Szekeres Viktor

Csökken a TV2 és az RTL Klub nézettsége, de nincs veszély

Sok néző félti az RTL Klub és a TV2 nézettségét az internettől és a kisebb csatornák térnyerésétől, de az adatok azt mutatják, nincs miért aggódnunk.

Arról legutóbbi tévés elemzésünkben már írtunk, hogy a magyar embereknek mondhatni a mindene a televízió, hiszen nem sok országban néznek többet tévét, mint kis hazánkban. A 2009-ben regisztrált napi 265 perc tévézés az előző évhez képest növekedést jelent, ami már csak azért is meglepő, mert az internet egyre inkább kezd elterjedni itthon.

Klikk ide!

Természetesen a tévét nézők jó része még mindig az országos csatornák közül választ magának szórakozást, azon belül is a két kereskedelmi adó jön szóba. 2009-ban a 18-49 év közötti kereskedelmi korosztálynak átlagosan 22,1%-a a TV2-t követte főműsoridőben, míg 30,7%-a az RTL Klubot. Ez az összesített 52,8% arány remekül jelzi azt, hogy a két kereskedelmi adó szép lassan veszti el nézőit, szedi az áldozatát a fragmentáció jelensége. (2006-ban még 62,9%, 2007-ben 60,6%, 2008 pedig már csak 57,3% volt a nagyok közönségaránya az esti órákban.)

A fragmentáció világjelenség, a csatornák számának bővülése és az országos csatornák közönségének csökkenése más országokra is jellemző, hiszen a tévézési kedv lassú csökkenése mellett egyre gazdagabb a tévés paletta, egyre több műsor közül választhat a néző. Mi azonban elmondhatjuk, hogy a piacvezető csatorna, jelen esetben az RTL Klub, jobban tartja magát mint az európai országok többségében.


A fenti táblázathoz annyit mindenképp érdemes hozzáfűzni, hogy Csehországban a kábelezettség 22%-os, Szlovákiában pedig a földi analóg arány 42%, ami magyarázza a vezető csatorna magas eredményeit. Bulgáriában csak 25-30 csatorna van a piacon. És Portugáliában nincs sok portugál csatorna, a helyi tőke inkább fizetős csatornákat indított.

A középmezőnyben helyet foglaló magyar csatornák és nézőveszteséget voltak kénytelenek elkönyvelni: az m1 a 2008-as 6,9%-ról 4,9%-ra esett vissza 2009-re, míg a Viasat 3 5,6%-ról 5,1%-ra. A "nyertesek" között is RTL-közeli IKO-csatornák találhatóak, hiszen a Film+ egy év alatt 3,3%-ról 4,4%-ra nőtt, a Cool pedig 1,5%-ról 3,8%-ra. A Cool térnyerése főleg a nagyvárosi fiataloknak köszönhető, a Film+-é pedig remélhetően annak, hogy már nem csak B-, C- és Zs-kategóriájú filmeket adnak, hanem sok, remekül ismételhető klasszikust és pár éves mozis produkciókat, amiket az emberek sokadjára is megnéznek.

Ha reality-rajongók a Discovery-t és a többi, valóságshow-kkal és dokumentumsorozatokkal operáló adót keresné az élmezőnyben, annak csalódnia kell. A kisebb csatornák tábora ugyanis hiába bővül egyre inkább, eredményeik továbbra is 1,5% alatt maradnak. Ebben a ligában egyébként az AXN és a Discovery, mint dinamikusan növekvő és legjobb eredményeket felmutató csatornák, számítanak a legsikeresebbeknek.


A fenti adatokól, trendekből, de a nézők visszajelzéséből is teljesen egyértelműnek tűnik, hogy bár a "nagyok" egyre kisebb teret birtokol, de messze vannak attól, hogy a kisebb csatornáktól kelljen tartaniuk huzamosabban. Egy szóval az RTL Klub és a TV2 híveinek nincs mitől tartania. Egyelőre.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • DjDano #44
    RÉszemről tv2-t abszolút nem nézek, RTL-en meg Barátok Közt, néha Fókusz, híradó, elvétve Vacsoracsata, Heti Hetes, na meg a Forma1 aztán ki is fújt...
  • Avicularia #43
    Nekem anyósom még itt Svédországban is ezt a két szennycsatornát nézi.
    Vett otthon upc-től tányéros tévét,és itt használja.
  • kalapos01 #42
    Ez nézettséget növel. Csökkenteni az igényes sorozatok és filmek csökkentik. De tény, hogy maguk tehetnek róla, csökkenteiük kéne ezek számát és akkor máris nőne. Vagy nem. Mert minden nap születik egy kábelcsatorna.
  • Wessely #41
    A TV2 és az RTL klub nézettségének csökkenésért maguk tehetnek.

    Nem szeretném részletesen kommentálni az RTL klub tegnap esti híradóját, de szerintem elértek egy olyan mélypontot, amit nagyon nehéz lesz alulmúlni (Barbee első szavazó lesz - mint fő hír). Bár attól tartok, hogy azért sikerülni fog nekik.
  • kalapos01 #40
    Nem csökken a nézettségük, miért csökkenne? Most volt az egyiknek 3 milliós nézettsége. A részesedésük csökken, a közönségarányuk, mert egyre több a csatorna. De még így is uralkodnak.
  • chagny #39
    A két csatorna nézettsége nem az Internet miatt csökken, hanem a sok gagyi műsor miatt, valamint azért, mert olyan elviselhetetlen módon szabdalják szét és fejezik be a filmeket.
  • Griphons #38
    te winnie! adjál már magadnak vagy két warnt, mert ennyi baromságot amit itt írogatsz, csak a cikkeidben lehet olvasni!
  • Etinger #37
    Hű, a zárójeles mondatodat el kellett olvasnom párszor, mert nem jött át elsőre :D Amúgy igen, és a "tíccsúúk be" valóban nem épp a legépítőbb jellegű hozzászólás a témához... na de nem is ez a célja :):)
  • Etinger #36
    :):):)
  • CaptainRumi #35
    Nem olvastam el a cikket, most kivételesen a cím is teljesen elég volt számomra. Amíg a két csatorna vasárnap főműsoridőben Én, a kémet meg Beépített szépséget ad, addig nincs min csodálkozni... szerintem ennyi.