kvp#2
A nyugati emberek nem azert nem vesznek elektromos autot, mert jobb a hibrid, hanem azert mert a nemet ipar sikeres lobbizasa miatt nincs megfizheto aru elektromos. Az olcso kinai elektromos autokat is ezert probaljak kitiltani, de ha megepulnek a kinai gyarak Kelet-Europaban, akkor a nemet autoiparnak kb. ugy lesz vege mint anno az europai textiliparnak. Az egyetlen vedekezesi mod ez ellene mar csak a teljes gazdasagi (es katonai) blokad lenne Kina fele, ami eseten viszont az alkatreszeket Kinabol beszerzo nemet iparnak ugyancsak annyi lenne. Gyakorlatilag nem latszik nyero strategia a belso egesu motorokra tamaszkodo nemet autoipar hosszu tavu megtartasara.
ps: Az elektromobiitas lenyege az otthon termelt energia lenne. Tehat az elektromos auto tulajdonosanak kell egy haz, napelemekkel, helyi energiatarolo aksi es igy a napkozben a hazteton megtermelt energiat tudja ejjel beletolteni az autojaba. Akinek erre nem futja az jobban jar majd (a tomegkozlekedes mellett) a berelheto elektromos autokkal, ugyanis azok toltese a berbeado ceg problemaja.
Hosszu tavon persze megoldhato lenne, hogy pl. nuklearis energiaval kivaltsuk az osszes koolajszarmazekkal eloallitott energiat (mind autok, mind futes/fozes, mind ipari teruleten). A napenergia eseten viszont (ahogy az aksiknal is) csak a kinai ipar maradt szinte talpon, mivel ok tudnak versenykepesen termelni. Olcso elektromos energia, sajat koolaj es akkumulator nyersanyagforrasok nelkul lehet erdemes lenne a nemet allamnak elengednie a nemet autoipar kezet, ahogy anno tette azt a nemet konnyuipar eseten is.