Szekeres Viktor
Nagyot hasalt Tom Cruise új akciófilmje
Amerikában előző hétvégén Adam Sandler és Tom Cruise új filmje csapott össze egymással. A legnézettebb alkotás azonban a nevető harmadik, a Toy Story harmadik része lett, mely 10 nap alatt így már 226 milliós bevételnél tart.
Már hetekkel ezelőtt sejteni lehetett, hogy Tom Cruise új filmje, a Kéjjel nappal (Knight & Day) nem fogja igazolni a várakozásokat, s viszonylag gyengén fog teljesíteni a mozipénztárakban - főleg a színész eddigi munkáihoz képest. A jóslatok, az előzetes felmérések hétvégén igazolódtak is, s köszönhetően a gyengén pozícionált előzetesnek a 117 millió dollárba (plusz sok tízmillió marketing) kerülő film csak 20 milliót termelt nyitóhétvégéjén, ami a harmadik helyre volt elegendő a hétvégi amerikai mozis toplistán. A nézők 56%-a egyébként 25 évnél idősebb volt, többek között a tinik távolmaradása az egyik kulcsa a gyenge kezdésnek.
Hogy visszafele haladjunk: a második helyet Adam Sandler új filmje, a Nagyfiúk (Grownups) szerezte meg, 40,5 millió dolláros nyitánnyal. Ezzel a film elkerülte a szokásos csapdát, miszerint az egy sztárra épített filmek jobban teljesítenek, mint ugyanarra a sztárra és egy vagy több társára épített alkotások, hiszen Sandlertől körülbelül a 40 milliós kezdés várható el. Ami érdekesség, hogy a nézők között a nők voltak többségben (53%) - a 25 éven aluliak 52%-os aránya már papírforma volt.
Ez a hétvége Amerikában (is) a Napfogyatkozásról fog szólni, de a Paramount megpróbálja felvenni a kesztyűt az Utolsó léghajlítóval.
Már hetekkel ezelőtt sejteni lehetett, hogy Tom Cruise új filmje, a Kéjjel nappal (Knight & Day) nem fogja igazolni a várakozásokat, s viszonylag gyengén fog teljesíteni a mozipénztárakban - főleg a színész eddigi munkáihoz képest. A jóslatok, az előzetes felmérések hétvégén igazolódtak is, s köszönhetően a gyengén pozícionált előzetesnek a 117 millió dollárba (plusz sok tízmillió marketing) kerülő film csak 20 milliót termelt nyitóhétvégéjén, ami a harmadik helyre volt elegendő a hétvégi amerikai mozis toplistán. A nézők 56%-a egyébként 25 évnél idősebb volt, többek között a tinik távolmaradása az egyik kulcsa a gyenge kezdésnek.
Hogy visszafele haladjunk: a második helyet Adam Sandler új filmje, a Nagyfiúk (Grownups) szerezte meg, 40,5 millió dolláros nyitánnyal. Ezzel a film elkerülte a szokásos csapdát, miszerint az egy sztárra épített filmek jobban teljesítenek, mint ugyanarra a sztárra és egy vagy több társára épített alkotások, hiszen Sandlertől körülbelül a 40 milliós kezdés várható el. Ami érdekesség, hogy a nézők között a nők voltak többségben (53%) - a 25 éven aluliak 52%-os aránya már papírforma volt.
Ez a hétvége Amerikában (is) a Napfogyatkozásról fog szólni, de a Paramount megpróbálja felvenni a kesztyűt az Utolsó léghajlítóval.