Napi Online

Új reklámmegoldásokon dolgozik a TV2

A hirdetőknek, a nézőknek és a TV2-nek is bejött a csatorna nemrég bevezetett új reklámterméke. Sikert aratott a single spot rendszer, vagyis egy műsor közben a reklámidőt egyetlen spottal kitöltő reklámblokk - mondta Kovács Krisztián, a TV2 kereskedelmi igazgatója.

Véleményét osztotta az egyik hirdető, a Vodafone marketingkommunikációs igazgatója, Szabolcsi Vera és a reklámhatékonyság vizsgálatát végző TNS tanácsadója, Atkári Csaba is. Utóbbi szerint már-már gyanúsan pozitívak az eredmények a single spottal kapcsolatban, a reklám visszaidézése nagyon magas volt, arra a kérdésre pedig, hogy egy-egy ilyen rövid ideig tartó reklám miatt elkapcsolna-e a televízióról, a megkérdezettek 55 százaléka nemmel válaszolt.

A hirdetők vélhetően azért kedvelik az új formát, mert ezzel "kitűnhetnek" az egyébként igen erős reklámzajból. A single spot iránti érdeklődést az is jelzi, hogy az indulást követő hónapokban minden ilyen célra rendelkezésre álló időt értékesítettek, természetesen felárral - tette hozzá érdeklődésünkre Kovács Krisztián, de a felár mértékéről nem számolt be. Azt azonban elmondta, hogy bár a single spot "árképzése egyedi", ez nem jelenti azt, hogy a hirdetőnek egyetlen rövid spotért ki kell fizetnie egy egész reklámblokk árát.

Péntek Zoltán ügyvéd kiemelte, hogy az új reklámmegoldást természetesen a médiatörvénynek megfelelően sugározzák, a jogszabály egyebek között ugyanis meghatározza, hogy az országos kereskedelmi csatornák egy órán belül legfeljebb 12 percig sugározhatnak reklámokat, s azt is előírja, hogy két reklámblokk között legalább 20 percnek el kell telnie. Az új hirdetési megoldással a csatorna valójában egyetlen spot vetítésére "elpazarolja" a rendelkezésére álló reklámidőt, de összességében még így is megéri bedobni a TV2-nek a single-t, ami mellett egyébként több új megoldást is alkalmaz vagy éppen tesztel a kereskedelmi televízió.

A műsor és a támogató cég brandjének szorosabbá fűzését szolgálja az úgynevezett promokeret-megoldás, vagyis amikor az osztott képernyő egyik részén a műsor beharangozója fut, miközben a keretben a támogató logója látható, ami a beharangozó után - már teljes értékű reklámként - az egész képernyőt betölti. Ezeket például olyan élő adásokban alkalmazzák, ahol ilyen módon tölthetik ki a technikai szünetet - tette hozzá Kovács, aki a Kiválasztott című műsort hozta fel példaként. Szintén új megoldásként "megelevenítik" a nyereménytárgyakat, amelyeket általában statikus képeken mutatnak be. Tesztelés alatt van az ID Spotnak nevezett megoldás, ahol a "reklám" felirat egy egyedi vizuális megoldással átvezet az első spotba.

Szabolcsi Vera szerint az, hogy melyik megoldást választja a cég, attól is függ, hogy milyen kommunikációs célt akarnak szolgálni. Nem biztos például, hogy minden esetben a single spotot választanák, aminek "hatásával" egyébként nagyon elégedettek voltak. Palincsár László, az Initiative médiaügynökség médiaigazgatója szerint alulárazott és túlkereset jellemzi a magyar televíziós reklámpiacot, ezért is kell új megoldásokban gondolkodni. A kreatív anyagoknak egyébként három kritériumnak kell megfelelniük: relevánsnak (vagyis épp a képernyő előtt ülőkhöz szólónak), emellett költséghatékonynak és mérhetőnek kell lenniük.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • TeszteloPontHu #12
    Miért is jönne ki "érdekesen"? A 45 percben a 20 hányszor van meg? Semmi sem írja elő, hogy a műsor kezdete után 20 perccel lehet csak az első reklám, csak hogy 20 percenként lehet. Egyszerűen úgy oldják meg, hogy a műsorok között nincs reklám, hanem a 45 perces műsorban van kettő.
  • Reg5 #11
    Az azért közel se olyan zavaró, mintha megszakítanák a filmet tamponreklámmal.. 2-3 műsoron kívül(Discovery-n 2 műsor, meg az Al Bundy a Coolon) nem nézek mást a tv-ben. Múltkor leültem egy film elé, de 10 perc után abbahagytam.
  • Lost Lont #10
    Az a baj, hogy a DVD-ken is ugyanúgy vannak reklámok néha az elején. Ráadásul soknál nem is lehet tovább tekerni. Az meg külön agyf3lb4szó, hogy fizetsz érte és utána még te nézd meg a reklámokat.
  • silanor #9
    Erdekes, a TV-s hireknel mindig beir par ember aki nem nez TV-t :)
  • JASON13 #8
    én maradok a dvd-nél vagy a házimozinál. nekem ne legyen reklám, logo meg 600 karika meg mindenféle bizbasz a képernyőn amikor egy jó filmet megakarok nézni. egy sima képernyő egy kedvenc filmemmel és a tökéletes játékidővel reklámok nélül, felbecsülhetlen! Másrészt akkor mehetek ki fontos dolgokat intézni a film alatt amikor akarok,ne egy tv csatora szabja már meg, hogy mikor mehetek ki teszemazt WC-re...
  • akyyy #7
    hát jah, tekintettel lehetnének arra, hogy amikor egy sorozat "introja" le sem játszódott de már lement egy reklám. akkor inkább legyen a sorozat elején, de ne a főcim közbe vágják már be a reklámot.

    Egyébként szvsz legjobban a cool oldotta meg a 24-el a reklámozást. akkor tezsik be amikor benne is kell legyen a reklámnak, de nem minden egyes blogba mint az usába. hátha még anni ideig tartana a reklámszünet amit a számláló nem mutatná az eseményeket..:)
  • Adamul #6
    "azt is előírja, hogy két reklámblokk között legalább 20 percnek el kell telnie. "...
    Lol én arra lettem figyelmes, hogy újabban az elveszett ereklyékben az egy helyett már 2 reklám van, na most tekintve a sorozat 45perces epizódtartalmát ez igen érdekesen jönne csak ki a szabályos 20perccel... Remélem jól megbünteti őket az ORTT hiszen már több a reklám, mint a film lassan... Én először azt hittem a reklám láttán, hogy még el se kezdődött a film hisz máskor is volt már példa csúszásra, aztán derült ki, hogy tulajdonképp a 45perc első része már le is ment a 3ből... Felháborító!
    Amúgy úgy tudom azért is vannak ezek a változások mer az egyik rtl-es emberke, aki azt sikerre vitte átjött a tv2höz, ha télleg a cikkben leírtak történnének (tehát pl rövidebb reklámblokkok) akkor nem lenne semmi gond. De mint a fenti példám is mutatja sajnos a helyzet pont hogy romlott!!
  • spawn85 #5
    Én sem nézek TV-t! :) Egyrészt a reklámok miatt (teljesen mindegy, milyen időbeosztással sugározzák) másrészt a hazai műsorkínálat miatt.
  • Daffit #4
    Személy szerint szeretem a reklámokat. A kreatívakat, amiből nincs, vagy csak nagyon ritkán látni MO-n. Ezért én sem nézek tévét...
  • daxan #3
    Én pont a reklámok miatt nem nézek tv-t. Ha már elkezdek nézni egy műsort, akkor ne zavarjon már be egy 10 perces reklám...