Napi Online
Megugrott a tévéforgalom
A tavalyi masszív szórakoztató elektronikai visszaesés után némi növekedés is elképzelhető a focivébé miatt megélénkülő televízió-forgalomban. Kérdés, hogy a tévék képesek lesznek-e tartani árukat.
Tavaly havonta 2-3 százalékos áresést mértek a kutatók. Az átlagárak 8 százalékkal, 132 ezerről 124 ezerre estek, így értékben tíz-, míg darabszámban kétszázalékos volt a csökkenés - írta a GfK Hungária. Így a lapostévé elterjedtsége 8,9 százalékos volt tavaly. A focivébé alatt a háztartások lapostévé-ellátottsága akár meg is duplázódhat. Szántó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere szerint a focimeccs olyan műsor, amelynél a nagyobb képernyő és a jobb felbontás jóval látványosabbá, élvezetesebbé teszi az élményt. A képminőség javulása a meccseknél könnyen összehasonlítható.
Sokan nagyobb társaságban nézik otthon is a meccseket, egy nagy képernyős lapostévén akár házimozirendszerrel egybekötve majdnem olyan élményt képesek nyújtani a készülékek, mintha a néző a meccsen lenne. Sokaknak fontos a hetekig tartó sportesemények alatt a családi béke megőrzése, ezért ilyenkor szerzik be a család második tévéjét, hogy ne legyen vita a távkapcsoló miatt. Rendszerint már a sporteseményeket megelőzően elindul a tv-forgalom felfutása, az esemény alatt kevésbé fogynak a készülékek.
Szántó adatai szerint továbbra is a 82 cm képátlójú lcd-tévéből fogy darabszám szerint a legtöbb (a GfK adatai szerint e kategória súlya a teljes forgalomban 90 százalék). Dinamikusan nő a 107 centis és az e fölötti kategóriák forgalma is. Várható volt, hogy a focivébé a led-készülékek előretörését is meghozza. A 2010-es modellek ötöde ilyen, ezek akár 40 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak a normál lcd-hez képest, a kontrasztarány pedig lényegesen jobb. A led-készülékek ára ma már egyre inkább közelít a normál lcd-éhez. A 3D-s tévét egyelőre azok veszik, akiknek fontos, hogy az új technológiák a lehető leghamarabb a háztartásukban legyenek. A Media Marktban már most 6-8-féle 3D-s készülék közül lehet választani, a tömeges értékesítéshez azonban a 3D-tartalmak felfutásáig várni kell - tette hozzá Szántó.
A DVB-T set-top-boxok értékesítése 2009. első négy hónapjának eredményeihez képest 2010. első négy hónapjában több mint a háromszorosára nőtt a Media Markt áruházaiban. Havi néhány százas darabszámról ezres nagyságrendűre nőtt a termék forgalma egy év alatt. A futball-világbajnokság közeledtével várható, hogy tovább növekszik a kereslet a készülékek iránt, illetve egyre bővül a földi sugárzású digitális csatornák száma, ami szintén keresetté teszi a set-top-boxokat. A digitális adás vételére alkalmas, mpg4-es tunerrel szerelt televíziók (ezekhez nem kell set-top-box) aránya a Media Markt árukészletében az elmúlt egy évben ugrásszerűen megnőtt, az összes eladott tévékészülék 90 százaléka rendelkezik ezzel a funkcióval. A set-top-boxok jellemző ára 20-30 ezer forint.
Tavaly havonta 2-3 százalékos áresést mértek a kutatók. Az átlagárak 8 százalékkal, 132 ezerről 124 ezerre estek, így értékben tíz-, míg darabszámban kétszázalékos volt a csökkenés - írta a GfK Hungária. Így a lapostévé elterjedtsége 8,9 százalékos volt tavaly. A focivébé alatt a háztartások lapostévé-ellátottsága akár meg is duplázódhat. Szántó Balázs, a Media Markt koncepciómenedzsere szerint a focimeccs olyan műsor, amelynél a nagyobb képernyő és a jobb felbontás jóval látványosabbá, élvezetesebbé teszi az élményt. A képminőség javulása a meccseknél könnyen összehasonlítható.
Sokan nagyobb társaságban nézik otthon is a meccseket, egy nagy képernyős lapostévén akár házimozirendszerrel egybekötve majdnem olyan élményt képesek nyújtani a készülékek, mintha a néző a meccsen lenne. Sokaknak fontos a hetekig tartó sportesemények alatt a családi béke megőrzése, ezért ilyenkor szerzik be a család második tévéjét, hogy ne legyen vita a távkapcsoló miatt. Rendszerint már a sporteseményeket megelőzően elindul a tv-forgalom felfutása, az esemény alatt kevésbé fogynak a készülékek.
Szántó adatai szerint továbbra is a 82 cm képátlójú lcd-tévéből fogy darabszám szerint a legtöbb (a GfK adatai szerint e kategória súlya a teljes forgalomban 90 százalék). Dinamikusan nő a 107 centis és az e fölötti kategóriák forgalma is. Várható volt, hogy a focivébé a led-készülékek előretörését is meghozza. A 2010-es modellek ötöde ilyen, ezek akár 40 százalékkal kevesebb energiát fogyasztanak a normál lcd-hez képest, a kontrasztarány pedig lényegesen jobb. A led-készülékek ára ma már egyre inkább közelít a normál lcd-éhez. A 3D-s tévét egyelőre azok veszik, akiknek fontos, hogy az új technológiák a lehető leghamarabb a háztartásukban legyenek. A Media Marktban már most 6-8-féle 3D-s készülék közül lehet választani, a tömeges értékesítéshez azonban a 3D-tartalmak felfutásáig várni kell - tette hozzá Szántó.
A DVB-T set-top-boxok értékesítése 2009. első négy hónapjának eredményeihez képest 2010. első négy hónapjában több mint a háromszorosára nőtt a Media Markt áruházaiban. Havi néhány százas darabszámról ezres nagyságrendűre nőtt a termék forgalma egy év alatt. A futball-világbajnokság közeledtével várható, hogy tovább növekszik a kereslet a készülékek iránt, illetve egyre bővül a földi sugárzású digitális csatornák száma, ami szintén keresetté teszi a set-top-boxokat. A digitális adás vételére alkalmas, mpg4-es tunerrel szerelt televíziók (ezekhez nem kell set-top-box) aránya a Media Markt árukészletében az elmúlt egy évben ugrásszerűen megnőtt, az összes eladott tévékészülék 90 százaléka rendelkezik ezzel a funkcióval. A set-top-boxok jellemző ára 20-30 ezer forint.