SG.hu

A halálba vezetett egy autóst a Google Maps

Súlyos gondatlansággal vádolják a webóriást, amiért a panaszok ellenére sem frissítette az alkalmazást.

Pert indítottak a héten a Google ellen Észak-Karolinában egy 47 éves kétgyermekes apa halála miatt, aki egy összeomlott híd miatt halt meg. Philip Paxson orvosi eszközök értékesítésével foglalkozott, és a Google Maps segítségével navigált a 2022 szeptemberében bekövetkezett baleset idején. A panasz szerint az alkalmazás átvezette őt egy olyan hídon Hickory városában, amely 2013 óta nem volt használatban. A Jeep Gladiatorja körülbelül 6 métert zuhant, és Paxson megfulladt a patakban. Az állami rendőrök a járművet felborulva és részben víz alatt találták meg. A veszélyhelyzethez vezető út mentén nem voltak korlátok vagy figyelmeztető táblák.

A Paxson családja által indított perben a Google-t súlyos gondatlansággal vádolják, amiért nem frissítette a térképeit, hogy jelezze az útvonal járhatatlan voltát. A panasz szerint a család nemrég költözött a környékre Floridából, így Paxson nem ismerte a környéket. Egy hétvégi kempingezést terveztek a barátokkal, hogy közösen ünnepeljék meg a család két gyermekének születésnapját, de ez az eső miatt elmaradt. Ehelyett egy kemping témájú bulit tartottak a barátaik házában. Paxson felesége, Alicia előrement, hogy segítsen a szervezésben, majd később ő is követte őket a lányaikkal. Amikor a partinak vége lett, Alicia hazavezette a gyerekeket, míg Paxson ott maradt, hogy segítsen a takarításban. Amikor Paxson elment, sötét volt és esett az eső. Nem tudott az összeomlott hídról, amely felé vezette az alkalmazás, a lakosok azonban ismerték, és a "sehová vezető hídként" emlegették - állítják a család ügyvédei.


Éjszaka, esőben ment a Google által javasolt útvonalon

A panasz azt állítja, hogy a Google-t az aggódó lakosok többször értesítették, kérve az útvonal törlését mind a baleset előtti években, mind Paxson halála után. "2023. április 6-án - és információink szerint ezt követően is - az összeomlott hidat hihetetlen módon még mindig járható útként ábrázolták a Google Maps-en, annak ellenére, hogy a céget ismételten figyelmeztették a veszélyre" - állítja a kereset. A család ügyvédje, Robert W Zimmerman nyilatkozatában elmondta: "Kilenc éven keresztül Hickory közösségét szükségtelenül és értelmetlenül veszélybe sodorták. 2013-ban összeomlott egy közúti híd, és a világ egyik legnagyobb vállalata többszöri kérés ellenére sem volt hajlandó korrigálni térképezési algoritmusait. A tragédiát megelőzően Hickory lakosai évekig kérték, hogy javítsák meg az utat, vagy megfelelően torlaszolják el, mielőtt valaki megsérülne vagy meghalna. Kéréseik nem találtak meghallgatásra."

"Felfedeztük, hogy a Google Maps éveken át tévesen irányította az autósokat erre az útra, annak ellenére, hogy a lakosságtól érkeztek panaszok, amelyek azt követelték, hogy a Google javítsa ki a térképét és azt ZÁRVA jelzéssel lássa el. Philip özvegye, Alicia ragaszkodik ahhoz, hogy mindent megtegyünk az igazságszolgáltatás érdekében, és biztosítsuk, hogy egy másik családdal ne történhessen meg ez a tragikus rémálom."

Persze nem a Google, és az anyavállalat Alphabet az egyetlen felelős. A panaszban James Tarlton, a Tarde LLC és a Hinckley Gauvain LLC is szerepel, akik "tulajdonosa, kezelője és/vagy más módon felelősek a földterületért", ahol a híd található, azt állítva, hogy "kötelességük és felelősségük volt a híd karbantartása", ami nem korlátozódik "a megfelelő sorompók és/vagy figyelmeztető táblák felállítására és karbantartására, amelyek a földterületre jellemző veszélyeket azonosítják". Ezeket a szervezeteket súlyos gondatlansággal is vádolták. A kereset esküdtszéki tárgyalást, valamint kártérítést és büntető kártérítést követel. A Google szóvivője őszinte részvétét fejezte ki a Paxson családnak. "Célunk, hogy pontos útvonal-információkat nyújtsunk a Mapsben, és vizsgáljuk ezt a pert."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • MerlinW #15
    Még szerencse, hogy nem volt élet google előtt és az embereknek nem kell figyelniük arra mi van előttük.
  • Szefmester #14
    Olyan 34-35km/h tempóval mehetett ha jól számoltattam a géppel. a kocsi típusa 2242kg, 6 méter előre, kb 2 le. Ehhez a távhoz olyan 34-35km/h kell.
    Éjjel, ismeretlen terepen, esőben, szar úton... kissé túl optimális tempónak tűnik. Fényes nappal nem vészes, de így...

    Kik jelezték a guglinak a híd problémát? Részemről ha cég vagyok térképpel meg navival akkor egy randomjózsi bejelentésére nem fogok lezártnak jelölni semmit. Ha a településvezetés, vagy a közútkezelője jelez akkor igen. De addig simán lehet trollkodás is. Jelezzük már a guglinak hogy a Csepeli hidat le kell zárni mert bontják a vasúti részét... okoznánk vele közlekedési káoszt? Simán! Valid lenne a lezárás? Hát, bejelentették...
  • Tetsuo #13
    Honna tudod, hogy száguldozott?
  • t_robert #12
    Csakhogy ez nem egy autópálya, hanem egy 1528-ad rangú isten háta mögötti út. Azon nem szokás száguldozni a korom sötétben főleg ha akkor járok arra először. Ráadásul esőben. Ha baromira nem tudom mi van előttem akkor ha kell akár 15 km/h-val haladok
  • t_robert #11
    Egyrészt a régi svéd katonai mondás jut az eszembe, ami valahogy úgy szól, hogy ha a térkép és a táj eltér egymástól, akkor mindig a táj szerint kell eljárni. A másik, mint már említve lett mindig a út és látási viszonyoknak megfelelően kell közlekedni. Ha én vezetem az autót, akkor nekem kell meggyőződni róla merre megy az út és hogyan és annak megfelelően vezetnem. Nekem ugyan hiába mondja a GPS, hogy forduljak balra, ha egyszer nem látok balra utat. Amúgy a fénykép alapján látszik, hogy az évek során igen csak leromlott az út minősége. Jó részt benötte a gaz és egyebek. Vagyis, hogy egy évtizede nem használják igaziból az utat. Nem véletlenül nevezhették az emberek a sehová nem vezető útnak a környéken, mert nem is használták. Szerintem a vezetőnek is fel kellett volna tűnni még a sötétben is, hogy az út repedésiből gaz nő ki annyira nincsen használatban. Bár az út a hidtól távolabbi részét nem lehet látni, de ha nem közlekednek egy évtizede az úton az se lehet jobb állapotban és egy évtized alatt simán elkezdi a természet visszahódítani. Ráadásul én biztos igen csak lassan mennék egy számomra ismeretlen elhagyott úton, ami lepusztult állapotban van vélhetően közvilágítás nélkül a sötétben.
  • Fefy #10
    Miért a gugli a hibás azért, mert barátunk egy összeomlott hídra hajtott fel?

    A híd összeomlást időben toljuk el egy kicsit, mondjuk a patakba hajtás előtt fél órányira. Esélytelen, hogy a térkép frissüljön, barátunk viszont ugyanúgy meghal, mivel a GPS arra viszi.
    Szóval itt csak 2 (3) dolog történt: Az út nem volt beton terelőkkel lezárva (táblák állítólag voltak, csak állandóan ellopták), barátunk pedig nem a látási viszonyoknak megfelelően vezetett, ennek következtében megtörtént az evolúciós kiválasztódás.
    A gugli felelőssége egyedül annyi, hogy sz..rik az önkéntes térkép javításokra, ami miatt ajánlhat nem járható útvonalakat is. Jelen esetben pedig egy hibás ajánlás miatt meghalt a GPS-ben szó szerint vakon bízó egyed, de itt továbbra is a látási viszonyoknak nem megfelelő vezetés a probléma.
  • Tetsuo #9
    Teljesen mindegy hányszor értesítették. Nem köteles ugrani, nincs ilyen jogszabály.
    Az út beláthatatlan volt, a híd íve miatt nem lehetett látni, mi van a túloldalon, pláne este, esőben. Emiatt a sofőr sem hibás.
    Az útkezelő viszont, aki a táblákért, egyéb jelölésekért és útzárakért felel, az hibás, hiszen sok éve ilyen az út. Még Magyarországon sincs ilyen hanyagság sokkal kisebb költségvetésből, rosszabb körülmények mellett.
    Ha majd hoznak törvényt arra, hogy a Google-térkép vakon követhető, akkor a Google azt hirdetni is fogja, addig meg sz@rik rá, ki, mit, hányszor jelent.
  • Cat #8
    "ha a hidat fel oraval korabban viszi el a patak, akkor is a google a hibas ha arra kuldi az autot a navigacio?"

    Nézd meg a keresetet:
    https://regmedia.co.uk/2023/09/21/paxsongooglecomplaint.pdf
    Többször értesítették a Googlet, hogy csináljon már valamit, mert baleset lesz, de nem tettek semmit. Ez egyértelműen gondatlanság.

  • kvp #7
    Megneztem, tenyleg nem volt kitablazva akkor meg es a google szerint meg mindig jarhato (van regi street view is). Viszont egy lakoparkban, maganteruleten levo, 25 mph-s hatso utrol van szo. A 2023-as street view szerint azota autopalyaelvalaszto betontombokkel zartak le a ket veget, de a baleset eseten ezek meg valoszinuleg nem voltak ott.

    A foto alapjan a 6 meter repules nem fuggolegesen, hanem vizszintesen tortent, tehat a hid szeletol meg 6 metert repult a kocsi a patakba es a tetejen allt meg.

    Egyebkent ertem, hogy a google hibazott amiert nem frissitette a terkepet, de ha a hidat fel oraval korabban viszi el a patak, akkor is a google a hibas ha arra kuldi az autot a navigacio? Nem az lenne a lenyeg, hogy mindenkor a latasi viszonyok es az idojarasi korulmenyek szerint kell vezetni, mert nincs az a felhos szoftver vagy nyomtatott terkep, ami varazsutesre frissul ha hirtelen megvaltozik egy hid allapota?

    Van ra torveny, hogy milyen gyakran koteles egy terkep gyarto frissiteni a terkepeit? (nyomtatott es elektronikus formaban) Van hivatalos visszahivasi lista a nyomtatott terkepekre es ezeket az elavultakat leszedik-e a polcokrol es bezuzzak-e ha frissul a terkep gyarto adatbazisa?
  • Major #6
    "Persze, a Google is problémás, mert kérésekre sem frissítették az appot" - Meg a papírtérképgyár is, mivel nem adtak ki ideiglenes kiadást az útlezárásra.