Napi Online
A kicsik eleszik a nézettséget a nagy tévék elől
Az elmúlt évben tovább mérséklődött a nagy - földi sugárzású - televíziós csatornák közönségaránya.
Az RTL Klub, a TV2 és az M1 látogatottságának csökkenése annak következménye, hogy főleg a műholdas sugárzásnak köszönhetően tovább nőtt azoknak a háztartásoknak a száma, amelyekben a korábbi három helyett több program jelenik meg - mondta Németh Marika, az RTL Klub kutatási igazgatója, egy mai tájékoztatón. A szakértő kiemelte, hogy napjainkban a kis csatornák együttesen 36 százalékot visznek el, s a fennmaradó 64 százalék marad a nagyoknak, ami viszont európai összehasonlításban nem rossz eredmény, hisz Nyugat-Európában ez 50 százalék körüli, s szinte csak a TF1 tudhat magának 32,8 százalékos közönségarányt, ami körülbelül megegyezik az RTL Klub 33 százalékos értékével, míg a TV2 25 százalékot ért el.
A nagy csatornák zsugorodásában a magyar nyelvű csatornák számának gyarapodása is szerepet játszik, amíg ugyanis 1998-ban még csak 17 magyar csatorna volt Magyarországon, addig napjainkban már 79. A nagyok térvesztésével párhuzamosan egy új jelenség is tetten érhető volt 2008-ban: a nagyok mellett (Vagyis az RTL Klub és a TV2) kialakult ugyanis egy középréteg (ide csúszott vissza az m1, s ebben a szegmensbe tartozik még a Viasat3, a Film+, s ide tart a Cool Tv is), a harmadik szegmensben pedig ott vannak a kis televíziók, amelyek tehát eddig főként a nagyoktól raboltak nézőket, de újabban az is megfigyelhető, hogy egymástól szereznek nézőket - mondta az igazgató.
Az elmúlt időszakban egyébként főként a vígjátékok uralták a televíziók képernyőit, míg néhány évvel korábban még alapvetően a katasztrófafilmek vonzották a televíziók nézőit - tette hozzá Németh Marika.
Az RTL Klub, a TV2 és az M1 látogatottságának csökkenése annak következménye, hogy főleg a műholdas sugárzásnak köszönhetően tovább nőtt azoknak a háztartásoknak a száma, amelyekben a korábbi három helyett több program jelenik meg - mondta Németh Marika, az RTL Klub kutatási igazgatója, egy mai tájékoztatón. A szakértő kiemelte, hogy napjainkban a kis csatornák együttesen 36 százalékot visznek el, s a fennmaradó 64 százalék marad a nagyoknak, ami viszont európai összehasonlításban nem rossz eredmény, hisz Nyugat-Európában ez 50 százalék körüli, s szinte csak a TF1 tudhat magának 32,8 százalékos közönségarányt, ami körülbelül megegyezik az RTL Klub 33 százalékos értékével, míg a TV2 25 százalékot ért el.
A nagy csatornák zsugorodásában a magyar nyelvű csatornák számának gyarapodása is szerepet játszik, amíg ugyanis 1998-ban még csak 17 magyar csatorna volt Magyarországon, addig napjainkban már 79. A nagyok térvesztésével párhuzamosan egy új jelenség is tetten érhető volt 2008-ban: a nagyok mellett (Vagyis az RTL Klub és a TV2) kialakult ugyanis egy középréteg (ide csúszott vissza az m1, s ebben a szegmensbe tartozik még a Viasat3, a Film+, s ide tart a Cool Tv is), a harmadik szegmensben pedig ott vannak a kis televíziók, amelyek tehát eddig főként a nagyoktól raboltak nézőket, de újabban az is megfigyelhető, hogy egymástól szereznek nézőket - mondta az igazgató.
Az elmúlt időszakban egyébként főként a vígjátékok uralták a televíziók képernyőit, míg néhány évvel korábban még alapvetően a katasztrófafilmek vonzották a televíziók nézőit - tette hozzá Németh Marika.