Berta Sándor
Hatalmas sikert ért el autófronton a Google
Egy szövetség a webes óriáscég segítségével készítené el az új informatikai-szórakoztató rendszerét.
A Renault, a Nissan és a Mitsubishi által alkotott szervezet több éven át tartó kooperációról kötött megállapodást az amerikai társasággal. Az együttműködés középpontjában az új generációs informatikai-szórakoztató rendszerek területén való kooperáció áll. Ezen cégek és partnereik tulajdonában vannak többek között a Renault, a Nissan, a Mitsubishi, a Dacia, a Renault-Samsung, a Lada, az Alpine, az Infiniti, a Venucia és a Datsun márkák.
A felek megállapodtak arról, hogy 2021-től olyan népszerű szolgáltatásokat integrálnak a három gyártóhoz tartozó modellekbe, mint a Google Térkép, a Google Asszisztens és a Google Play Store. A szolgáltatásokat - a szövetség intelligens felhőkörnyezetén keresztül - összekötnék a távkarbantartási és a járműdiagnosztikai megoldásokkal. Az új megoldások közé fognak tartozni a fedélzeti alkalmazások és azok intelligens beszédvezérlései. Az összes szoftver alapját az Android Auto nevű platform jelenti majd, amelyet az egyes márkákhoz fognak igazítani és kiegészítő funkciókkal látnak majd el.
A bejelentés összefüggésben van az Alliance 2022 nevű stratégiai tervvel, amelynek keretében többek között 12 új elektromos gépkocsi bevezetése, autonóm funkciók kifejlesztése és a szövetségi intelligens felhőkörnyezet megalkotása valósul meg. Az utóbbi új, közös platform más operációs rendszerekkel (iOS stb.) is kompatibilis lesz.
A Renault, a Nissan és a Mitsubishi alkotta szövetség tavaly 10,6 millió autót adott el a világ közel 200 országában. A szervezet januárban jelezte, hogy reagálni akar az új technológiák megjelenésére és a startupok felvásárlásával akar előre menekülni. A szövetség ez utóbbi célra 200 millió dolláros technológiai befektetési alapot hozott létre, amely lehetővé teheti, hogy az új felvásárlások az eddiginél sokkal gyorsabban valósuljanak meg. A Renault és a Nissan az összeg egyaránt 40-40, míg a Mitsubishi a fennmaradó 20 százalékát adta be az alapba.
A Renault, a Nissan és a Mitsubishi által alkotott szervezet több éven át tartó kooperációról kötött megállapodást az amerikai társasággal. Az együttműködés középpontjában az új generációs informatikai-szórakoztató rendszerek területén való kooperáció áll. Ezen cégek és partnereik tulajdonában vannak többek között a Renault, a Nissan, a Mitsubishi, a Dacia, a Renault-Samsung, a Lada, az Alpine, az Infiniti, a Venucia és a Datsun márkák.
A felek megállapodtak arról, hogy 2021-től olyan népszerű szolgáltatásokat integrálnak a három gyártóhoz tartozó modellekbe, mint a Google Térkép, a Google Asszisztens és a Google Play Store. A szolgáltatásokat - a szövetség intelligens felhőkörnyezetén keresztül - összekötnék a távkarbantartási és a járműdiagnosztikai megoldásokkal. Az új megoldások közé fognak tartozni a fedélzeti alkalmazások és azok intelligens beszédvezérlései. Az összes szoftver alapját az Android Auto nevű platform jelenti majd, amelyet az egyes márkákhoz fognak igazítani és kiegészítő funkciókkal látnak majd el.
A bejelentés összefüggésben van az Alliance 2022 nevű stratégiai tervvel, amelynek keretében többek között 12 új elektromos gépkocsi bevezetése, autonóm funkciók kifejlesztése és a szövetségi intelligens felhőkörnyezet megalkotása valósul meg. Az utóbbi új, közös platform más operációs rendszerekkel (iOS stb.) is kompatibilis lesz.
A Renault, a Nissan és a Mitsubishi alkotta szövetség tavaly 10,6 millió autót adott el a világ közel 200 országában. A szervezet januárban jelezte, hogy reagálni akar az új technológiák megjelenésére és a startupok felvásárlásával akar előre menekülni. A szövetség ez utóbbi célra 200 millió dolláros technológiai befektetési alapot hozott létre, amely lehetővé teheti, hogy az új felvásárlások az eddiginél sokkal gyorsabban valósuljanak meg. A Renault és a Nissan az összeg egyaránt 40-40, míg a Mitsubishi a fennmaradó 20 százalékát adta be az alapba.