14
  • Supra-III
    #14
    Bullshit, hülyének néznek.
    Adott egy plugin hibrid. Mondjuk 10 millió. Toyotánál ebben az árban van egy benzin motor + vezérlés + 2db villany motor + vezérlés + hajtómű + dupla hűtési rendszer + kb 10KWH akkumulátor.
    Most azt próbálják elhitetni velünk, hogy +40KWH akkumulátor 5-10x annyiba kerül, mint a benzinmotor (üzemanyag tankal + csonkkal, rézcsövekkel, ac pumpával, böszme nagy hűtővel+rendszerrel) + a fél hajtómű.
    Hát persze. és hiszünk még a télapóban, a fogtündérben és a mikulásban is. Kedvencünk az intelligens molekula.
    Hagyjuk már.
  • Macropus Rufus
    #13
    ez teljesen így van. Amelyik ország megszüntette az állami támogatást a villany vasakra ott azonnal bedőlt a piac.
    Sztem erősen piactorzító hatása van a támogatásnak. Most, hogy megszűnt pl. a németeknél egyből lehet látni, hogy a villanyautóknak milyen létjogosultságuk van a piacon... ilyen árak mellett semmilyen.
  • AgentKis
    #12
    "a fogyasztók növekvő óvatossága a teljesen elektromos járművekkel szemben" Szerintem sokkal inkább az ára miatt van az az "óvatosság"!
    Utoljára szerkesztette: AgentKis, 2024.06.06. 09:31:04
  • Sequoyah
    #11
    "Ha az USA es az USA utasitasara az EU nem blokkolna a kinai autok eladasat"
    Ezt a marhasagot nem tudom honnan szeded. Van barmi forrasod ra?
    EU-ban nincs betiltva a Kinai EV. Es az USA nem kerte semmi ilyesmire az EU-t.
    A "Made in Hungary" az pedig nem Kinai, hanem Magyar, es semmifele korlatozas nem lenne ra...

    Egyebkent pedig azert tervezik korlatozni, mert a Kinai allam altal penzelt, aron alul adott termekekkel bedontenek az Europai autoipart, olyan autokkal amik a Kinai allam tamogatasa nelkul egyaltalan nem lennenek versenykepesek. Ez nem szabad verseny lenne...
  • M2 #10
    Toyota hibridjei majdnem pont ezt tudják
  • Bruce_Willis
    #9
    A hahun nézz körül.
    Egészen olcsón lehet jó elektromost venni.
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #8
    Az en szememben a jovo nepautoja (ha egyaltalan lesz majd nepautozas) egy olyan hibrid, aminek 30-50 kilometeres akkuja van es nagyon pici belsoegesu motorja, ami eppen elg ahhoz, hogy fel lehessen vele menni az autopalyara. Gyartok ezzel szemben, amennyire en tudom nem akarnak ilyet gyartani, mert egybol a nagylovas teljesitmenyre helyezodik a fokusz.
  • M2 #7
    Nem az áramátvitel és csatlakozás szabványosítása hiányzik, hanem minden más. Nagyjából azt kellene tudnia egy közös és szabványosított rendszernek, mint amit a Tesla nyújt a saját autói felé. Akkor lesz erre EU-politikai szándék, ha a német autógyárak majd ezt akarják. Az EU ugyanis jelenleg nem más, mint a német birodalom modern, politikai úton kivitelezett megvalósítása, betagozódva az USA alá.
  • kvp
    #6
    "Városi játékszer marad ez még sokáig."

    Azoknak akik napi 3-400 kilometer folott vezetnek es olyan uticellal, ahol nincs elektromos aram nem igazan jo egy tisztan elektromos auto. Azoknak akiknek nincs garazsuk vagy kozos parkolojuk es csak az utcan tudjak tarolni a jarmuvuket ugyancsak nem idealis, leginkabb a hianyzo publikus infrastruktura miatt. Viszont videken, ahol altalaban aram azert mar van es garazs vagy udvari beallasi lehetoseg is akad, ott sima 230V-os fali toltovel mar nagyon jol meg lehetne lenni. Felteve, hogy nem kell naponta 300 km folott menni a jarmuvel es van legalabb napi 8 ora amikor otthon all az udvaron.

    "okkal tobb allami befektetesre lenne szukseg egy egysegesitett, szeleskoru toltohalozatkoz."

    Mar letezik az amerikai es van europai tolto szabvany is, plusz a sima 220-240V-os AC csatlakozok mar nagyon hosszu ideje szabvanyosak Europaban, de meg az USA-ban is elerhetoek a legtobb hazban (ketfazisu rendszerben). Az egyetlen ami jo lenne, ha minden varosi parkolohely kapna egy app-bol aktivalhato 230V-os AC tolto fejet. Ez megoldana az parkolohely keresest is, tovabba aki ra van dugva egy aktiv toltore az legalisan parkol, aki nincs az tilosban vagy nem fizetett parkolasi dijat. Ez megoldana a toltes mellett a varosi parkolasi dij beszedeset is, plusz csak az hajthatna be egy adott belvarosi teruletre,akinek mar van lefoglalt parkolohelye, igy meg az elektromos az autok sem keringenek foloslegesen.

    "Gazdagok játékszere."

    Ha az USA es az USA utasitasara az EU nem blokkolna a kinai autok eladasat, akkor lenne olcso, teljesen megfelelo minosegu, minimalis felszereltsegu elektromos auto nagyjabol mindenkinek. Meg none is az autotulajdonosok szama, mert egy modern minimalista elektromos autot olcsobb fenntartani es uzemeltetni mint egy kis benzinest. A nyugati cegek es kormanyok tisztan gazdasagi es hatalmi okokbol nem akarjak, hogy ezek elterjedjenek. Esetleg ha vegul megis megjelennek az elso made in Hungary kis kinai olcso kocsik, akkor az EU-s gyartok egy reszenek bedolese utan lesz olcso elektromos auto itthon is. Meg mindenutt az EU-ban. Ez ellen csak politikai es katonai modon tudnak a nyugati nagytokesek az oket kepviselo EU fellepni.
  • Sequoyah
    #5
    Annyiba kerulnek mint az atlagos auto ara. Nem kicsi a hatotavjuk, hanem 2-300 merfold es afolott, ami boven eleg a legtobb helyzetben, es konnyu tolteni, csak bedugod a kabelt amikor hazaersz.
    Es pont videken van nagyobb esely ra hogy otthon tudod tolteni, szoval ott a leghasznalhatobb.
    Utoljára szerkesztette: Sequoyah, 2024.05.31. 14:00:16
  • barret
    #4
    Gazdagok játékszere...Akkor terjedne gyorsan,ha alternatívája lenne a belsőégésű motoros autónak. De drága,kis hatótávval,körülményes töltési lehetőségekkel. Városi játékszer marad ez még sokáig.
  • Sequoyah
    #3
    +1, ami szerintem a legnagyobb:
    - Latszolag nagyon toljak a kormanyzatok az elektromos autot, valojaban pedig pont a legfontosabbat alig csinaljak.

    Sokkal tobb allami befektetesre lenne szukseg egy egysegesitett, szeleskoru toltohalozatkoz. Igaz hogy mivel nagyreszt otthon toltunk, nincs szukseg akkora kapacitasra mint amit a benzinkut-halozatok nyujtanak, de annak a kevesebbnek konnyen elerhetonek es hasznalhatonal kell lennie.
    Nagyon keves helyen latok szabalyozast arra, hogy uj epitesu (vagy felujitas alatt levo) tarsashazaknak/parkolohazaknak kotelezo lenne a toltopontok kiepiteset mar epiteskor lehetove tenni. "Lehetove tenni" alatt azt ertem, hogy legalabb a kabel a falban legyen a parkolok fele, szoval kesobb ne millios project legyen a teljes elektromos rendszer atepitese, csak a toltopontot magat kelljen beszerelni ha a lako igenyli.
  • Sequoyah
    #2
    Lassulnak? Probalok erre adatot talalni, de mindenhol nagyon egeszseges eladasokat latok.
    Inkabb azt latni, hogy hirtelen sok gyarto megjelent a sajat, most mar versenykepes termekukkel, es bar az osszes eladott EV-k szama folyamatosan no, a hirtelen nagy verseny miatt az egyes gyartok egyeni reszesedese a piacon csokken.
    Es paran exponencialis novekedest vartak, de "csak" linearis novekedest latunk.
  • kvp
    #1
    Ha jol latom harom problema van:
    -dragak az aksik es ezert az elektromos autok is dragak (alapanyagarban is)
    -a gyartoknak anyagilag jobban megeri belso egesu motort (is) adni a jarmuvekhez
    -a legtobb aksi alapanyag es aksi Kinabol jon, ami fele szepen lassan keszul egy orosz mintaju nyugati gazdasagi blokad