Napi Online

A kicsik eleszik a nézettséget a nagy tévék elől

Az elmúlt évben tovább mérséklődött a nagy - földi sugárzású - televíziós csatornák közönségaránya.

Az RTL Klub, a TV2 és az M1 látogatottságának csökkenése annak következménye, hogy főleg a műholdas sugárzásnak köszönhetően tovább nőtt azoknak a háztartásoknak a száma, amelyekben a korábbi három helyett több program jelenik meg - mondta Németh Marika, az RTL Klub kutatási igazgatója, egy mai tájékoztatón. A szakértő kiemelte, hogy napjainkban a kis csatornák együttesen 36 százalékot visznek el, s a fennmaradó 64 százalék marad a nagyoknak, ami viszont európai összehasonlításban nem rossz eredmény, hisz Nyugat-Európában ez 50 százalék körüli, s szinte csak a TF1 tudhat magának 32,8 százalékos közönségarányt, ami körülbelül megegyezik az RTL Klub 33 százalékos értékével, míg a TV2 25 százalékot ért el.

A nagy csatornák zsugorodásában a magyar nyelvű csatornák számának gyarapodása is szerepet játszik, amíg ugyanis 1998-ban még csak 17 magyar csatorna volt Magyarországon, addig napjainkban már 79. A nagyok térvesztésével párhuzamosan egy új jelenség is tetten érhető volt 2008-ban: a nagyok mellett (Vagyis az RTL Klub és a TV2) kialakult ugyanis egy középréteg (ide csúszott vissza az m1, s ebben a szegmensbe tartozik még a Viasat3, a Film+, s ide tart a Cool Tv is), a harmadik szegmensben pedig ott vannak a kis televíziók, amelyek tehát eddig főként a nagyoktól raboltak nézőket, de újabban az is megfigyelhető, hogy egymástól szereznek nézőket - mondta az igazgató.

Az elmúlt időszakban egyébként főként a vígjátékok uralták a televíziók képernyőit, míg néhány évvel korábban még alapvetően a katasztrófafilmek vonzották a televíziók nézőit - tette hozzá Németh Marika.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zocsi #16
    Jogos! :D
  • winnie #15
    "de régebben voltak esti beszélgető műsorok, "

    most is vannak bőven, de rájöttek, hogy az efféle "beszélő fejek" stílus a rádióban is megér, ahhoz nem kell tévéképernyő.
  • Zocsi #14
    Igen, készítő függő. De általában a nagy kereskedelmi csatornák profitorientált szemlélettel alkotnak műsort. Tehát belőnek egy célközönséget, és csinálnak egy nekik jó ámbátor egyébként nézhetetlen szemetet.
    A kis tévékkel ezzel szemben meg próbálnak a minőséggel, a kiemelkedő témaválasztással kitűnni. Érdekfeszítőbb témákat feszegetnek.

    Amúgy nem tudom mennyire divat manapság, de régebben voltak esti beszélgető műsorok, ahol kiemelt témával kapcsolatban nyilatkoztak kompetens emberek. Nah, azok jók voltak. Mert tanulni is lehetett belőlük, tágította a látókört. Nem pedig butított és tompított, mint ahogy általában a tömegmédiák szokták. Csak hát azokhoz kellett némi agy is... A nagyok meg rájöttek arra, hogy ha valami softcore, de addiktív híg takonnyal kínálják meg a nézőket, akkor az simán jó. Nem is kérdez semmit a drága néző max. méltatlankodik, aztán leül nézni a XY showt... száni.
  • winnie #13
    nincs ebben semmi optimizmus, mint ahogy a csatornák száma mindegy, hiszen a nézőtáborhoz és a lefedettséghez kell viszonyítani. amerikában is rengeteg a csatorna, jóval több, mint a svédeknél,mégis a svéd kis csatornák jóval nagyobb arányban részesülnek a tortából.

    itthon ez az érdekes, hogy még a szlovákokkal is ellentétben, nagy a ragaszkodás a két nagyhoz.

    ja, és egy alaphiba.

    "Az rtl és tv2 egy kalap csokikrém, a m1-en szoktak ugyan jó műsorok menni, de többnyire csak éjszaka. Általában a kis (nem kereskedelmi) csatornák tudnak színvonalas műsort kínálni, de aztán elkurvulnak vagy csődbe mennek...)"

    a műsor készítőfüggő, nem csatornafüggő, hiszen ha kivesszük a sajátkészítésűeket, akkor egy-egy sorozatról-filmről-vett dologról nem tudod megmondani, hogy kis vagy nagy tévén megy.
  • Zocsi #12
    Sztem nem értettem félre. Az egy dolog, hogy Németh Marikáék optimistán látják a jövőt, de szerintem rájuk nézve totálisan indiferens a dolog. Miért hasonlítják magukat a nyugathoz? Azért mert retekék is egy nyugati franchise-t követnek, de szvsz Mo. még nagyon nem nyugat és valószínűleg sokáig nem is lesz az, de ez már politika.
    Amit mondani akarok, hogy oké a vezető statisztika a nagyoknak, de apró betűvel azért a lap aljára írnám, hogy míg Mo.-n csak 79. csatorna van magyarul, mondjuk angol nyelvű meg van vagy 300 ha épp külhonban nézel tévét egy jó parabolával... A magyarok jelentős része pedig nem néz idegen nyelvű adást, mert vagy nem tud külföldi nyelveket, vagy fárasztja a dolog.

    (Amúgy sikerült meggyőznöd abban, hogy továbbra is csak szemét folyik a tévéből. Az rtl és tv2 egy kalap csokikrém, a m1-en szoktak ugyan jó műsorok menni, de többnyire csak éjszaka. Általában a kis (nem kereskedelmi) csatornák tudnak színvonalas műsort kínálni, de aztán elkurvulnak vagy csődbe mennek...)
  • Garrett27 #11
    Amióta van (közsolgálati helyett is) HírTV és Echo TV, nem nézek tv2/rtl-t, elmehetnek vhova, egyszerűen győzikéstől együtt nem nézhetőek a műsoraik, még a román AXN is sokkal nézhetőbb.. A CoolTV meg csak keveri az rtl-es gagyi cuccokat a legjobb sorozattal, a CSI-al, talán nem véletlenül...
  • winnie #10
    uhh, teljesen félreértetted a hírt. épp ez az, hogy ezen nem lepődnek meg, tudják mik a trendek, várták a nagy csökkenést, ami nem jött. azon lepődnek meg, hogy nálunk még mindig óriási a két nagy csatorna aránya, bőven az európai átlag felett van, vagyis az rtl-tv2 duó nézői jóval nehezebben mennek el tematikus csatornák felé, hiszen egyelőre a két nagy telibe találja őket a műsorokkal.

    "A csatornák közül meg mindenki azt választja, ami épp hangulatának megfelelő, pihentető. "

    és ezért a legnézettebb az rtl, második a tv2. az emberek 2/3 oda kapcsol.
  • Zocsi #9
    Ugyan már, most miért lepődnek meg a nagy kereskedelmiek? Szar a műsor, soxor nem közérdekű, főműsoridőben meg ócska szarokat nyomatnak. Én azt tapasztalom, hogy abszolút társadalmi réteg függvénye, hogy hány ember nézi a tévét. A csatornák közül meg mindenki azt választja, ami épp hangulatának megfelelő, pihentető. Szerintem a tuti nyerő a humoros tanító jellegű dolgok, ill. kultúrműsorok. Esetleg egy könnyed esti kikapcsolódás, de nem kell a népbutítás, meg az egyéb agybasz.
    Amin még jót röhögtem, hogy jobban fogy a vígjáték, mint a katasztrófa, hááát...elég megnézni a híreket, elég katasztrófa az is ami a valóságban történik.

    Jah, amúgy 9,5 éve nem nézek rendszeresen tévét, uh. annyira nem izgat a dolog!
  • winnie #8
    Ebben igazad is lehetne, de azt mérik, hogy hányan nézik, persze csalni lehet. Azért írom, hogy lehetNE, mert az utóbbi években nem sok példa volt meglepő nézettségekre, nagyjából papírformák az eredmények, ezért sem nagyon értem, hogy miért a sok kritika.
  • AgentKis #7
    Szerintem meg az van, hogy ezt az egész nézettségesdit iszonyú szarul mérik. Nehéz is mérni, mert egy bekapcsolt TV készüléket nézhet 1 Mber meg 12 is a kocsmában, de lehet az is, hogy otthon, vagy a kocsmában megy a TV és senki sem nézi
    Az is tuti, hogy a reklámok alatt rengetegen járnak WC-re, dohányozni, zuhanyozni, enni. Mégis a műsorok nézettsége alapján becsülik a reklámokét is ami nagy hiba szintén.
    A megoldás egy kb. 100000 fős reprezentatív minta lenne akinek a szemébe csatornaérzékelőt építenének