Berta Sándor

Pekingben mutatta be automata parkoló­rendszerét a Daimler

A megoldással megtakarítható a parkolóhely keresés idővesztesége és jóval több autót tudnak fér el a parkolóházakba. A technológia Stuttgart után Kínában is debütált.

A Daimler és a Bosch által megalkotott Automated Valet Parking technológiát először tavaly mutatták be a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum mélygarázsában. Az új rendszer lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az okostelefonjuk segítségével egy tetszőleges helyre, majd onnan visszafelé irányítsák a járművüket. A kapcsolódó tesztek jelenleg is zajlanak a Mercedes-Benz Kínai Kutatási és Fejlesztési Központjának bevonásával.

A modern városi környezetben a parkolóhely-hiány és -keresés komoly kényelmetlenséget jelentenek az autótulajdonosoknak. A vezető nélküli parkolás rendelkezik azzal a potenciállal, amellyel a parkolási problémák megoldhatók. Amennyiben a teljes parkolási folyamatot automatizálják, akkor időt és erőfeszítéseket lehet megtakarítani, ráadásul ez új lehetőségeket kínál a gépkocsi-tulajdonosoknak is. Az Automated Valet Parking tavalyi éles tesztje során a járművek az okostelefon-utasításoknak köszönhetően vezető nélkül álltak be a nekik kijelölt parkolóhelyekre. A sofőröknek még a manővert sem kellett ellenőrizniük. A rendszerrel bármely bevásárlóközpont vagy egyéb intézmény parkolója felszerelhető és önvezetésre képes autókkal használható.


Dr. Hans Georg Engel professzor, a Mercedes-Benz Kínai Kutatási és Fejlesztési Központjának vezetője elmondta, hogy a technológia fontos mérföldkő az autonóm vezetéshez vezető úton. A Bosch szakembereivel kialakított szoros partneri kapcsolat keretében a helyi igényekhez fogják igazítani a rendszert. A törekvések nem csupán azt célozzák, hogy növeljék a gépkocsi-tulajdonosok kényelmét azáltal, hogy segítenek nekik az idő és az energia megtakarításában, hanem azt is, hogy megpróbálják az autonóm vezetési technológiát a következő szintre juttatni.

Ming Chen, a Bosch kínai hálózatba kötött mobilitás-megoldásokért felelős vezetője azt hangsúlyozta, hogy az Automated Valet Parking egy olyan kezdeményezés, amelyben a Daimlerrel közösen vesznek részt. A törekvésük az, hogy baleset-, stressz- és káros anyagoktól mentes jövőbeli közlekedést valósítsanak meg. A technológia nem csupán a parkolási folyamatot váltja ki, hanem időt is megtakarít a sofőröknek és csökkenti az őket érő stresszt. A mostani pekingi bemutatón két jármű szerepelt azért, hogy teljesen modellezhetők legyenek a modern kínai városokban uralkodó egyedülálló és összetett közlekedési körülmények. Mind a két autó képes volt eljutni egy kiválasztott helyre.

A Daimler közölte, hogy a rendszerrel felszerelhetők lesznek a töltőállomások, az autómosók, a csomagtárolók, a parkolóházak és más olyan létesítmények, amelyeket kifejezetten a kínai ügyfelek igényeihez igazítottak. A parkolóházakban akár 20 százalékkal több gépkocsit is el lehet majd helyezni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • M2 #5
    Ennyi a történet, megspórolható vele a modern és drága parkolóházi infrastruktúra (targonca, emelőlift stb.). Hátránya, hogy csak akkortól működőképes, ha minden autó tudja már.
  • kvp #4
    Vannak kielolt kiszallasai es beszallasi helyek. Az egyiknel kiszall a tulaj, elkuldi az autot parkolni, majd odamegy az egyik beszallasi helyre es odahivja a kocsit. Japanban mar jo ideje letezik hasonlo, csak ott az egesz autot viszi es hozza egy robot targonca, hogy az autoba ne kelljen intelligencia.
  • Tetsuo #3
    Meg mi van akkor, ha az autó meglátja a gazdáját és elgurul másfelé, mert összeveszett vele vagy csak még maradni akar a többi autóval? :-D
  • Cat #2
    Én arra lennék kiváncsi, hogy az autó honnan tudja, hogy hová kell visszamennie? Mert a beállás oké, látja hol szabad a parkoló és odamegy. De ugyanonnan kell visszarendelnie a tulajnak a mobiltelefonjával? Azaz ha a parkolóházban féltucat lépcsőház és szint van, akkor ugyanúgy meg kell jegyeznie, hogy honnan küldte el az autót aludni? Mert ebben az esetben nem sokat nyer.
  • Tetsuo #1
    Ez még mindig messze van az önvezetéstől, de már egy lényeges lépés afelé.