SG.hu
A németeknek nem tetszik, hogy a Google csak egyben értékesíti autós szoftvereit

A Google három szolgáltatását egyben, termékcsomagként kínálja az autógyártóknak, ami tilos, hívta fel a figyelmet a német versenyhivatal.
A Bundeskartellamt bejelentette, hogy a Google Automotive Service gyakorlatával kapcsolatos eljárás alapján megtilt "különböző versenyellenes tevékenységeket". Előzetes jogi véleményükben megállapították, hogy az amerikai cég összekapcsolva árusította a járműgyártók számára a licenceket. A csomag a Google Map, a Google Play alkalmazásbolt és a Google Assistant hangalapú asszisztens használatának jogát foglalja magában. A Google Automotive Services a Google Android Automotive operációs rendszerén fut, és együttesen egy komplett infotainment rendszert alkotnak az intelligens autók számára, beleértve a navigációt, a médiatartalmak reprodukálását és a telefonálást.
A Bundeskartellamt bírálja, hogy a Google a három szolgáltatást csak termékcsomagként kínálja a járműgyártóknak. A szabályozó hatóság szerint fennáll annak a veszélye, hogy a Google hatalmi pozícióját más piacokra is kiterjesztheti. "Különösen azt látjuk kritikusnak, hogy a Google az infotainment rendszerekhez nyújtott szolgáltatásait csak csomagban kínálja, mivel ez csökkenti a versenytársak esélyeit arra, hogy a konkurens szolgáltatásaikat önálló szolgáltatásként értékesítsék" - nyilatkozta Andreas Mundt, a hatóság elnöke.
A hatóság szerint a szerződéses megállapodások is kritikus szerepet játszhatnak a Google piaci erejének megszilárdításában, mert a Google Assistant reklámbevételeiből való részesedés egyes járműgyártók esetében kiszoríthatja a versenytársakat. A szabályozóhatóság egy másik veszélyt az interoperabilitásban lát, mivel a Google Automotive Services infotainment platformja megnehezítheti vagy lehetetlenné teheti a harmadik fél szolgáltatók számára, hogy a Google operációs rendszerével kompatibilis szolgáltatásokat készítsenek.
A Google szerint viszont számos alkalmazás kompatibilis a rendszerével, és az autógyártók az információs és szórakoztató szolgáltatások széles választékából választhatnának. A Google olyan versenytársakat említett, mint az Apple CarPlay, az Amazon Alexa, a Nuance Automotive és mások. "Még ha az autógyártók az Android Automotive OS-t választják is, nem kötelesek a Google Automotive Services-t használni autóikhoz. Továbbra is konstruktívan együtt fogunk működni a hatóságokkal az aggályaik kezelése érdekében" - mondta a Google szóvivője.
A Google Automotive Services elleni vizsgálat mellett a német versenyhatóság már egy évvel ezelőtt vizsgálatot indított a Maps platform ellen az alternatív térképszolgáltatások kárára történő esetleges versenykorlátozás miatt. Az ügyet kommentálva a Bundeskartellamt arra a következtetésre jutott, hogy a Google korlátozza a Maps és harmadik fél térképszolgáltatásainak interoperabilitását. "A Bundeskartellamt arra gyanakszik, hogy a Google korlátozza a Maps szolgáltatásából származó adatok használatát más térképszolgáltatók által" - mondta Philip Lüghausen informatikai jogász. A szakértő szerint ez főként a térképeken szereplő metainformációkat érinti, például az üzletek elhelyezkedését, az arra vonatkozó adatokat, hogy mennyire forgalmas egy hely, vagy akár a Streetview funkcióból származó utcaképeket.
A Google szerint a fejlesztőket arra kérik, hogy ne keverjék a Google Maps platform adatait más térképszolgáltatók adataival, mivel ez rossz felhasználói élményhez vezethet. Az átvitel azzal a kockázattal járhat, hogy az adatok nem egyeznek, és a keresett étterem rossz helyen jelenik meg. A Google emellett közvetlen versenyben látja magát más térképszolgáltatásokkal, például az Apple Maps, a Bing vagy az OpenStreetMap szolgáltatásokkal.
A német versenytörvény (GWB) versenyjogi keretei jogalapot adhatnak a Google Automotive Services csomag feldarabolásához. A 19a. cikk lehetővé teszi a Bundeskartellamt számára, hogy gyorsan és hatékonyan lépjen fel a digitális vállalatokkal szemben. "A Google számos olyan gyakorlatot alkalmaz a gépjárművek infotainment rendszereihez nyújtott szolgáltatások engedélyezése tekintetében, amelyek jelenlegi megítélésünk szerint nem egyeztethetők össze a GWB 19a. szakaszának új rendelkezéseivel" - jelentette ki Andreas Mundt. A jogi értékelésben a Bundeskartellamt együttműködik az EU Bizottságával, mivel a digitális piacokról szóló törvény (DMA) európai szinten nemrég lépett hatályba.
A Bundeskartellamt bejelentette, hogy a Google Automotive Service gyakorlatával kapcsolatos eljárás alapján megtilt "különböző versenyellenes tevékenységeket". Előzetes jogi véleményükben megállapították, hogy az amerikai cég összekapcsolva árusította a járműgyártók számára a licenceket. A csomag a Google Map, a Google Play alkalmazásbolt és a Google Assistant hangalapú asszisztens használatának jogát foglalja magában. A Google Automotive Services a Google Android Automotive operációs rendszerén fut, és együttesen egy komplett infotainment rendszert alkotnak az intelligens autók számára, beleértve a navigációt, a médiatartalmak reprodukálását és a telefonálást.
A Bundeskartellamt bírálja, hogy a Google a három szolgáltatást csak termékcsomagként kínálja a járműgyártóknak. A szabályozó hatóság szerint fennáll annak a veszélye, hogy a Google hatalmi pozícióját más piacokra is kiterjesztheti. "Különösen azt látjuk kritikusnak, hogy a Google az infotainment rendszerekhez nyújtott szolgáltatásait csak csomagban kínálja, mivel ez csökkenti a versenytársak esélyeit arra, hogy a konkurens szolgáltatásaikat önálló szolgáltatásként értékesítsék" - nyilatkozta Andreas Mundt, a hatóság elnöke.
A hatóság szerint a szerződéses megállapodások is kritikus szerepet játszhatnak a Google piaci erejének megszilárdításában, mert a Google Assistant reklámbevételeiből való részesedés egyes járműgyártók esetében kiszoríthatja a versenytársakat. A szabályozóhatóság egy másik veszélyt az interoperabilitásban lát, mivel a Google Automotive Services infotainment platformja megnehezítheti vagy lehetetlenné teheti a harmadik fél szolgáltatók számára, hogy a Google operációs rendszerével kompatibilis szolgáltatásokat készítsenek.

A Google szerint viszont számos alkalmazás kompatibilis a rendszerével, és az autógyártók az információs és szórakoztató szolgáltatások széles választékából választhatnának. A Google olyan versenytársakat említett, mint az Apple CarPlay, az Amazon Alexa, a Nuance Automotive és mások. "Még ha az autógyártók az Android Automotive OS-t választják is, nem kötelesek a Google Automotive Services-t használni autóikhoz. Továbbra is konstruktívan együtt fogunk működni a hatóságokkal az aggályaik kezelése érdekében" - mondta a Google szóvivője.
A Google Automotive Services elleni vizsgálat mellett a német versenyhatóság már egy évvel ezelőtt vizsgálatot indított a Maps platform ellen az alternatív térképszolgáltatások kárára történő esetleges versenykorlátozás miatt. Az ügyet kommentálva a Bundeskartellamt arra a következtetésre jutott, hogy a Google korlátozza a Maps és harmadik fél térképszolgáltatásainak interoperabilitását. "A Bundeskartellamt arra gyanakszik, hogy a Google korlátozza a Maps szolgáltatásából származó adatok használatát más térképszolgáltatók által" - mondta Philip Lüghausen informatikai jogász. A szakértő szerint ez főként a térképeken szereplő metainformációkat érinti, például az üzletek elhelyezkedését, az arra vonatkozó adatokat, hogy mennyire forgalmas egy hely, vagy akár a Streetview funkcióból származó utcaképeket.
A Google szerint a fejlesztőket arra kérik, hogy ne keverjék a Google Maps platform adatait más térképszolgáltatók adataival, mivel ez rossz felhasználói élményhez vezethet. Az átvitel azzal a kockázattal járhat, hogy az adatok nem egyeznek, és a keresett étterem rossz helyen jelenik meg. A Google emellett közvetlen versenyben látja magát más térképszolgáltatásokkal, például az Apple Maps, a Bing vagy az OpenStreetMap szolgáltatásokkal.
A német versenytörvény (GWB) versenyjogi keretei jogalapot adhatnak a Google Automotive Services csomag feldarabolásához. A 19a. cikk lehetővé teszi a Bundeskartellamt számára, hogy gyorsan és hatékonyan lépjen fel a digitális vállalatokkal szemben. "A Google számos olyan gyakorlatot alkalmaz a gépjárművek infotainment rendszereihez nyújtott szolgáltatások engedélyezése tekintetében, amelyek jelenlegi megítélésünk szerint nem egyeztethetők össze a GWB 19a. szakaszának új rendelkezéseivel" - jelentette ki Andreas Mundt. A jogi értékelésben a Bundeskartellamt együttműködik az EU Bizottságával, mivel a digitális piacokról szóló törvény (DMA) európai szinten nemrég lépett hatályba.