SG.hu

Csökken az akkumulátoros elektromos járművek részesedése Európában, míg a hibrideké nő

Az akkumulátoros elektromos járművek (BEV) piaci részesedése csökken Európában, miközben a hibrid elektromos autók egyre népszerűbbnek bizonyulnak.

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint a BEV-ek az uniós autópiac 12,5 százalékát tették ki, ami csökkenés az egy évvel ezelőtti 13,8 százalékhoz képest. A hibrid elektromos autók aránya azonban 25 százalékról közel 30 százalékra nőtt. A benzines és dízelüzemű autók együttes részesedése a felére esett vissza - 52,1 százalékról 48,5 százalékra csökkent. A visszaesés Németországban volt leginkább markáns, ahol 30,6 százalékkal csökkent az új BEV-regisztrációk száma, míg Franciaországban szerény, 5,4 százalékos növekedést regisztráltak. Összességében az ACEA szerint 2024 májusában 3 százalékkal kevesebb új személygépkocsi regisztrációja történt.

A piaci részesedés csökkenése mögött több tényező áll. Az elektromos járművek az EU-ban általában drágábbak, mint a hagyományos meghajtású testvéreik, és a töltőinfrastruktúra a régióban beruházásokat igényel, ha az EU CO2-csökkentési céljait el akarják érni. Egy felmérés a magántöltési lehetőségek hiányát szintén jelentős akadályozónak említi. 2023 végén az EU-ban 632 423 nyilvános töltőpont volt, amelyek mintegy 3 millió BEV-járművet szolgálnak ki. A 2030-ra kitűzött 3,5 millió töltőpontos cél eléréséhez évente 410 000 új töltőre lenne szükség.


Az Egyesült Királyságban a Society of Motor Manufacturers and Traders szerint a BEV szektor piaci részesedése a 2024 májusáig tartó évben 16,1 százalék volt, ami némileg magasabb, mint a tavalyi év azonos időszakában, amikor ez az arány 15,7 százalék volt.

Az European Alternative Fuels Observatory (Európai Alternatív Üzemanyagokat Figyelő Központ) több mint 19 000 válaszadó - köztük valamivel több mint 2000 BEV-tulajdonos - részvételével végzett felmérése szerint a nem elektromos autót vezetők alig több mint fele (57 százalék) fontolgatja az elektromos autó vásárlását, de az összes válaszadó közel kétharmada a költségeket tartja akadályozó tényezőnek. A hatótávolság szintén tényező volt: a nem BEV-vezetők legalább 500 km-es hatótávolságot szeretnének, míg a BEV-vezetők több mint 80 százaléka elégedett volt 201-400 km-es hatótávolsággal, és "általában vagy mindig elegendőnek" minősítette a hatótávolságot. Ugyanezek a BEV-vezetők azonban elégedetlenségüket fejezték ki a töltési infrastruktúrával és azzal kapcsolatban, hogy mit kell fizetniük, ha már sikerült találniuk egy működő töltőpontot. Több mint háromnegyedük inkább otthon töltötte járművét.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #6
    lazán kapcsolódnak:
    https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/06/28/a-nemet-villanyautosok-negyede-banja-hogy-valtott/

    https://cimlap.blog.hu/posztok/varkonyigabor/2024/06/27/az_amerikai_elektromos_auto_vasarlok_kozel_fele_vissza_akar_valtani_belsoegesu_modellre

  • Bruce_Willis #5
    Mennyi a hatótáv elektromos hajtással?
  • Kotomicuki #4
    "Gyakorlatilag nem latszik nyero strategia a belso egesu motorokra tamaszkodo nemet autoipar hosszu tavu megtartasara."

    Ó, dehogynem: el kell törölni a bolygón egyedülien szigorú, "környezetvédelmi" szabályozást ÉS a szankciókat Oroszország ellen, amin csak a zunió bukott eddig, de az hatalmasat.
    Igen, ehhez (előbb) a regnáló, amerikai ügynökökből álló vezetést is le kéne cserélni, mert nem csak a működőképes autógyártást irtották ki sikeresen a zunióból...
  • M2 #3
    A német politikának egy baja van: hogy olyan mintha egy száguldó autóban öt majom ülne. Átgondoltság nulla. Így hosszú távú és sikeres gazdasági megoldásokra kicsi az esély.
  • kvp #2
    A nyugati emberek nem azert nem vesznek elektromos autot, mert jobb a hibrid, hanem azert mert a nemet ipar sikeres lobbizasa miatt nincs megfizheto aru elektromos. Az olcso kinai elektromos autokat is ezert probaljak kitiltani, de ha megepulnek a kinai gyarak Kelet-Europaban, akkor a nemet autoiparnak kb. ugy lesz vege mint anno az europai textiliparnak. Az egyetlen vedekezesi mod ez ellene mar csak a teljes gazdasagi (es katonai) blokad lenne Kina fele, ami eseten viszont az alkatreszeket Kinabol beszerzo nemet iparnak ugyancsak annyi lenne. Gyakorlatilag nem latszik nyero strategia a belso egesu motorokra tamaszkodo nemet autoipar hosszu tavu megtartasara.

    ps: Az elektromobiitas lenyege az otthon termelt energia lenne. Tehat az elektromos auto tulajdonosanak kell egy haz, napelemekkel, helyi energiatarolo aksi es igy a napkozben a hazteton megtermelt energiat tudja ejjel beletolteni az autojaba. Akinek erre nem futja az jobban jar majd (a tomegkozlekedes mellett) a berelheto elektromos autokkal, ugyanis azok toltese a berbeado ceg problemaja.

    Hosszu tavon persze megoldhato lenne, hogy pl. nuklearis energiaval kivaltsuk az osszes koolajszarmazekkal eloallitott energiat (mind autok, mind futes/fozes, mind ipari teruleten). A napenergia eseten viszont (ahogy az aksiknal is) csak a kinai ipar maradt szinte talpon, mivel ok tudnak versenykepesen termelni. Olcso elektromos energia, sajat koolaj es akkumulator nyersanyagforrasok nelkul lehet erdemes lenne a nemet allamnak elengednie a nemet autoipar kezet, ahogy anno tette azt a nemet konnyuipar eseten is.
  • RJoco #1
    Na igen. Nem elég, hogy az árakat ügyesen elintézték a németek (oroszok elleni szankciók, gázvezeték tönkretétel, atomerőművek leállítása) és mindenkinek drága lett a villany, de a töltőállomások még extra üzemeltetési költséget is kirónak.
    Egy elektromoshoz meg otthon nem árt egy wallbox, ahhoz meg 3 fázis kell. Ha nincs, akkor a kiépítés többe kerülhet, mint maga a wallbox, ami nem jár az autóhoz (pedig járhatna). Konnektorból meg igencsak sokáig tartana a lemerült kocsi töltése.
    Én PHEV-et vettem. Direkt ilyet is akartam. Ezzel el tudok járni csak elektromosan is. Töltés konnektorból megy. Ha teljesen lemerült, akkor úgy 6 óra alatt töltődik fel. Benzinmotorral úgy 600 km a hatótáv (nem tölti az akkukat), de rájön még az elektromos, így azért már elfogadható. És ez egy Kuga, 2,5 literes motorral.
    Korábban számolgattam és, ha csak elektromossal járok, akkor annyiba kerül a töltése, mint az 1 literes Fiesta tankolása volt. És azért van méret és súlybeli különbség. Meg a lóerő is több.