Automata parkolás jöhet a stuttgarti repülőtéren

A légikikötő lehet az első olyan helyszín, ahol a Daimler és a Bosch automata parkolási rendszerét üzembe állítják.

A két nagyvállalat 2017-ben a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában, majd 2018 szeptemberében Pekingben és tavaly júliusban mutatta be a megalkotott Automated Valet Parking (AVP) nevű automata parkolórendszert. Szeptember elején pedig kiderült, hogy az AVP-t az USA-ban teszteli a Ford és a Bosch.

A Daimler most közölte, hogy az új Mercedes-Benz S-osztályú modellekkel elérhetővé válik a teljesen automatizált és sofőr nélküli (SAE Level 4-es szintű) parkolás a stuttgarti repülőtéren. A projekt az Apcoa, a Bosch és a Mercedes-Benz együttműködésének köszönhetően valósulhat meg a légikikötő P6-os parkolóházában. A Bosch az AVP esetében egy kamerák által támogatott infrastruktúrát alkalmaz a közlekedési sáv és az akadályok felismerésére. Az Apcoa nevű parkolóház-üzemeltető cég pedig sorompó- és fizetési funkciót próbál ki, amely az Apcoa Flow digitális mobilitásplatformon alapul.

A stuttgarti repülőtér P6-os parkolóházában jelenleg a tesztekre való előkészületek zajlanak. A szakemberek nem csupán a technikákat akarják kipróbálni, hanem azokat az ügyfelek igényeihez is igazítanák. A parkolóházban nem az eddig használt LiDAR-egységeké lesz a főszerep, hanem a Bosch által kifejlesztett új videokameráké, amelyek felismerik a szabad parkolóhelyeket, a közlekedési korridorokat és azok környezetét is ellenőrzik, valamint észlelik a közlekedési sáv közelében megjelenő személyeket és akadályokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!