Automata parkolást tesztel az USA-ban a Ford és a Bosch

A megoldást már kipróbálták Európában és Kínában is.

A Ford a Detroit Corktown városrészében található The Assembly nevű épületkomplexumban teszteli a Bosch intelligens parkolóház-infrastruktúráját és a Bedrock parkolóházában megvalósított teljesen automatizált parkolási eljárását. Az autógyártó a Michigan Central Station területén és annak közelében akarja kialakítani az autonóm járműgyárát és innovációs központját, illetve campusát. A szakemberek úgy vélik, hogy az innovatív szolgáltatásokból és a hatékonyabb helykihasználásból a vezetők és a parkolóhelyek üzemeltetői egyaránt profitálhatnak.


A Daimler és a Bosch 2017-ben a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóházában, majd 2018 szeptemberében Pekingben és tavaly júliusban mutatta be a megalkotott Automated Valet Parking nevű automata parkolórendszert. Ken Washington, a Ford Motor Company technológiai vezetője közölte, hogy a megoldásban nagy lehetőségek rejlenek és ők folyamatosan bővítik a Ford Co-Pilot360 nevű sofőrsegítő rendszerüket, amellyel az autósok még biztonságosabban és kényelmesebben közlekedhetnek.

A Bosch infrastruktúra-technikája az új és a meglévő parkolóházakba egyaránt beépíthető. Amennyiben a parkolóházakban egyes részeit kifejezetten az automatikusan parkoló gépkocsik számára tartják fenn, akkor akár 20 százalékkal több jármű is elfér az épületekben, mert sűrűbben parkolhatnak. Az autók akár sofőr nélkül is eljuthatnak a kocsimosóba, mint azt prezentálta a Ford, a Bedrock és a Bosch is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • duke #2
    "akkor akár 20 százalékkal több jármű is elfér az épületekben,"

    Talan ez a legerdekesebb a hirben. Hogy az onvezeto autok mellesleg novelik a parkolok szamat. Vagyis az onvezetes jarulekos haszna, a kisebb uzemeltetesi koltseg.
  • kvp #1
    Idealis helyszint valasztottak, ha egy emberek nelkuli varosban szeretnenek tesztelni. Gyakorlatilag egy nagy kihalt tesztpalya az egesz, ahol a legtobb epuletet mar lebontottak (foleg az allomas korul), de az uthalozat es az infrastruktura meg a helyen van.