SG.hu

Kisiskolás szinten zajlik a Waymo és a Tesla harca

Elon Musk közzétett egy képet a Tesla robotaxik szolgáltatási területéről Austinban, Texasban, amely pénisz alakú volt.


Egy szinten ez nagyon mókás lehet, de fontosabb, hogy ez alapján úgy tűnt, hogy a Tesla térképe kissé nagyobb volt, mint a Waymo szolgáltatási területe, amely Austinban mindössze 37 négyzetmérföldet fed le. Erre válaszul a Waymo bejelentette, hogy terjeszkedik, de ezt már gyermeteg humor nélkül tették. A térkép nagyobb, több ügyfél használhatja majd az Alphabet tulajdonában lévő vállalat robotaxi üzletágát. És persze nyomást helyeztek a Tesla-ra, hogy hagyjon fel a péniszviccekkel, és vegye komolyan az önvezető autózást.

A Waymo új térképe 90 négyzetmérföldet fed le Austinban, ami számottevő növekedést jelent a jelenlegi 37 négyzetmérföldes szolgáltatási területhez képest. Az új környékek között szerepel Crestview, Windsor Park, Sunset Valley, Franklin Park és még sok más, valamint olyan népszerű célpontok, mint The Domain és McKinney Falls State Park. A Waymo egy olyan térképet is közzétett, amelyen a régi szolgáltatási terület sötétkékkel, az új pedig világoskékkel van jelölve.


Bejelentésében a Waymo hangsúlyozta, hogy ez „az egyetlen teljesen autonóm, 24 órás szolgáltatás Austinban”, ami egyértelmű utalás a Tesla korlátaira. A Waymo járművei felügyelet nélkül, bármikor rendelkezésre állnak, míg a Tesla járműveiben biztonsági ember van az utasülésen, csak reggel 6 és éjfél között üzemelnek, és csak meghívóval lehet őket igénybe venni. Mégis, ez az egyik első alkalom, hogy a Waymo versenyre kényszerül egyik robotaxi városában, és a vállalat egyértelműen élvezi a küzdelmet. A Waymo azt is hangsúlyozta, hogy szolgáltatásában „nincsenek várólisták vagy korlátozások”.

A szolgáltatási terület kulcsfontosságú mutató egy robotaxi szolgáltatás üzemeltetésében. A vállalatok elsőként általában a sűrűbben lakott, több ügyféllel rendelkező és vonzóbb helyszíneket célozzák meg, ugyanakkor szem előtt tartják, hogy a túl gyors terjeszkedés veszélyeztetheti a biztonságot. A Tesla robotaxijai máris számos hibát követtek el, és a biztonsági felügyelő jelenléte egyértelműen jelzi, hogy a vállalat nem elég magabiztos a technológiájában ahhoz, hogy felügyelet nélkül üzemeltesse járműveit. Eközben az austini lakosok számos panaszt tettek a városnál a Waymo lassú, túlságosan óvatos járműveivel kapcsolatban. Az egyik ügyfél egy forgalmas utcán rekedt a Waymo járművében. Mégis, eddig egyik vállalatnál sem történt komoly biztonsági incidens Austinban.

A robotaxisok számának növekedésével és szolgáltatási területeik bővülésével biztosan előfordulnak majd kínos incidensek. De a méret tekintetében jelenleg egyértelműen a Waymo a nyertes. A vállalat több mint 1500 járművel rendelkezik öt nagyvárosban, köztük Los Angelesben, San Franciscóban, Phoenixben és Atlantában. A Tesla bejelentette, hogy Arizona és Kalifornia felé szeretne terjeszkedni, bár az utóbbi államban még nem kérelmezte a szükséges engedélyeket.


A Waymo a héten újabb jelentős mérföldkövet jelentett be: elérték a 100 millió mérföld teljesen autonóm vezetést. A Tesla márciusban közölte, hogy ügyfelei több mint 3,5 milliárd mérföldet tettek meg a vállalat teljes önvezető funkciójának használatával, amely azonban mindenkor emberi felügyeletet igényel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!