MTI

A világ első bortelevíziója Franciaországban

A borkedvelők és -termelők első nemzetközi televíziója jövő ősztől kezdené meg működését Franciaországban. A legfőbb gondot az alapítóknak azonban az jelenti, hogy a bor hazájában gyakorlatilag tilos a televízióban a borokról szót ejteni.

"A bor kultúránk lényege, a (francia) nagyvonalúság, vendéglátás és élvezet szinonimája" - olvasható a majdani Edonys bortelevízió honlapján. A francia és angol nyelven havi negyven órányi saját készítésű műsort kínáló csatorna a földi sugárzáson kívül minden hálózaton (kábel, műhold, internet) - havi 6,3 eurós előfizetési díjjal - szeretne betörni a francia médiapiacra. Az interaktív borkóstolástól a borhoz kapcsolódó minden jelentős eseményről, vásárokról, árverésekről, versenyekről, ünnepekről tudósítani kívánnak; a hírműsorok mellett a bortermelői szakma legfontosabb kérdéseiről a nagyközönség számára is érdekes vitaműsorokat terveznek, s a borral kapcsolatos dokumentum- és játékfilmek bemutatását ígérik.

A Le Figaro című napilap csütörtöki beszámolója szerint azonban a francia médiahatóság (CSA) a törvényben előírt két hónap helyett négy hónapig gondolkodott azon, hogy engedélyezze-e a borcsatorna működését. "A CSA megadná az engedélyt, azzal a feltétellel, hogy egyetlen borosüveget vagy borkóstolást sem mutatunk. Ez pedig lehetetlen számunkra" - mondta a lapnak, Julien Dumont, a bortévét alapító Media-Place Partners vezetője.

A francia törvények szerint tilos a borok reklámozása, s erre hivatkozva a CSA egyszerűen kitiltotta a bort a francia televíziókból, annak ellenére, hogy ez nincsen sehol írásban foglalva. Franciaországon kívül csak három országban létezik hasonló tiltás: Iránban, Irakban és Afganisztánban - hangsúlyozta a Le Figaro. Ami azért is tűnik furcsának, mert Franciaország legfőbb kereskedelmi bevételét a borok biztosítják.

A lap úgy tudja, hogy a bortelevízióban a Franciaországgal szomszédos Luxemburg hatóságai viszont óriási lehetőséget látnak és szívesen vennék, ha egy nemzetközi televízió az ő területükről sugározna, amennyiben nem tud megegyezni a francia médiahatósággal. Az Edonys műsorigazgatója Jean-Michel Peyronnet, a Revue Vinicole Internationale rangos szaklap főszerkesztője lesz, aki kezdetben 2,5 millió eurós költségvetésből gazdálkodhat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #1
    LOL