Napi Online
A csatornák a tehetségkutató zenei műsorokra építenek
A megkérdezett kereskedelmi csatornák nem árulták el, hogy a korábbi évekhez képest idén mennyivel költenek kevesebbet programjaikra, de mindegyik úgy próbálja megtartani nézőszámát, hogy kissé összehúzza magát - azért egy-egy nagyobb, főként tehetségkutató produkcióra így is futja.
Az új gazdasági és médiakörnyezetre reagálva a TV2 újragondolta a programokba való befektetéseit, és úgy próbálták csökkenteni a költségeiket, hogy a néző ebből ne érzékeljen semmit. A pozitív nézettségi trendek ismeretében úgy tűnik, ez sikerült - fogalmazott lapunknak Kiss Péter programigazgató. A válság nyomán kevesebb pénzből gazdálkodnak, az elkerülhetetlen büdzsévágásra azonban időben felkészült a csatorna. Nagyon ügyeltek a műsorok minőségére és arra, hogy a műsorkínálat, a szelekció - amiből a néző válogathat - ne változzon a költséghatékonyabb működés nyomán sem.
A saját készítésű műsorból idén is képernyőre vittek annyit, mint 2009-ben: 2010 első két hónapjában a nézők dupla Jóban Rosszban-epizódokat láthattak a TV2 képernyőjén, a Mr és Mrs-t pedig azonnal követte az Áll az alku. Teljesen megújították az Aktívot is. Idén is ugyanúgy fektetnek pénzt és energiát a műsorokba, mint korábban: a nagy amerikai stúdiókkal (Sony Pictures, NBC Universal) kötött többéves szerződésük értelmében ezen a tavaszon is folyamatosan indulnak új sorozataik (A királyság, a Knight Rider és Trinity Kórház), mellettük májusban pedig itt lesz például az Iron Man (A vasember) is.
Ezenkívül ősszel megint jön Magyarország kedvenc tehetségkutatója, a Megasztár, az énekesek mellett már tehetséges zenekarok bemutatásával, több helyszínes road show-kkal, határon túli állomásokkal és egy lényegesen nagyobb szabású produkcióval, mint amit korábban láthattak a nézők a TV2-n. Kiss Pétertől azt is megtudtuk, hogy a Tények és a szórakoztató műsorok (Mokka, Tények, Magellán, Aktív, Napló) közös irányításának - amelyet György Bence felügyel - köszönhetően keletkezett megtakarításaikat visszaforgatják a saját gyártású programokba.
Azt Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója sem árulta el, hogy a csatorna idén mennyit költ a különböző programokra, de azt elismerte, hogy annál kevesebbet, mint amennyit a válság előtti évben - de ez már tavaly is így volt. Ennek ellenére a televízió 2009-ben jó nézettségi eredményeket ért el, s a programigazgató erre az évre is hasonlót vár, bár idén ősszel nem számít akkora különbségre az RTL Klub és a TV2 között, mint amilyen tavaly mutatkozott, amikor is tíz százalékpontot meghaladó fölényt szerzett az RTL Klub a TV2-vel szemben, ami a Csillag születik produkciónak volt köszönhető.
Ebben a fölényben a műsor színvonalán túl annak is szerepe volt, hogy a konkurens csatorna akkor nem indított erős műsort. (Idén viszont várhatóan egymásnak "eresztik" a két zenei tehetségkutatót - a szerk.) Tehát extrém különbség az ősz folyamán nem várható, amikor az RTL Klub útjára indítja az év legjelentősebb műsorát, az X-Faktor című énekes tehetségkutató versenyt. Ez is beleillik abba a stratégiába, amelyet a csatorna már tavaly is folytatott, amely szerint tavasszal viszonylag takaréklángon működik a televízió és ősszel erősít, amikor a műsorokra is többet költenek. (Kereskedelmi szempontból az október, november és december első fele a legerősebb.)
Természetesen a bevétel függvényében költenek a különböző produkciókra, bár a büdzsének már vannak korábban eldöntött elemei, hiszen például a nagy filmstúdiókkal hosszú távú megállapodásokat kötöttek, s ezeket nem lehet a válsághoz szabni, legfeljebb annyi mozgástere van a csatornának, hogy az olcsóbb filmeket tűzi műsorra - tehát kisebb hangsúly-eltolódások ezen a téren is várhatók.
A Viasat3 - ha nem is nagyságrendekkel - évről évre növeli a programokra fordítható büdzsét, és ez különösen igaz a saját gyártású produkciókra. A nézőszám alakulása nincs feltétlenül egyenes arányban a büdzsével, de persze a minőségi szórakoztatáshoz elengedhetetlen a megfelelő befektetés. A válság miatt jelentős átcsoportosításokat nem kellett végrehajtaniuk a programköltségeken belül, a változás mindössze annyi, hogy a saját gyártású produkciók nagyobb hangsúlyt kapnak, mint korábban. Idén tavasszal először jelentkeznek három saját gyártással, a korábbi szezonokban két-két ilyen műsoruk volt. Az idei tavasz zászlóshajója a május másodikán induló A cég hangja című zenés show - emelte ki Varró Balázs, a Viasat3 pr-vezetője.
Az új gazdasági és médiakörnyezetre reagálva a TV2 újragondolta a programokba való befektetéseit, és úgy próbálták csökkenteni a költségeiket, hogy a néző ebből ne érzékeljen semmit. A pozitív nézettségi trendek ismeretében úgy tűnik, ez sikerült - fogalmazott lapunknak Kiss Péter programigazgató. A válság nyomán kevesebb pénzből gazdálkodnak, az elkerülhetetlen büdzsévágásra azonban időben felkészült a csatorna. Nagyon ügyeltek a műsorok minőségére és arra, hogy a műsorkínálat, a szelekció - amiből a néző válogathat - ne változzon a költséghatékonyabb működés nyomán sem.
A saját készítésű műsorból idén is képernyőre vittek annyit, mint 2009-ben: 2010 első két hónapjában a nézők dupla Jóban Rosszban-epizódokat láthattak a TV2 képernyőjén, a Mr és Mrs-t pedig azonnal követte az Áll az alku. Teljesen megújították az Aktívot is. Idén is ugyanúgy fektetnek pénzt és energiát a műsorokba, mint korábban: a nagy amerikai stúdiókkal (Sony Pictures, NBC Universal) kötött többéves szerződésük értelmében ezen a tavaszon is folyamatosan indulnak új sorozataik (A királyság, a Knight Rider és Trinity Kórház), mellettük májusban pedig itt lesz például az Iron Man (A vasember) is.
Ezenkívül ősszel megint jön Magyarország kedvenc tehetségkutatója, a Megasztár, az énekesek mellett már tehetséges zenekarok bemutatásával, több helyszínes road show-kkal, határon túli állomásokkal és egy lényegesen nagyobb szabású produkcióval, mint amit korábban láthattak a nézők a TV2-n. Kiss Pétertől azt is megtudtuk, hogy a Tények és a szórakoztató műsorok (Mokka, Tények, Magellán, Aktív, Napló) közös irányításának - amelyet György Bence felügyel - köszönhetően keletkezett megtakarításaikat visszaforgatják a saját gyártású programokba.
Azt Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója sem árulta el, hogy a csatorna idén mennyit költ a különböző programokra, de azt elismerte, hogy annál kevesebbet, mint amennyit a válság előtti évben - de ez már tavaly is így volt. Ennek ellenére a televízió 2009-ben jó nézettségi eredményeket ért el, s a programigazgató erre az évre is hasonlót vár, bár idén ősszel nem számít akkora különbségre az RTL Klub és a TV2 között, mint amilyen tavaly mutatkozott, amikor is tíz százalékpontot meghaladó fölényt szerzett az RTL Klub a TV2-vel szemben, ami a Csillag születik produkciónak volt köszönhető.
Ebben a fölényben a műsor színvonalán túl annak is szerepe volt, hogy a konkurens csatorna akkor nem indított erős műsort. (Idén viszont várhatóan egymásnak "eresztik" a két zenei tehetségkutatót - a szerk.) Tehát extrém különbség az ősz folyamán nem várható, amikor az RTL Klub útjára indítja az év legjelentősebb műsorát, az X-Faktor című énekes tehetségkutató versenyt. Ez is beleillik abba a stratégiába, amelyet a csatorna már tavaly is folytatott, amely szerint tavasszal viszonylag takaréklángon működik a televízió és ősszel erősít, amikor a műsorokra is többet költenek. (Kereskedelmi szempontból az október, november és december első fele a legerősebb.)
Természetesen a bevétel függvényében költenek a különböző produkciókra, bár a büdzsének már vannak korábban eldöntött elemei, hiszen például a nagy filmstúdiókkal hosszú távú megállapodásokat kötöttek, s ezeket nem lehet a válsághoz szabni, legfeljebb annyi mozgástere van a csatornának, hogy az olcsóbb filmeket tűzi műsorra - tehát kisebb hangsúly-eltolódások ezen a téren is várhatók.
A Viasat3 - ha nem is nagyságrendekkel - évről évre növeli a programokra fordítható büdzsét, és ez különösen igaz a saját gyártású produkciókra. A nézőszám alakulása nincs feltétlenül egyenes arányban a büdzsével, de persze a minőségi szórakoztatáshoz elengedhetetlen a megfelelő befektetés. A válság miatt jelentős átcsoportosításokat nem kellett végrehajtaniuk a programköltségeken belül, a változás mindössze annyi, hogy a saját gyártású produkciók nagyobb hangsúlyt kapnak, mint korábban. Idén tavasszal először jelentkeznek három saját gyártással, a korábbi szezonokban két-két ilyen műsoruk volt. Az idei tavasz zászlóshajója a május másodikán induló A cég hangja című zenés show - emelte ki Varró Balázs, a Viasat3 pr-vezetője.