Szekeres Viktor
Ennyi pénzt még egy film sem hozott kapcsódó termékekből
Háromszorannyi járulékos bevételre számíthat a Disney a Verdák 2 esetében, mint az ugyancsak sok gyerekjátékot eladó Toy Story 3-nál. Innentől kezdve nem kérdés, hogy miért született meg a film.
Nem sokan értették, hogy a Pixar 2011. nyarára választott filmje miért pont a Verdák második része lett. Igaz, a 2006-os Verdák sikeres volt Amerikában (224 millió dollár), több bevételt hozott, mint mondjuk a 2007-es L'ecsó (206 millió dollár) vagy a 2008-as Wall-E (223 millió dollár), azonban az említett filmek nemzetközileg sokkal jobban szerepeltek, így összességében több bevételt is hoztak. No, meg az sem volt mellékes, hogy az általában minimális negatív kritikát kapó Pixar-filmek közül a Verdákat 26%-ban elmarasztalták a kritikusok.
A Pixar nem is tervezte a folytatás elkészítését, a Disney azonban hatalmas pénzt látott egy második részben, főleg a filmhez kapcsolódó járulékos termékek piacát, a merchandising területét figyelembe véve. A gyenge nemzetközi bevételeket pedig a történet nemzetközivé tételével próbálták növelni. Hogy ez mennyire fog bejönni, az még kérdéses, de az nem, hogy a Disney már most 300-nál több Verdák-termékkel árasztotta el a piacot, a különböző játékokon, gyűjthető bigyókon át a papírzsebkendőkig. A kisgyerekeknek szánt áruk mellet persze készült videójáték is a filmből, jégrevüt és színpadi előadásokat is terveznek a Verdák 2 alapján, valamint élményparkot is építenek a márkanévre.
Mindez a Wall Street szakértői becslései szerint nagyjából 10 milliárd dollár bevételt fog generálni a filmstúdiónak, ami minden idők legnagyobb merchandising bevétele lesz - miközben a film jó esetben is csak fél-egymilliárd dollárra számíthat a moziból. Összehasonlításképp például a moziban hatalmas siker Toy Story 3 "csak" 2,8 milliárdos merchandising bevételt tudott elkönyvelni, így a Verdák 2 most már idézőjel nélkül tekinthető a termékek eladását elősegítő, nagyszabású, több mint 100 millió dollárba kerülő reklámfilmnek.
Nem sokan értették, hogy a Pixar 2011. nyarára választott filmje miért pont a Verdák második része lett. Igaz, a 2006-os Verdák sikeres volt Amerikában (224 millió dollár), több bevételt hozott, mint mondjuk a 2007-es L'ecsó (206 millió dollár) vagy a 2008-as Wall-E (223 millió dollár), azonban az említett filmek nemzetközileg sokkal jobban szerepeltek, így összességében több bevételt is hoztak. No, meg az sem volt mellékes, hogy az általában minimális negatív kritikát kapó Pixar-filmek közül a Verdákat 26%-ban elmarasztalták a kritikusok.
A Pixar nem is tervezte a folytatás elkészítését, a Disney azonban hatalmas pénzt látott egy második részben, főleg a filmhez kapcsolódó járulékos termékek piacát, a merchandising területét figyelembe véve. A gyenge nemzetközi bevételeket pedig a történet nemzetközivé tételével próbálták növelni. Hogy ez mennyire fog bejönni, az még kérdéses, de az nem, hogy a Disney már most 300-nál több Verdák-termékkel árasztotta el a piacot, a különböző játékokon, gyűjthető bigyókon át a papírzsebkendőkig. A kisgyerekeknek szánt áruk mellet persze készült videójáték is a filmből, jégrevüt és színpadi előadásokat is terveznek a Verdák 2 alapján, valamint élményparkot is építenek a márkanévre.
Mindez a Wall Street szakértői becslései szerint nagyjából 10 milliárd dollár bevételt fog generálni a filmstúdiónak, ami minden idők legnagyobb merchandising bevétele lesz - miközben a film jó esetben is csak fél-egymilliárd dollárra számíthat a moziból. Összehasonlításképp például a moziban hatalmas siker Toy Story 3 "csak" 2,8 milliárdos merchandising bevételt tudott elkönyvelni, így a Verdák 2 most már idézőjel nélkül tekinthető a termékek eladását elősegítő, nagyszabású, több mint 100 millió dollárba kerülő reklámfilmnek.