SG.hu

Teljesen autonóm vezetésű működésre váltott a Waymo Atlantában

A Waymo közölte, hogy Atlantában teljesen vezető nélküli robotaxi fuvarokat indít saját alkalmazottai számára, ami fontos lépés, mielőtt a vállalat még az idén megnyitja a szolgáltatást a nagyközönség előtt. Ez a legújabb jele annak, hogy a Waymo új piacokra tör, és két hónappal azután következik, hogy a vállalat lezárt egy 5,6 milliárd dolláros tőkebevonást, 45 milliárd dolláros értékelés mellett. Olyan nagyágyúk fejezték ki bizalmukat a cég jövőjében, mint az Alphabet, az Andreessen Horowitz, a Fidelity, a Tiger Global és mások.

A vállalat azt is bejelentette, hogy idén 10 új városban tervezi tesztjei indítását, kezdve San Diegóval és Las Vegasszal. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a vállalat ezek közül a városok közül bármelyikében kereskedelmi üzemelést indít, vagy akár autonóm üzemmódban is teszteli őket. Az Alphabet tulajdonában lévő vállalat inkább úgy tekint ezekre a tesztekre, mint egy lehetőségre, hogy megnézze, mennyire jól alkalmazkodik önvezető rendszere az új, változó időjárási viszonyokkal és regionális vezetési szokásokkal rendelkező helyszínekhez. "Olyan helyeket keresünk, amelyek kihívást jelentenek a rendszerünknek, és nagyon-nagyon másképp néznek ki” - mondta Nick Rose, a Waymo terjeszkedési törekvéseinek termékmenedzsere. "Las Vegas elég érdekes, mert ha valaha is jártál Vegasban, az eléggé egyedülálló a sok amerikai város között.”

Las Vegas a sűrű forgalmáról és a szállodák és a népszerű kaszinók előtti kaotikus megállási lehetőségekről ismert. Az utcákon a felfestett sávok helyett úgynevezett Botts-pöttyök vannak, és az utcák elrendezése abszolút rendetlen. Több autonóm jármű üzemeltetője már letelepedett ott, köztük az Amazon Zoox, amely még idén tervezi egy nyilvános fuvarmegosztó szolgáltatás elindítását. San Diego ehhez képest hasonló azokhoz a városokhoz, ahol a Waymo már működik, mondta Rose. "Azt szeretnénk igazolni, hogy a rendszer jól működik San Diegóban anélkül, hogy rengeteg előzetes vezetési információval rendelkeznénk” - tette hozzá.


A Waymo közölte, hogy a közeljövőben tervezi a robottaxi-üzemeltetés elindítását Austinban, Atlantában és Miamiban. Tavaly a Waymo különböző helyszínekre küldött járműveket, többek között a kaliforniai Truckee-ba, New York északi részébe és Michiganbe, hogy téli időjárási körülmények között tesztelje a robotautóit. Idén a téma az „általánosíthatóság”: mennyire jól alkalmazkodnak a járművek az új városokhoz, miután több tízmillió kilométert tettek meg a fő piacokon, San Franciscóban, Phoenixben és Los Angelesben. Ideális esetben a vállalat arra törekszik, hogy eljusson arra a pontra, amikor a járműveit egy új városba tudja vinni és minimális mennyiségű teszteléssel elindíthat egy robotaxit. "Amikor egy teljesen új városba megyünk az Egyesült Államokban, vannak dolgok, amelyek finoman szólva is különböznek” - mondta Rose. "És szeretnénk látni, hogy a jármű mennyire jól teljesít anélkül, hogy kiigazításokat kellene végezni.”

Az egyik példa erre az, ahogyan a Waymo járművei érzékelik a vészhelyzeti járműveket. A San Francisco-i tűzoltóautók nagyon másképp néznek ki, mint az austini vagy a Los Angeles-i tűzoltóautók - mondta Rose. Ezek a tesztek lehetőséget adnak az érzékelőrendszer frissítésére, hogy figyelembe vegye a vészhelyzeti járművek ezen finom különbségeit, valamint más helyi sajátosságokat. (A Waymo járművei időnként elakadtak kereszteződésekben vagy akadályozták a vészhelyzeti járműveket, de a vállalat nemrég átesett egy független értékelésen, amely szerint ügyesen érzékeli a vészhelyzeteket és reagál rájuk).

A Waymo minden egyes városba kevesebb mint 10 autonóm járművet fog küldeni, ahol kézzel fogják vezetni őket. A járművek a forgalmas belvárosi kerületekben maradnak majd, mivel ezek azok a területek, ahol a Waymo robotaxik a legnagyobb valószínűséggel közlekednek. A cég előzetesen felveszi a kapcsolatot minden egyes város tisztviselőivel, ahol a járművek tesztelését tervezi - mondta Rose. A további városok nevét nem árulta el, és azt sem, hogy a Waymo hány kilométert próbál majd megtenni mindegyikben, de azt mondta, hogy eleget ahhoz, hogy ezek az utak hasznosak legyenek.


Amikor a Waymo hivatalosan elindítja kereskedelmi robotaxi szolgáltatását Atlantában, az kizárólag az Uber alkalmazáson keresztül lesz elérhető. A Waymo és az Uber idén Austinban is tervez egy közös indulást. Az Alphabet tulajdonában lévő önvezető vállalat októberben nyitotta meg a robotaxi fuvarokat a nyilvánosság bizonyos tagjai számára Austinban, miután hét hónappal korábban először az alkalmazottaknak kínált fuvarokat. A Waymo atlantai mérföldkövére egy nappal azután került sor, hogy Elon Musk bejelentette, a Tesla júniusban indít robotaxi szolgáltatást Austinban. A Waymo saját autonóm fuvarmegosztó szolgáltatását, a Waymo One-t San Franciscóban, Phoenixben és Los Angelesben üzemelteti.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!