részesedésről van szó, hanem a világszerte az üzleti felhasználók mindennapjaira gyakorolt hatásról. Steve ezt nagyrészt sikeresen megoldotta és ezzel együtt életben tudta tartani a Gates-korszakból származó eredeti Microsoft-szellemet is. Mindez az alkalmazottak és a termékek számának drasztikus növekedése, a pénzügyi sikerek, a jogi kihívások és az új vetélytársak megjelenése ellenére sikerült neki."
Mary Jo Foley ehhez azt tette hozzá, hogy Ballmer valódi sikereire és kudarcaira csak néhány esztendő múlva derül majd fény, mert az általa bevezetett termékek és stratégiák még a kezdetek kezdetén járnak. Különösen a Windows 8, a Surface-táblák, a Nokia részlegeinek átvételét tekintve tisztázatlan, hogy ezek a Microsoft ügyfeleit, partnereit és vetélytársait segíteni vagy akadályozni fogják. Még akkor is így van ez, ha néhányan már tudni vélik az igazságot.