Gyurkity Péter
50%-kal jobb akkumulátorokat tervez a Tesla
A cégvezető ezt néhány éven belül elérhetőnek tartja, habár ez nem tőlük, hanem a szállítójuktól, a Panasonictól függ.
Elon Musk időről-időről felkavarja az állóvizet (és a hangulatot) rövid Twitter-bejegyzéseivel, némileg hasonlóan ahhoz, ahogy ezt Trump elnök teszi. A napokban egy újabb komment jelent meg részéről, amelyben már 50 százalékos javulást ígért az akkumulátorok terén, mégpedig néhány éven belül, amit gyorsan követtek a találgatások és a további értesülések.
A bejegyzésben tulajdonképpen egy másik kommentre reagált a cégvezér, amelyben részben kétségbe vonták korábbi hasonló kijelentéseit. Szerinte ugyanis az 50 százalékos javulás elérhető, mégpedig 3-4 éven belül, addigra ugyanis sikerülhet előállítani olyan, többek között személyautókba szánt akkumulátorokat, amelyek a 400 wattóra/kg mellett kellően hosszú életidőt, valamint az elérhető áron megvalósított sorozatgyártás lehetőségét ígérik. A fent említett nagyarányú javulás a Panasonic által gyártott 2170-típusú akkumulátorokhoz képest értendő, hiszen ez a szakértők szerint jelenleg 260 wattóra/kg-ot nyújt a felhasználóknak, ezzel kapcsolatban azonban nyilván meg kell majd várnunk a további részleteket.
Az valószínűnek tűnik, hogy a munka (a tervezés, a fejlesztés, valamint a gyártás fázisai) továbbra is a Panasonic közreműködésével folytatódnak majd, hiszen jelenleg ez a cég a Tesla fő partnere, legalábbis az akkumulátorok területén. Itt persze ugyanígy számítanak az LG Chem, illetve a Contemporary Amperex Technology segítségére, mivel viszont a Nevada államban felépített Gigafactory a Panasonic nélkül nem valósulhatott volna meg, a főszerep a jövőben is nekik jut majd – még akkor is, ha Fremont mellett egy hasonló nagy üzemet terveznek felépíteni. A következő fontos esemény szeptember 22-én esedékes, ekkor - a Battery Day folyamán - tudhatunk majd meg fontos információkat a tervekkel kapcsolatban.
A nagyobb autógyártók (köztük éppen a Tesla) eközben egy amerikai bírósági ítélet ellen szólaltak fel, amelyben nem találtak bizonyítékot a Qualcomm piacellenes magatartására. A gyártók szerint a cég visszaél domináns helyzetével, viszont chipjeikre nyilván ők is egyre nagyobb számban tartanak igényt, így mindenképpen érdekes lesz az ügy folytatása.
Elon Musk időről-időről felkavarja az állóvizet (és a hangulatot) rövid Twitter-bejegyzéseivel, némileg hasonlóan ahhoz, ahogy ezt Trump elnök teszi. A napokban egy újabb komment jelent meg részéről, amelyben már 50 százalékos javulást ígért az akkumulátorok terén, mégpedig néhány éven belül, amit gyorsan követtek a találgatások és a további értesülések.
A bejegyzésben tulajdonképpen egy másik kommentre reagált a cégvezér, amelyben részben kétségbe vonták korábbi hasonló kijelentéseit. Szerinte ugyanis az 50 százalékos javulás elérhető, mégpedig 3-4 éven belül, addigra ugyanis sikerülhet előállítani olyan, többek között személyautókba szánt akkumulátorokat, amelyek a 400 wattóra/kg mellett kellően hosszú életidőt, valamint az elérhető áron megvalósított sorozatgyártás lehetőségét ígérik. A fent említett nagyarányú javulás a Panasonic által gyártott 2170-típusú akkumulátorokhoz képest értendő, hiszen ez a szakértők szerint jelenleg 260 wattóra/kg-ot nyújt a felhasználóknak, ezzel kapcsolatban azonban nyilván meg kell majd várnunk a további részleteket.
Az valószínűnek tűnik, hogy a munka (a tervezés, a fejlesztés, valamint a gyártás fázisai) továbbra is a Panasonic közreműködésével folytatódnak majd, hiszen jelenleg ez a cég a Tesla fő partnere, legalábbis az akkumulátorok területén. Itt persze ugyanígy számítanak az LG Chem, illetve a Contemporary Amperex Technology segítségére, mivel viszont a Nevada államban felépített Gigafactory a Panasonic nélkül nem valósulhatott volna meg, a főszerep a jövőben is nekik jut majd – még akkor is, ha Fremont mellett egy hasonló nagy üzemet terveznek felépíteni. A következő fontos esemény szeptember 22-én esedékes, ekkor - a Battery Day folyamán - tudhatunk majd meg fontos információkat a tervekkel kapcsolatban.
A nagyobb autógyártók (köztük éppen a Tesla) eközben egy amerikai bírósági ítélet ellen szólaltak fel, amelyben nem találtak bizonyítékot a Qualcomm piacellenes magatartására. A gyártók szerint a cég visszaél domináns helyzetével, viszont chipjeikre nyilván ők is egyre nagyobb számban tartanak igényt, így mindenképpen érdekes lesz az ügy folytatása.