Szekeres Viktor
Az RTL Klub folytatja a Való világot
Sokak titkos vágya teljesül ősszel, ugyanis visszatér a magyar tévézés történetének egyik legsikeresebb valóságshow-ja, a Való világ.
Valószínűleg nem sokaknak kell bemutatni a Való világot, hiszen rengetegen nézték az RTL Klub napi reality-jét. Akinek mégis be kéne: nagyjából egy tucat embert összezárnak egy házba, kamerákkal követik az életüket, s a nézők időről-időre kiszavaznak valakit, a végén pedig csak egy marad, aki hazaviheti a busás nyereményt, s egy időre kibérelheti a bulvárlapok címlapjait. (Egyébként a VV4 indulásának híre hallatán minden bizonnyal pezsgőt nyitottak a hazai nyomtatott bulvársajtó munkatársai, hiszen a műfaj nagyon hálás, egy jó szereposztás esetén jó pár új és eladható név keletkezik a viszonylag belterjesnek számító hazai celebparkban.)
Annak idején az RTL Klub kvázi saját formátumként fejlesztette a kieséses játékot, hogy konkurenciát állítson a TV2 licencműsorának, a Big Brothernek. Ez a konkurenciaállítás olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy a VV itthon nem egyszer megverte a BB-t, azonban igazán nagyot a második évad robbantott, meg is bukott a BB2. Sőt, az RTL formátuma túl is élte a vetélytársat, hiszen 3 szezont készítettek belőle. 2004 óta azonban csend van a formátum körül, mindössze két alkalommal merült fel az újraindítás nem hivatalos formában, de kiderült, hogy inkább csak a konkurencia ijesztgetéséről volt szó. (Meg aztán az RTL Klub komoly ellenfél híján nem is nagyon szorult rá a nagyon drága produkció felélesztésére. Most azonban úgy érezték, itt az idő elővenni.)
A műsor sikere egyrészt abban rejlett, hogy igazi multiplatform szórakozást nyújtott a nézőlnek, hiszen nem csak a tévében lehetett nyomon követni az eseményeket szerkesztett formában, hanem az interneten is szerkesztetlenül, akár a nap 24 órájában. A netes aspektus ráadásul olyan kapukat nyitott meg a VV előtt, melyekre csak titkon számíthattak a készítők. A bizonyos biológiai szükségleteikkel (aki nem rajongója a izzadságszagú újságírói virágnyelvnek: a szexről van szó) nem bíró bentlakók által produkált tornagyakorlatok a mosókonyha, illetve a mellékhelyiség magányában, rekordszámú letöltéseket produkáltak. A siker másik kulcsa természetesen az volt, hogy a műsort nem kedvelők is olykor vallásosan kísérték figyelemmel a legfrissebb eseményeket, hogy legyen min köszörülniük a nyelvüket, akár a neten is - ezzel is reklámot csapva a viszonylag fiatal közönséget célbavevő reality-nek.
Az RTL Klub legfrissebb kutatási eredményei azt mutatják, hogy a 18-49 éves korosztályban tízből kilenc ember emlékszik a Való Világra és közülük mindössze egy ember nem követte a műsort. Ráadásul mind az európai, mind az amerikai trendek azt jelzik, hogy a reality show-k a reneszánszukat élik. A kutatási eredmények hatására és a nemzetközi tapasztalatokat figyelembe véve döntött úgy a csatorna, hogy ősszel ismét elindítja a valóságshow-t.
A Való Világ annak idején 2002-ben a 18-49 évesek körében 37,9%-os közönségarányt ért el, amit a következő szériák csak tovább növeltek. A harmadik sorozat közönségaránya 41,4% volt. A tévénézők több, mint a fele rendre figyelemmel kísérte a Való Világ finálékat: az első nyertes, Mészáros Szabolcs végső győzelme 53,9%-os közönségarányt ért el. Vitkó László és Gyukin Milován diadala pedig 52%-os SHR-t tudhatott magáénak. A Való Világ sikere az ország határain is túlmutatott, a valóságshow első szériája VyVoleni címmel Csehországban és Szlovákiában is maga mögé utasította a Big Brother-t.
Érdekel a Való világ 4?
A Való világ tehát visszatér a negyedik szériájával, még ebben az évben kinyitja kapuit a Villa, és várja új lakóit, akik szeretnék megmutatni magukat és talán megváltoztatni az életüket. A műsor fődíja egy lakás, egy autó és havi egymillió forint egy éven át. Aki jelentkezni akar, az www.valovilag.hu oldalon talál jelentkezési lapot. (Ha pedig valaki nosztalgiázna egy cseppet, íme egy névsorolvasás. Eddig olyanok szerepeltek a 3 Való világ évadba, s lettek híresek ideig-óráig, mint Szabolcs, Majka, Oki, Hajni, Lorenzo, Ági, Nóri, Leslie, Györgyi (1. szezon), Laci, Anikó, Péter, Csöpke, Solya, Elvis, Gábor, Mónika, Zsolti, Sziszi, Rita, kismocsok, Béka (2. szezon), Leo, Katka, Pandora, Tommyboy, Segal, Szilvi, Frenki, Ágica, Marcsi, Csaba, Indián, Anett és Jenny (3. szezon).
Valószínűleg nem sokaknak kell bemutatni a Való világot, hiszen rengetegen nézték az RTL Klub napi reality-jét. Akinek mégis be kéne: nagyjából egy tucat embert összezárnak egy házba, kamerákkal követik az életüket, s a nézők időről-időre kiszavaznak valakit, a végén pedig csak egy marad, aki hazaviheti a busás nyereményt, s egy időre kibérelheti a bulvárlapok címlapjait. (Egyébként a VV4 indulásának híre hallatán minden bizonnyal pezsgőt nyitottak a hazai nyomtatott bulvársajtó munkatársai, hiszen a műfaj nagyon hálás, egy jó szereposztás esetén jó pár új és eladható név keletkezik a viszonylag belterjesnek számító hazai celebparkban.)
Annak idején az RTL Klub kvázi saját formátumként fejlesztette a kieséses játékot, hogy konkurenciát állítson a TV2 licencműsorának, a Big Brothernek. Ez a konkurenciaállítás olyannyira sikeresnek bizonyult, hogy a VV itthon nem egyszer megverte a BB-t, azonban igazán nagyot a második évad robbantott, meg is bukott a BB2. Sőt, az RTL formátuma túl is élte a vetélytársat, hiszen 3 szezont készítettek belőle. 2004 óta azonban csend van a formátum körül, mindössze két alkalommal merült fel az újraindítás nem hivatalos formában, de kiderült, hogy inkább csak a konkurencia ijesztgetéséről volt szó. (Meg aztán az RTL Klub komoly ellenfél híján nem is nagyon szorult rá a nagyon drága produkció felélesztésére. Most azonban úgy érezték, itt az idő elővenni.)
A műsor sikere egyrészt abban rejlett, hogy igazi multiplatform szórakozást nyújtott a nézőlnek, hiszen nem csak a tévében lehetett nyomon követni az eseményeket szerkesztett formában, hanem az interneten is szerkesztetlenül, akár a nap 24 órájában. A netes aspektus ráadásul olyan kapukat nyitott meg a VV előtt, melyekre csak titkon számíthattak a készítők. A bizonyos biológiai szükségleteikkel (aki nem rajongója a izzadságszagú újságírói virágnyelvnek: a szexről van szó) nem bíró bentlakók által produkált tornagyakorlatok a mosókonyha, illetve a mellékhelyiség magányában, rekordszámú letöltéseket produkáltak. A siker másik kulcsa természetesen az volt, hogy a műsort nem kedvelők is olykor vallásosan kísérték figyelemmel a legfrissebb eseményeket, hogy legyen min köszörülniük a nyelvüket, akár a neten is - ezzel is reklámot csapva a viszonylag fiatal közönséget célbavevő reality-nek.
Az RTL Klub legfrissebb kutatási eredményei azt mutatják, hogy a 18-49 éves korosztályban tízből kilenc ember emlékszik a Való Világra és közülük mindössze egy ember nem követte a műsort. Ráadásul mind az európai, mind az amerikai trendek azt jelzik, hogy a reality show-k a reneszánszukat élik. A kutatási eredmények hatására és a nemzetközi tapasztalatokat figyelembe véve döntött úgy a csatorna, hogy ősszel ismét elindítja a valóságshow-t.
A Való Világ annak idején 2002-ben a 18-49 évesek körében 37,9%-os közönségarányt ért el, amit a következő szériák csak tovább növeltek. A harmadik sorozat közönségaránya 41,4% volt. A tévénézők több, mint a fele rendre figyelemmel kísérte a Való Világ finálékat: az első nyertes, Mészáros Szabolcs végső győzelme 53,9%-os közönségarányt ért el. Vitkó László és Gyukin Milován diadala pedig 52%-os SHR-t tudhatott magáénak. A Való Világ sikere az ország határain is túlmutatott, a valóságshow első szériája VyVoleni címmel Csehországban és Szlovákiában is maga mögé utasította a Big Brother-t.