Gyurkity Péter
Ismét leállt a Tesla sanghaji üzeme
Ezúttal a beszállítók vannak gondban a korlátozások miatt, ami a Toyota számára is akadály.
Elon Musk cége kapcsán nemrég számoltunk be arról, hogy meglehetősen gyorsan emelik áraikat, ami nyilván a felhasznált komponensek drágulásának volt köszönhető. Áprilisban némi leállás után újraindították sanghaji üzemüket, ez viszont az újabb korlátozások miatt most ismét leáll, a helyzet pedig már a Toyota japán gyártósorait is komoly mértékben érinti.
A Reuters adott hírt a napokban arról, hogy ismét leállni kényszerült a Tesla sanghaji üzeme, nem sokkal az áprilisi újraindulást követően. Akkor összesen 22 napon keresztül állt a tevékenység a koronavírus terjedése, valamint az ennek kapcsán meghozott intézkedések (lezárások) miatt. Bár eleinte a gyárban történő alvással és 12 órás műszakkal kísérleteztek, ezt követően pedig házhoz történő buszoztatással és a munkatársak véleményének felmérésével igyekeztek beindítani a kétműszakos üzemelést, ez a jelek szerint nem jött össze, mivel a beszállítók egyszerűen nem tudják biztosítani a szükséges komponenseket, a metropolisz maga pedig már hatodik hete van lezárva.
A komoly korlátozások miatt már a Toyota is kényszerű volt lépni, saját hivatalos közleményükben arról olvashatunk, hogy jelentős mértékben voltak kénytelenek módosítani a májusi számaikat. A magyarázat alapján a sanghaji helyzet miatt összesen 8 japán üzem 14 gyártósorát állítják most le, egyelőre a május 16. és 21. közötti időtartamra vonatkozóan, emiatt pedig az eredetileg 750 ezer darabosra tervezett havi eredményt csökkentik nagyjából 50 ezerrel. Eközben a negyedéves profit harmadával esett vissza, amit szintén a félvezetőhiánnyal és a kínai korlátozásokkal indokolnak, az eredeti helyzet pedig egyhamar nem áll vissza.
A Tesla eleinte naponta 1200 autót gyártott volna a sanghaji helyszínen, ez viszont 200 darab alatt lesz, miközben a kínai eladásaik áprilisban már 98 százalékkal estek vissza márciushoz képest.
Elon Musk cége kapcsán nemrég számoltunk be arról, hogy meglehetősen gyorsan emelik áraikat, ami nyilván a felhasznált komponensek drágulásának volt köszönhető. Áprilisban némi leállás után újraindították sanghaji üzemüket, ez viszont az újabb korlátozások miatt most ismét leáll, a helyzet pedig már a Toyota japán gyártósorait is komoly mértékben érinti.
A Reuters adott hírt a napokban arról, hogy ismét leállni kényszerült a Tesla sanghaji üzeme, nem sokkal az áprilisi újraindulást követően. Akkor összesen 22 napon keresztül állt a tevékenység a koronavírus terjedése, valamint az ennek kapcsán meghozott intézkedések (lezárások) miatt. Bár eleinte a gyárban történő alvással és 12 órás műszakkal kísérleteztek, ezt követően pedig házhoz történő buszoztatással és a munkatársak véleményének felmérésével igyekeztek beindítani a kétműszakos üzemelést, ez a jelek szerint nem jött össze, mivel a beszállítók egyszerűen nem tudják biztosítani a szükséges komponenseket, a metropolisz maga pedig már hatodik hete van lezárva.
A komoly korlátozások miatt már a Toyota is kényszerű volt lépni, saját hivatalos közleményükben arról olvashatunk, hogy jelentős mértékben voltak kénytelenek módosítani a májusi számaikat. A magyarázat alapján a sanghaji helyzet miatt összesen 8 japán üzem 14 gyártósorát állítják most le, egyelőre a május 16. és 21. közötti időtartamra vonatkozóan, emiatt pedig az eredetileg 750 ezer darabosra tervezett havi eredményt csökkentik nagyjából 50 ezerrel. Eközben a negyedéves profit harmadával esett vissza, amit szintén a félvezetőhiánnyal és a kínai korlátozásokkal indokolnak, az eredeti helyzet pedig egyhamar nem áll vissza.
A Tesla eleinte naponta 1200 autót gyártott volna a sanghaji helyszínen, ez viszont 200 darab alatt lesz, miközben a kínai eladásaik áprilisban már 98 százalékkal estek vissza márciushoz képest.