Együttműködést tervez a Toyota és a Microsoft

A Toyota Motor Corp. és a Microsoft azt tervezi, hogy elérhetővé teszi az internetet az utóbbi cég autóiból.

A világ legnagyobb autógyártója és szoftverfejlesztője 12 millió dollárt fektet be ebből a célból a Toyota Media Servicesbe, a japán cég digitális információs szolgáltatásokért felelős divíziójába. A cél az, hogy a GPS, az üzemanyag-felhasználás optimalizálását lehetővé tevő megoldások és a multimédiás tartalmak folyamatosan hozzáférhetők legyenek az autókban - jelentette a BBC. A Toyota először 2012-től kínálja ezzel az extrával benzin-elektromos hibrid meghajtású autóit. A tervek szerint 2015-től a világ bármely pontján forgalomba helyezett Toyotát át lehet venni majd ezzel a kiegészítővel. A technológia egyébként a Microsoft Azure nevű felhő-számítástechnikai - távoli adattárolási és adatkezelési - megoldására épül.

A szoftvercég egy ideje jelen van az autóiparban, ám eddig a Forddal működött együtt. A redmondiak tervezték az amerikai autógyártó Sync rendszerét, amely 2007-ben jelent meg. Ennek segítségével a vezetők telefonálhatnak, szöveges üzeneteket hallgathatnak le és használhatják a GPS helymeghatározó rendszert.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #1
    Mostantol nem a Lexus a kedvenc kocsim.. ;)