Szekeres Viktor

Egymást licitálják felül a hazai csatornák

Májusban ismét egymásnak esik a TV2 és az RTL Klub, az egyik a világ legviccesebb játékát, a másik pedig a legnépszerűbbet hozza el.

Amióta világ a világ, vagy legalábbis amióta médiatörvény (minden idők talán legrosszabb, legelsietettebb, legátgondolatlanabb) a médiatörvény, azóta figyelik a potenciális nézők körömrágva a két hazai országos kereskedelmi televízió csatáját és próbálják a maguk szerény eszközeivel (ld. távirányító) letenni a voksukat a szerintük üdvözítő megoldás mellett. A gigászok harca természetesen vérre, illetve reklámforintokra megy, s a cél nem csak a siker, hanem a másik, konkurens műsorának megsemmisítése.

Nem véletlen, hogy az egyik csatorna (példánkban az RTL Klub, de lehetne a TV2-vel is hasonló esetet keresni) a legnézettebb amerikai sorozatát, a Miami helyszínelőket még a jól bevált pénteki napjáról is elpakolta, csak azért, hogy a vetélytárs legnézettebb sorozatának, a Doktor House-nak keresztbe tegyen. (Most egyébként hétfőn, az NCIS-t nyírja az RTL a Miami helyszínelőkkel.) Folyik a piaci verseny, hol az egyik, hol a másik csatorna áll jobban, de az elmúlt években itthon határozottan az egyiknek áll a zászló. S mindeközben a kis kábeltévék mosolyognak a "nagyok" marakodásán, hiszen ők vígan megélnek a reklámokból és a kábelszolgáltatóktól kapott összegekből.

A tavaszi tévés idény már javában elkezdődött, túl vagyunk egy hatalmas adok-kapokon Mónika és Joshi Bharat-fronton (meglepetésre az első egymás elleni hetekben a TV2 jött ki jobban a banzájból), mint ahogy jöttek és mentek sorozatok, némelyik sikert aratott, akadt azonban olyan is, amely 2, illetve 4 adás után lekerült a műsortervből, mert mindössze pár százezren voltak kíváncsiak rájuk.


Azonban hiába az egymásnak akaszkodás, nagy, saját gyártású gigaprodukció a műfajra fogékony nézők legnagyobb bánatára nem érkezett (őszre tartogatják a lőport...), így már annak is örülnünk kell, hogy májusban a TV2 és az RTL Klub is új napi vetélkedővel rukkol elő, hogy saját nézőtáborát gyarapítsa - vagy éppen, hogy a konkurenciáét csökkentse, nézőpont kérdése. Nem szívesen lennénk a potenciális tévénézők helyében május 4-én hétfőn, hiszen ép ésszel nem lehet megúszni a választás vállukra mázsás súllyal nehezedő terhét, miszerint a TV2 és az Áll az alku vagy az RTL Klub és a Kalandra fal legyen a kedvezményezett.

A TV2-n annak idején az Áll az alku heti műsorként hozott szolid sikert - Gundel Takács Gábor műsora akkor még valamilyen szinten érdekes is volt, hiszen egy előjáték színesítette, mely során több száz emberből választották ki a döntősöket, akik tudásalapú játék során lemorzsolódtak két főre, hogy aztán ők egy beetetés céljából felajánlott nyeremény segítségével kijelöljék maguk közül a Táskák Nyitogatóját. Később a napi formátum szokatlan retrókülsőt és erős bulvár hátszelet kapott, fix, rémisztő lassússággal cserélődő játékosokkal, gyerekkori fényképekkel. És persze hatalmas sikerrel, ugyanis a közönség élvezte, hogy már attól is celebként tekinthet valakire, hogy 4 hétig áll egy táskával az asztal mögött és semmit nem csinál azon kívül, hogy krokodilkönnyeket hullajt játékostársa lelki üdvéért, ha a kinyitott táskában 5.000.000 milliós összeg lakozott. Mintha ő tehetett volna róla...


De hiába volt az olykor kétmilliós nézettség, hiába verte párszor a Barátok közt című hazai gyártású szappanoperát a faék egyszerűségű, tippelgetős játék, nézettsége általában csak az utolsó percekre kúszott fel, hiszen az emberek zömét a dráma érdekelte az, hogy 10 milliót vagy egy kitömött kuvaszkölyköt nyer a játékos. Aki viszont az Áll az alku helyett a japán eredetű, emberi tetriszként is emlegetett Kalandra fal-t választja, az jókat röhöghet azon, hogy RTL-közeli és -távoli sztárok miképp próbálják átpréselni magukat különböző elmés alakzatokon, miközben az a veszély fenyegeti őket, hogy hiba esetén vizes lesz a hajuk.

A játék maga természetesen rettenetesen szórakoztató, igazi agyzsibbasztó, fagypont közeli intelligenciahányadossal is élvezhető (épp úgy, mint az ÁaA) és nagy nézettséget is hozhat. A kérdés, hogy a viszonylag repetitív műsorszerkezetet és a sok üresjáratot fel tudják-e dobni a hírességek és a műsorvezetők. Mintavételezés szempontjából elég megnézni a YouTube-ot, bőven találni bravúrokat és nagy eséseket, s közben el lehet gondolkodni, hogy míg egyes fejlődő és fejlett országokban hatalmas siker a műsor, máshol, mint például Amerikában, gigantikus bukás volt. Mi lehet ennek az oka?


A legérdekesebb kérdés talán nem is az lesz, hogy a magyar ember melyik játékot választja, hanem hogy mi fogja motiválni ebbéli döntését: a TV2 ugyanis átlagembereket kínál, az RTL viszont celebeket, a TV2 drámát, az RTL röhögést, a TV2 az egyik feltörekvő tehetségének, Kovács Áronnak a kezébe nyomja a mikrofont, míg az RTL két mikrofonnal is készül. Az egyiket a jelenlegi dzsolidzsóker, Sebestyén Balázs kapja, a másikat rádiós és Celeb vagyok...-os partnere, sidekickje, Vadon János. En garde!

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tikal #21
    ki az a kovács áron? hogy kerult a tvbe?
  • RoCkEtAnDrEw #20
    igazából mindkettő szar :D már látom is magam előtt... szavazzon ezen a számon, ha ön szerint az első versenyző esett nagyobbat, vagy ide, h ha a második! -.- az áll az alku viszont tuti h megint nagy nézettségű lesz :)
  • winnie #19
    ne hagyd, hogy ennyire távirányítson a tévé, ne az mondja meg, hogy mit nézz.
  • AZTA #18
    Na én meg úgy vagyok vele már egy ideje hogy amiben balázs (meg mostanában a törpe barátnője) vagy az a dagadék claudia meg tilla van azt még véletlenül sem nézem meg. Nemkicsit uncsik már.
  • winnie #17
    "A másik, amit már többször megfogadtam, de most végleg (és tényleg), hogy soha a büdös életbe többet nem nézek sorozatot kereskedelmi tévében. A Terminátor nagy csinnadrattával lett beharangozva, és bár fenntartásaim voltak, úgy gondoltam, megadom neki az esélyt és néhány részt megnézek belőle. De ha jól tudom három vagy négy rész után abba is hagyták. "

    izé, miért pont kereskedelmi tévé? mintha az m1 játszotta volna el 1 év alatt kétszer is a "nem nézett, ezért levesszük/elpakoljuk" trükköt.

    nem mellesleg: VÉGRE. régebben az volt a jellemző, hogy (inkább a tv2) műsoron hagyta a bukásait, pedig mindenki azt tenné (még te is), hogy ami bukta, azt elpakolni valahova (akár a fiókba) és a helyére valami olyat tenni, amit néznek is.
  • B0nFire #16
    Egy kicsit se elfogult a cikkíró a retekklub javára! Ami pedig ezt a Kalandra fal (micsoda remek szóvicc! ) műsort illeti, láttam a YouTube-on a japó változatot, és kábé 3 perc alatt képes voltam megunni. Szóval éntőlem máris buktaszagú a dolog.

    A másik, amit már többször megfogadtam, de most végleg (és tényleg), hogy soha a büdös életbe többet nem nézek sorozatot kereskedelmi tévében. A Terminátor nagy csinnadrattával lett beharangozva, és bár fenntartásaim voltak, úgy gondoltam, megadom neki az esélyt és néhány részt megnézek belőle. De ha jól tudom három vagy négy rész után abba is hagyták. Na, szevasz! És akkor csodálkoznak, hogy az ember warezol!

    Kedves Tévé!

    Ha már a mézesmadzagot el tetszenek húzni az emberek orra előtt, annak kövijei vannak. Az egyik ilyen kövi, hogy a kíváncsi ember lewarezolja magának, és többet nem fog nekiállni a tévéjükben megnézni. A másik - ez esetben ez lennék én - a büdös életbe nem kezd neki egy sorozat nézésébe, mert nincs rá gari, hogy végig is adják.

    Lehúzhatják magukat a klotyón tőlem.
  • Jubei #15
    bocs nem neked ment winnie
  • Jubei #14
    nem elmebetegek csak kreativak és ök tudják hogy mitöl döglik a légy, kedves DjDano
  • m minnifield #13
    valóban
    igazából random be lehet rakni a neveket, és ott vagyunk ahol az előbb
  • tomcsa4 #12
    Az áll az alku nagyon jó volt. Minden ilyet szeretek. A széfet nézem egy kb egy éve minden nap. Nagyon jó.