Napi Online
Új reklámmegoldásokon dolgozik a TV2
A hirdetőknek, a nézőknek és a TV2-nek is bejött a csatorna nemrég bevezetett új reklámterméke. Sikert aratott a single spot rendszer, vagyis egy műsor közben a reklámidőt egyetlen spottal kitöltő reklámblokk - mondta Kovács Krisztián, a TV2 kereskedelmi igazgatója.
Véleményét osztotta az egyik hirdető, a Vodafone marketingkommunikációs igazgatója, Szabolcsi Vera és a reklámhatékonyság vizsgálatát végző TNS tanácsadója, Atkári Csaba is. Utóbbi szerint már-már gyanúsan pozitívak az eredmények a single spottal kapcsolatban, a reklám visszaidézése nagyon magas volt, arra a kérdésre pedig, hogy egy-egy ilyen rövid ideig tartó reklám miatt elkapcsolna-e a televízióról, a megkérdezettek 55 százaléka nemmel válaszolt.
A hirdetők vélhetően azért kedvelik az új formát, mert ezzel "kitűnhetnek" az egyébként igen erős reklámzajból. A single spot iránti érdeklődést az is jelzi, hogy az indulást követő hónapokban minden ilyen célra rendelkezésre álló időt értékesítettek, természetesen felárral - tette hozzá érdeklődésünkre Kovács Krisztián, de a felár mértékéről nem számolt be. Azt azonban elmondta, hogy bár a single spot "árképzése egyedi", ez nem jelenti azt, hogy a hirdetőnek egyetlen rövid spotért ki kell fizetnie egy egész reklámblokk árát.
Péntek Zoltán ügyvéd kiemelte, hogy az új reklámmegoldást természetesen a médiatörvénynek megfelelően sugározzák, a jogszabály egyebek között ugyanis meghatározza, hogy az országos kereskedelmi csatornák egy órán belül legfeljebb 12 percig sugározhatnak reklámokat, s azt is előírja, hogy két reklámblokk között legalább 20 percnek el kell telnie. Az új hirdetési megoldással a csatorna valójában egyetlen spot vetítésére "elpazarolja" a rendelkezésére álló reklámidőt, de összességében még így is megéri bedobni a TV2-nek a single-t, ami mellett egyébként több új megoldást is alkalmaz vagy éppen tesztel a kereskedelmi televízió.
A műsor és a támogató cég brandjének szorosabbá fűzését szolgálja az úgynevezett promokeret-megoldás, vagyis amikor az osztott képernyő egyik részén a műsor beharangozója fut, miközben a keretben a támogató logója látható, ami a beharangozó után - már teljes értékű reklámként - az egész képernyőt betölti. Ezeket például olyan élő adásokban alkalmazzák, ahol ilyen módon tölthetik ki a technikai szünetet - tette hozzá Kovács, aki a Kiválasztott című műsort hozta fel példaként. Szintén új megoldásként "megelevenítik" a nyereménytárgyakat, amelyeket általában statikus képeken mutatnak be. Tesztelés alatt van az ID Spotnak nevezett megoldás, ahol a "reklám" felirat egy egyedi vizuális megoldással átvezet az első spotba.
Szabolcsi Vera szerint az, hogy melyik megoldást választja a cég, attól is függ, hogy milyen kommunikációs célt akarnak szolgálni. Nem biztos például, hogy minden esetben a single spotot választanák, aminek "hatásával" egyébként nagyon elégedettek voltak. Palincsár László, az Initiative médiaügynökség médiaigazgatója szerint alulárazott és túlkereset jellemzi a magyar televíziós reklámpiacot, ezért is kell új megoldásokban gondolkodni. A kreatív anyagoknak egyébként három kritériumnak kell megfelelniük: relevánsnak (vagyis épp a képernyő előtt ülőkhöz szólónak), emellett költséghatékonynak és mérhetőnek kell lenniük.
Véleményét osztotta az egyik hirdető, a Vodafone marketingkommunikációs igazgatója, Szabolcsi Vera és a reklámhatékonyság vizsgálatát végző TNS tanácsadója, Atkári Csaba is. Utóbbi szerint már-már gyanúsan pozitívak az eredmények a single spottal kapcsolatban, a reklám visszaidézése nagyon magas volt, arra a kérdésre pedig, hogy egy-egy ilyen rövid ideig tartó reklám miatt elkapcsolna-e a televízióról, a megkérdezettek 55 százaléka nemmel válaszolt.
A hirdetők vélhetően azért kedvelik az új formát, mert ezzel "kitűnhetnek" az egyébként igen erős reklámzajból. A single spot iránti érdeklődést az is jelzi, hogy az indulást követő hónapokban minden ilyen célra rendelkezésre álló időt értékesítettek, természetesen felárral - tette hozzá érdeklődésünkre Kovács Krisztián, de a felár mértékéről nem számolt be. Azt azonban elmondta, hogy bár a single spot "árképzése egyedi", ez nem jelenti azt, hogy a hirdetőnek egyetlen rövid spotért ki kell fizetnie egy egész reklámblokk árát.
Péntek Zoltán ügyvéd kiemelte, hogy az új reklámmegoldást természetesen a médiatörvénynek megfelelően sugározzák, a jogszabály egyebek között ugyanis meghatározza, hogy az országos kereskedelmi csatornák egy órán belül legfeljebb 12 percig sugározhatnak reklámokat, s azt is előírja, hogy két reklámblokk között legalább 20 percnek el kell telnie. Az új hirdetési megoldással a csatorna valójában egyetlen spot vetítésére "elpazarolja" a rendelkezésére álló reklámidőt, de összességében még így is megéri bedobni a TV2-nek a single-t, ami mellett egyébként több új megoldást is alkalmaz vagy éppen tesztel a kereskedelmi televízió.
A műsor és a támogató cég brandjének szorosabbá fűzését szolgálja az úgynevezett promokeret-megoldás, vagyis amikor az osztott képernyő egyik részén a műsor beharangozója fut, miközben a keretben a támogató logója látható, ami a beharangozó után - már teljes értékű reklámként - az egész képernyőt betölti. Ezeket például olyan élő adásokban alkalmazzák, ahol ilyen módon tölthetik ki a technikai szünetet - tette hozzá Kovács, aki a Kiválasztott című műsort hozta fel példaként. Szintén új megoldásként "megelevenítik" a nyereménytárgyakat, amelyeket általában statikus képeken mutatnak be. Tesztelés alatt van az ID Spotnak nevezett megoldás, ahol a "reklám" felirat egy egyedi vizuális megoldással átvezet az első spotba.
Szabolcsi Vera szerint az, hogy melyik megoldást választja a cég, attól is függ, hogy milyen kommunikációs célt akarnak szolgálni. Nem biztos például, hogy minden esetben a single spotot választanák, aminek "hatásával" egyébként nagyon elégedettek voltak. Palincsár László, az Initiative médiaügynökség médiaigazgatója szerint alulárazott és túlkereset jellemzi a magyar televíziós reklámpiacot, ezért is kell új megoldásokban gondolkodni. A kreatív anyagoknak egyébként három kritériumnak kell megfelelniük: relevánsnak (vagyis épp a képernyő előtt ülőkhöz szólónak), emellett költséghatékonynak és mérhetőnek kell lenniük.