Szekeres Viktor
Újabb szuperköltségvetésű film bukott meg
Hiába a 150 milliós költségvetés, már a premier előtti előrejelzések is azt sejtették, hogy Nicolas Cage új filmje, a Varázslótanonc, Amerikában még a 100 milliós bevételt sem fogja elérni.
Nicolas Cage-nek megint nem jött össze az élet, de a színésznek már csak ez a sorsa, filmjei vagy nagyon érdeklik a nézőt, vagy mélyen az elvárás alatt teljesítenek. Persze nálunk augusztus ötödikén bemutatásra kerülő A varázslótanonc (The Sorcerer's Apprentice) hasasa nem az ő hibája, hanem inkább Jerry Bruckheimeré, aki miután májusban már bukott egy hatalmasat a Perzsia hercegével (és azt is Amerikában, hiszen a világ többi országában jól teljesít a mozi), új filmjének is elbaltázta a marketingjét.
Az eredmény egy harmadik helyes nyitány lett és egy, a 150 milliós készítési költséghez képest nagyon gyenge 17,6 milliós hétvégi kezdés. És mindez nem azt jelenti, hogy a fantasy rosszul sikerült volna (a kritikák és az IMDb szerint is inkább közepes), egész egyszerűen a nagyon fontos tinédzser korosztályt nem fogta meg a promóciós kampány, a 12-19 évesek nem érezték elég menőnek a filmet, nem tartották sikknek megnézni az új Disney-alkotást - ellentétben például a remekül debütáló Utolsó léghajlítóval. (A kisebb gyerekek pedig az idősebb főszereplők miatt nem érdeklődtek.)
A reklámokat és az előzeteseket teljes egészébe az effekteknek rendelték alá, azonban a fiatal felnőttek így is távolmaradtak a multiplexektől és inkább az Eredetet nézték meg. Így fordulhatott elő, hogy egy férfi főszereplőkkel operáló fantasy közönsége mindössze 54%-ban állt férfiakból, s a fiataloknak készült film nézőinek 56%-a volt 25 éven felüli.
Nicolas Cage-nek megint nem jött össze az élet, de a színésznek már csak ez a sorsa, filmjei vagy nagyon érdeklik a nézőt, vagy mélyen az elvárás alatt teljesítenek. Persze nálunk augusztus ötödikén bemutatásra kerülő A varázslótanonc (The Sorcerer's Apprentice) hasasa nem az ő hibája, hanem inkább Jerry Bruckheimeré, aki miután májusban már bukott egy hatalmasat a Perzsia hercegével (és azt is Amerikában, hiszen a világ többi országában jól teljesít a mozi), új filmjének is elbaltázta a marketingjét.
Az eredmény egy harmadik helyes nyitány lett és egy, a 150 milliós készítési költséghez képest nagyon gyenge 17,6 milliós hétvégi kezdés. És mindez nem azt jelenti, hogy a fantasy rosszul sikerült volna (a kritikák és az IMDb szerint is inkább közepes), egész egyszerűen a nagyon fontos tinédzser korosztályt nem fogta meg a promóciós kampány, a 12-19 évesek nem érezték elég menőnek a filmet, nem tartották sikknek megnézni az új Disney-alkotást - ellentétben például a remekül debütáló Utolsó léghajlítóval. (A kisebb gyerekek pedig az idősebb főszereplők miatt nem érdeklődtek.)
A reklámokat és az előzeteseket teljes egészébe az effekteknek rendelték alá, azonban a fiatal felnőttek így is távolmaradtak a multiplexektől és inkább az Eredetet nézték meg. Így fordulhatott elő, hogy egy férfi főszereplőkkel operáló fantasy közönsége mindössze 54%-ban állt férfiakból, s a fiataloknak készült film nézőinek 56%-a volt 25 éven felüli.