SG.hu

Hetente 100 000 fuvart bonyolít le vezető nélküli járműveivel a Waymo

A Waymo ma hozta nyilvánosságra, hogy már több mint 100 000 fizetős robotaxi-fuvart biztosít hetente három fő kereskedelmi piacán, Los Angelesben, San Franciscóban és Phoenixben.

Ezeket a számokat a Waymo társ-vezérigazgatója, Tekedra Mawakana osztotta meg egy közösségi média posztban az X-en. Az új 100 000-es szám kétszerese annak, amit a vállalat korábban nyilvánosságra hozott. Az Alphabet és a Google vezérigazgatója, Sundar Pichai a vállalat nyári eredménybeszámolóján megjegyezte, hogy a Waymo hetente jóval több mint 50 000 fizetett fuvart biztosít, és ezt a számot a Waymo egy júniusi blogbejegyzésben is kiemelte. A Waymo ezt a mérföldkövet egy több száz teljesen autonóm és elektromos Jaguar I-Pace járműből álló flottával érte el. A vállalat nem közli a flotta konkrét számait, de az információszabadságról szóló törvény alapján újságírók kikérték a kaliforniai adóügyi minisztériumtól az adatokat. Ezek alapján a vállalat 778 robotaxival rendelkezik, de ezek közül néhány Phoenixben üzemel.


A Waymo tavaly augusztusban kapta meg a robotaxi szolgáltatás kereskedelmi célú üzemeltetéséhez szükséges kaliforniai engedélyeket. A cég azóta 24 órás, heti hétnapos szolgáltatást nyújt San Francisco egész területén, és folyamatosan új területeket kapcsol be Los Angelesben. A Waymo nemrég kiterjesztette szolgáltatását a San Francisco-félsziget más városaira, köztük Daly Cityre, és megkezdte a teljesen autonóm, emberi biztonsági vezető nélküli járműveinek tesztelését a térség autópályáin. A vállalat emellett a San Franciscó-i nemzetközi repülőtéren történő utazásokhoz való hozzáférés érdekében is fokozza erőfeszítéseit, bár az engedély megszerzésének folyamata lassúnak ígérkezik.

A vállalat Austinban is tevékenykedik, de ott még nem számítanak fel díjat a vezető nélküli fuvarokért. A kereskedelmi terjeszkedés bevételt hoz, de ezt az összeget a Waymo még soha nem hozta nyilvánosságra. Mindazonáltal a tevékenysége növekvő költségekkel jár: az anyavállalat, az Alphabet júniusban közölte, hogy a következő években további 5 milliárd dollárt költ önvezető leányvállalatára.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • t_robert #2
    Mondjuk senki nem várta igazán, hogy máról holnapra lesz életképes az önvezető kocsik, de rohamosan fejlődnek. Fejlődnek folyamatosan javulnak. Aztán lesz az a szint, mikor a fejlődés megmutatkozik már mennyiségben is. Azért amikor megjelentek a robbanómotoros autok se az egyik évről a másikra lett tömegtermék. hosszú évtizedekbe telt. Az USA-ban úgy az 50-es években, Nyugat Európában úgy a 60-as években, Kelet-európában meg úgy a 70-es-80-as években. 1886-tól nagyjából 100 év telt el mire nálunk is gyakorlatilag tömegtermékké vált az autó. Az önvezető jármüvek se fognak az egyik évről a másikra meghatározóvá válni. Nem tudni, hogy mikor nem tudni, hogy pontosan hogyan csak azt tudjuk, hogy elöbb vagy utóbb be fog következni. Hogy ez most 10 év vagy 20 év vagy 30 év nem tudni.
  • Supra-III #1
    Azért ha ennek csak a tizede igaz, már az nem semmi teljesítmény! Lassan életképes lesz a technika...
    Vajon mikor jön hozzánk? :-) Gyanítom kb utolsónak, mivel egy taxi engedély három sofőrrel (lásd taxi filmek) még sokáig olcsóbb lesz... :-) :-)