#1
Na igen. Nem elég, hogy az árakat ügyesen elintézték a németek (oroszok elleni szankciók, gázvezeték tönkretétel, atomerőművek leállítása) és mindenkinek drága lett a villany, de a töltőállomások még extra üzemeltetési költséget is kirónak.
Egy elektromoshoz meg otthon nem árt egy wallbox, ahhoz meg 3 fázis kell. Ha nincs, akkor a kiépítés többe kerülhet, mint maga a wallbox, ami nem jár az autóhoz (pedig járhatna). Konnektorból meg igencsak sokáig tartana a lemerült kocsi töltése.
Én PHEV-et vettem. Direkt ilyet is akartam. Ezzel el tudok járni csak elektromosan is. Töltés konnektorból megy. Ha teljesen lemerült, akkor úgy 6 óra alatt töltődik fel. Benzinmotorral úgy 600 km a hatótáv (nem tölti az akkukat), de rájön még az elektromos, így azért már elfogadható. És ez egy Kuga, 2,5 literes motorral.
Korábban számolgattam és, ha csak elektromossal járok, akkor annyiba kerül a töltése, mint az 1 literes Fiesta tankolása volt. És azért van méret és súlybeli különbség. Meg a lóerő is több.