SG.hu
Hetente 100 000 fuvart bonyolít le vezető nélküli járműveivel a Waymo
A Waymo ma hozta nyilvánosságra, hogy már több mint 100 000 fizetős robotaxi-fuvart biztosít hetente három fő kereskedelmi piacán, Los Angelesben, San Franciscóban és Phoenixben.
Ezeket a számokat a Waymo társ-vezérigazgatója, Tekedra Mawakana osztotta meg egy közösségi média posztban az X-en. Az új 100 000-es szám kétszerese annak, amit a vállalat korábban nyilvánosságra hozott. Az Alphabet és a Google vezérigazgatója, Sundar Pichai a vállalat nyári eredménybeszámolóján megjegyezte, hogy a Waymo hetente jóval több mint 50 000 fizetett fuvart biztosít, és ezt a számot a Waymo egy júniusi blogbejegyzésben is kiemelte. A Waymo ezt a mérföldkövet egy több száz teljesen autonóm és elektromos Jaguar I-Pace járműből álló flottával érte el. A vállalat nem közli a flotta konkrét számait, de az információszabadságról szóló törvény alapján újságírók kikérték a kaliforniai adóügyi minisztériumtól az adatokat. Ezek alapján a vállalat 778 robotaxival rendelkezik, de ezek közül néhány Phoenixben üzemel.
A Waymo tavaly augusztusban kapta meg a robotaxi szolgáltatás kereskedelmi célú üzemeltetéséhez szükséges kaliforniai engedélyeket. A cég azóta 24 órás, heti hétnapos szolgáltatást nyújt San Francisco egész területén, és folyamatosan új területeket kapcsol be Los Angelesben. A Waymo nemrég kiterjesztette szolgáltatását a San Francisco-félsziget más városaira, köztük Daly Cityre, és megkezdte a teljesen autonóm, emberi biztonsági vezető nélküli járműveinek tesztelését a térség autópályáin. A vállalat emellett a San Franciscó-i nemzetközi repülőtéren történő utazásokhoz való hozzáférés érdekében is fokozza erőfeszítéseit, bár az engedély megszerzésének folyamata lassúnak ígérkezik.
A vállalat Austinban is tevékenykedik, de ott még nem számítanak fel díjat a vezető nélküli fuvarokért. A kereskedelmi terjeszkedés bevételt hoz, de ezt az összeget a Waymo még soha nem hozta nyilvánosságra. Mindazonáltal a tevékenysége növekvő költségekkel jár: az anyavállalat, az Alphabet júniusban közölte, hogy a következő években további 5 milliárd dollárt költ önvezető leányvállalatára.
Ezeket a számokat a Waymo társ-vezérigazgatója, Tekedra Mawakana osztotta meg egy közösségi média posztban az X-en. Az új 100 000-es szám kétszerese annak, amit a vállalat korábban nyilvánosságra hozott. Az Alphabet és a Google vezérigazgatója, Sundar Pichai a vállalat nyári eredménybeszámolóján megjegyezte, hogy a Waymo hetente jóval több mint 50 000 fizetett fuvart biztosít, és ezt a számot a Waymo egy júniusi blogbejegyzésben is kiemelte. A Waymo ezt a mérföldkövet egy több száz teljesen autonóm és elektromos Jaguar I-Pace járműből álló flottával érte el. A vállalat nem közli a flotta konkrét számait, de az információszabadságról szóló törvény alapján újságírók kikérték a kaliforniai adóügyi minisztériumtól az adatokat. Ezek alapján a vállalat 778 robotaxival rendelkezik, de ezek közül néhány Phoenixben üzemel.
We’re building a safer future one ride at a time, and I’m thrilled to share that we've just surpassed 100k paid trips per week! Congratulations to the entire @Waymo team on this incredible milestone, and thank you to our riders who make this journey possible. pic.twitter.com/hAlid7jVIK
— Tekedra N Mawakana (@TechTekedra) August 20, 2024
A Waymo tavaly augusztusban kapta meg a robotaxi szolgáltatás kereskedelmi célú üzemeltetéséhez szükséges kaliforniai engedélyeket. A cég azóta 24 órás, heti hétnapos szolgáltatást nyújt San Francisco egész területén, és folyamatosan új területeket kapcsol be Los Angelesben. A Waymo nemrég kiterjesztette szolgáltatását a San Francisco-félsziget más városaira, köztük Daly Cityre, és megkezdte a teljesen autonóm, emberi biztonsági vezető nélküli járműveinek tesztelését a térség autópályáin. A vállalat emellett a San Franciscó-i nemzetközi repülőtéren történő utazásokhoz való hozzáférés érdekében is fokozza erőfeszítéseit, bár az engedély megszerzésének folyamata lassúnak ígérkezik.
A vállalat Austinban is tevékenykedik, de ott még nem számítanak fel díjat a vezető nélküli fuvarokért. A kereskedelmi terjeszkedés bevételt hoz, de ezt az összeget a Waymo még soha nem hozta nyilvánosságra. Mindazonáltal a tevékenysége növekvő költségekkel jár: az anyavállalat, az Alphabet júniusban közölte, hogy a következő években további 5 milliárd dollárt költ önvezető leányvállalatára.