Berta Sándor
5500 új munkahelyet hoz létre Európában a Huawei
A kínai telekommunikációs óriáscég egy évtizede van jelen a kontinensünkön és a következő öt évben további befektetésekkel járulna hozza a helyi munkahely-teremtésekhez.
A China Daily tudósítása alapján a Huawei a következő öt esztendőben 5500 munkahelyet akar létrehozni Európában. Ezt Patrick Zhang, a Huawei Enterprise Business Group marketingügyekért felelős elnöke jelentette be. A társaság jelenleg Európában 7500 alkalmazottat foglalkoztat és Belgiumban, Finnországban, Franciaországban, Írországban, Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban és Svédországban összesen 13 kutatási és fejlesztési intézetet működtet. Ezenkívül vannak olyan központok is, amelyeket más távközlési szolgáltatókkal együtt üzemeltet.
Zhang kifejtette, hogy a kutatás és a fejlesztés mellett a lokalizáció a siker kulcsa. Az európai telekommunikációs cégekkel kívánják szélesíteni kapcsolatukat, emellett vállalati ügyfeleknek nyújtanának információtechnológiai megoldásokat. Véleménye szerint a nagy európai verseny miatt ha sikerül nekik a kontinensen sikeresnek lenniük, akkor a jövőben globálisan is az eddigieknél nagyobb eredményeket érhetnek el. Nem véletlen, hogy az óriáscég erősebben összpontosítja Európára, hiszen az Amerikai Egyesült Államok piacáról kiszorult. Zhang megemlítette, hogy az európai terjeszkedés eltér majd a korábbi amerikai próbálkozásoktól, ott ugyanis "alaptalan okok miatt" komoly nehézségekkel találták szembe magukat. Az igazgató ezzel az amerikai képviselőház titkosszolgálati állandó bizottságának tavaly októberi döntésére utalt, amely a vállalatot - a szintén kínai ZTE céggel együtt - 11 havi vizsgálódást követően nemzetbiztonságilag kockázatosnak nyilvánította. Az állításokat mindkét vállalat tagadta, s az ellenük felhozott bizonyítékok hiányát kifogásolta. A kontinensünkön végrehajtott beruházásokat egyértelműen nyomásgyakorlásra akarják felhasználni az amerikai kormánnyal szemben.
A konszern tavaly a kontinensen 4,17 milliárd dollár bevételt könyvelhetett el, a terjeszkedés nyújtotta új lehetőségek a becslések szerint három-öt éven belül további egymilliárd dolláros forgalmat hoznak majd. A Huawei nettó profitja tavaly 33 százalékkal nőtt a 2011-es adatokhoz képest, a cég mintegy 15,4 milliárd jüan (554 milliárd forint) nyereségre tett szert, miközben forgalma 8 százalékkal 220,2 milliárd jüanra (7,9 ezer milliárd forint) nőtt. Egy korábbi jelentésében a cég úgy fogalmaz: idén a forgalom 10-12 százalékos bővülésére számítanak. Jim Lu, a kínai társaság észak- és közép-európai elnöke néhány nappal ezelőtt azt nyilatkozta, hogy Európa első osztályú hely számukra ahhoz, hogy IT-szakembereket toborozzanak. Nem vetélytársa akarnak lenni az európai vállalkozásoknak, sokkal inkább lehetőséget kérnek és tovább szeretnék fejleszteni a Long Term Evolution (LTE) technológiát. Az európai, afrikai és közel-keleti (EMEA) régióban folyik be a Huawei bevételeinek 35 százaléka, így érthetően kiemelt figyelemmel kísérik ezt a területet.
A China Daily tudósítása alapján a Huawei a következő öt esztendőben 5500 munkahelyet akar létrehozni Európában. Ezt Patrick Zhang, a Huawei Enterprise Business Group marketingügyekért felelős elnöke jelentette be. A társaság jelenleg Európában 7500 alkalmazottat foglalkoztat és Belgiumban, Finnországban, Franciaországban, Írországban, Nagy-Britanniában, Németországban, Olaszországban és Svédországban összesen 13 kutatási és fejlesztési intézetet működtet. Ezenkívül vannak olyan központok is, amelyeket más távközlési szolgáltatókkal együtt üzemeltet.
Zhang kifejtette, hogy a kutatás és a fejlesztés mellett a lokalizáció a siker kulcsa. Az európai telekommunikációs cégekkel kívánják szélesíteni kapcsolatukat, emellett vállalati ügyfeleknek nyújtanának információtechnológiai megoldásokat. Véleménye szerint a nagy európai verseny miatt ha sikerül nekik a kontinensen sikeresnek lenniük, akkor a jövőben globálisan is az eddigieknél nagyobb eredményeket érhetnek el. Nem véletlen, hogy az óriáscég erősebben összpontosítja Európára, hiszen az Amerikai Egyesült Államok piacáról kiszorult. Zhang megemlítette, hogy az európai terjeszkedés eltér majd a korábbi amerikai próbálkozásoktól, ott ugyanis "alaptalan okok miatt" komoly nehézségekkel találták szembe magukat. Az igazgató ezzel az amerikai képviselőház titkosszolgálati állandó bizottságának tavaly októberi döntésére utalt, amely a vállalatot - a szintén kínai ZTE céggel együtt - 11 havi vizsgálódást követően nemzetbiztonságilag kockázatosnak nyilvánította. Az állításokat mindkét vállalat tagadta, s az ellenük felhozott bizonyítékok hiányát kifogásolta. A kontinensünkön végrehajtott beruházásokat egyértelműen nyomásgyakorlásra akarják felhasználni az amerikai kormánnyal szemben.
A konszern tavaly a kontinensen 4,17 milliárd dollár bevételt könyvelhetett el, a terjeszkedés nyújtotta új lehetőségek a becslések szerint három-öt éven belül további egymilliárd dolláros forgalmat hoznak majd. A Huawei nettó profitja tavaly 33 százalékkal nőtt a 2011-es adatokhoz képest, a cég mintegy 15,4 milliárd jüan (554 milliárd forint) nyereségre tett szert, miközben forgalma 8 százalékkal 220,2 milliárd jüanra (7,9 ezer milliárd forint) nőtt. Egy korábbi jelentésében a cég úgy fogalmaz: idén a forgalom 10-12 százalékos bővülésére számítanak. Jim Lu, a kínai társaság észak- és közép-európai elnöke néhány nappal ezelőtt azt nyilatkozta, hogy Európa első osztályú hely számukra ahhoz, hogy IT-szakembereket toborozzanak. Nem vetélytársa akarnak lenni az európai vállalkozásoknak, sokkal inkább lehetőséget kérnek és tovább szeretnék fejleszteni a Long Term Evolution (LTE) technológiát. Az európai, afrikai és közel-keleti (EMEA) régióban folyik be a Huawei bevételeinek 35 százaléka, így érthetően kiemelt figyelemmel kísérik ezt a területet.