Berta Sándor
A Waymo technológiájára építene a Fiat Chrysler
A gyártó ezentúl teljes mértékben a Google leányvállalatára támaszkodna.
A Fiat Chrysler Automobiles (FCA) bejelentette, hogy a robotautók fejlesztése során a jövőben kizárólag a Waymo technológiájára és megoldásaira akar építeni. Első lépésként a társaság autonóm közlekedési szoftverét a Ram ProMaster haszongépjárművekbe integrálják, míg hosszú távon az FCA termékpalettájába tartozó összes modell megkapná a programot. A tervek alapján az önállóan közlekedő Ram ProMastereket a Waymo Via nevű kamion- és szállítási szolgáltatás alkalmazná.
A két fél már évek óta együtt dolgozik. A Waymo robotgépkocsi-flottája jelenleg főleg átalakított Chrysler Pacifica modellekből áll, amelyek közül az első 100 még 2016 májusában érkezett meg a vállalkozáshoz, további 500 pedig 2017-ben, míg a Waymo 62 000 autót rendelt meg 2018 júniusában a gyártótól. A Waymo és az FCA a következő hónapokban közösen akar fejleszteni és tesztelni haszongépjárműveket és más könnyű kereskedelmi gépkocsikat.
A mostani bejelentés és az exkluzív kooperáció egyúttal azt is jelenti, hogy az Aurora startup elveszíti az egyik legfontosabb partnercégét. Az Aurora közleményében kifejtette, hogy az elmúlt 18 hónapban szorosan együttműködött az átalakított Pacifica modellek tervezésében és fejlesztésében az FCA munkatársaival, s a módosított autókba az Aurora Driver nevű rendszer került.
A Fiat Chrysler Automobiles (FCA) bejelentette, hogy a robotautók fejlesztése során a jövőben kizárólag a Waymo technológiájára és megoldásaira akar építeni. Első lépésként a társaság autonóm közlekedési szoftverét a Ram ProMaster haszongépjárművekbe integrálják, míg hosszú távon az FCA termékpalettájába tartozó összes modell megkapná a programot. A tervek alapján az önállóan közlekedő Ram ProMastereket a Waymo Via nevű kamion- és szállítási szolgáltatás alkalmazná.
A két fél már évek óta együtt dolgozik. A Waymo robotgépkocsi-flottája jelenleg főleg átalakított Chrysler Pacifica modellekből áll, amelyek közül az első 100 még 2016 májusában érkezett meg a vállalkozáshoz, további 500 pedig 2017-ben, míg a Waymo 62 000 autót rendelt meg 2018 júniusában a gyártótól. A Waymo és az FCA a következő hónapokban közösen akar fejleszteni és tesztelni haszongépjárműveket és más könnyű kereskedelmi gépkocsikat.
A mostani bejelentés és az exkluzív kooperáció egyúttal azt is jelenti, hogy az Aurora startup elveszíti az egyik legfontosabb partnercégét. Az Aurora közleményében kifejtette, hogy az elmúlt 18 hónapban szorosan együttműködött az átalakított Pacifica modellek tervezésében és fejlesztésében az FCA munkatársaival, s a módosított autókba az Aurora Driver nevű rendszer került.