Napi Online
Lejárt a betelefonálós televíziós játékok ideje
Úgy tűnik, lejárt az emelt díjas betelefonálós televíziós játékok ideje, amikor a "szerencsés" nézők sok-sok hívás után adásba kerülve megfejthették az egyébként banális feladványt.
A műsoroknak ugyanis nem a nézők műveltségének gyarapítása volt a célja, hanem az, hogy a nyeremény reményében minél több pénzt költsenek telefonálásra. Az alaphelyzet nem változott, vagyis most is az a televíziós társaságok célja, hogy ilyen módon is pénzt szerezzenek, csak a tartalom módosult: a korábbi, például szórejtvények helyett most a jövendőt mondók kerülnek a képernyőre. A tévék pedig okkal számíthatnak a közönségre, hisz sokan - talán egyre többen - lehetnek azok, akik ilyen módon szeretnének támaszt szerezni vagy megoldást találni problémáikra, s erre készek áldozni, nem is keveset, hisz egy-egy hívás több száz forintba kerül.
A TV2-n az idén eddig nem jelentkeztek "hagyományos" call tv-vel, azaz telefonos játékkal, helyette úgynevezett ezo tv-műsort indítottak, jóslással és sorsvetéssel, melyet műsoridő és műsorhossz tekintetében kicsit rövidebbre szabtak, mint annak idején a telefonos játékok voltak - mondta lapunknak Megyeri András, a TV2 üzletfejlesztési osztályvezetője, aki azt is hozzátette, hogy az ilyen műsorok alapvetően nem a nézettségért, hanem a betelefonálásokból származó bevétel miatt kerülnek adásba. Ami ezeket a bevételeket illeti, az általános gazdasági válság természetesen a nézők ilyen irányú kiadásainak a csökkentését is eredményezte, mindemellett fontos bevételi forrás maradt csatornáink számára - mondta Megyeri konkrét bevételek említése nélkül.
Az RTL Klubon 2004-ben kerültek képernyőre az úgynevezett call tv típusú interaktív játékok, amelyeket az RTL Klub kizárólagos partnere készített és biztosította a szolgáltatást. Tavaly a piaci trendeknek megfelelően a call tv-n alapuló játékokat felváltotta az Asztro show, amely mindennap jelentkezik az RTL Klubon. A szolgáltatás külső gyártásban készül. Az RTL Klubnak a különböző interaktív alkalmazásokból természetesen árbevétele keletkezik, amelynek mértéke üzleti információ, minden olyan műsorba, ahol a struktúra/kreatív engedi, bevonják a nézőket, hogy aktív részesei lehessenek a műsoroknak és véleményükkel döntően befolyásolják az egyes eseményeket (például szavazások: X-Faktor, ValóVilág, Csillag Születik) - nyilatkozta Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója.
Az Országos Rádió és Televízió Testület határozata 2009-ben az interaktív televíziós nyereményjátékokat az úgynevezett televíziós vásárlási műsorablakba sorolta, ezt pontosította az új médiatörvény, amely 3 órában maximálta az egyes napokon a televíziós vásárlási műsorablakot.
A műsoroknak ugyanis nem a nézők műveltségének gyarapítása volt a célja, hanem az, hogy a nyeremény reményében minél több pénzt költsenek telefonálásra. Az alaphelyzet nem változott, vagyis most is az a televíziós társaságok célja, hogy ilyen módon is pénzt szerezzenek, csak a tartalom módosult: a korábbi, például szórejtvények helyett most a jövendőt mondók kerülnek a képernyőre. A tévék pedig okkal számíthatnak a közönségre, hisz sokan - talán egyre többen - lehetnek azok, akik ilyen módon szeretnének támaszt szerezni vagy megoldást találni problémáikra, s erre készek áldozni, nem is keveset, hisz egy-egy hívás több száz forintba kerül.
A TV2-n az idén eddig nem jelentkeztek "hagyományos" call tv-vel, azaz telefonos játékkal, helyette úgynevezett ezo tv-műsort indítottak, jóslással és sorsvetéssel, melyet műsoridő és műsorhossz tekintetében kicsit rövidebbre szabtak, mint annak idején a telefonos játékok voltak - mondta lapunknak Megyeri András, a TV2 üzletfejlesztési osztályvezetője, aki azt is hozzátette, hogy az ilyen műsorok alapvetően nem a nézettségért, hanem a betelefonálásokból származó bevétel miatt kerülnek adásba. Ami ezeket a bevételeket illeti, az általános gazdasági válság természetesen a nézők ilyen irányú kiadásainak a csökkentését is eredményezte, mindemellett fontos bevételi forrás maradt csatornáink számára - mondta Megyeri konkrét bevételek említése nélkül.
Az RTL Klubon 2004-ben kerültek képernyőre az úgynevezett call tv típusú interaktív játékok, amelyeket az RTL Klub kizárólagos partnere készített és biztosította a szolgáltatást. Tavaly a piaci trendeknek megfelelően a call tv-n alapuló játékokat felváltotta az Asztro show, amely mindennap jelentkezik az RTL Klubon. A szolgáltatás külső gyártásban készül. Az RTL Klubnak a különböző interaktív alkalmazásokból természetesen árbevétele keletkezik, amelynek mértéke üzleti információ, minden olyan műsorba, ahol a struktúra/kreatív engedi, bevonják a nézőket, hogy aktív részesei lehessenek a műsoroknak és véleményükkel döntően befolyásolják az egyes eseményeket (például szavazások: X-Faktor, ValóVilág, Csillag Születik) - nyilatkozta Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója.
Az Országos Rádió és Televízió Testület határozata 2009-ben az interaktív televíziós nyereményjátékokat az úgynevezett televíziós vásárlási műsorablakba sorolta, ezt pontosította az új médiatörvény, amely 3 órában maximálta az egyes napokon a televíziós vásárlási műsorablakot.