MTI

Több mint tíz évre előre fedezi akkumulátorigényét a Daimler

A Daimler AG 20 milliárd euró értékben szerez be akkumulátorokat 2030-ig az egyre növekvő volumenű elektromosautó-gyártás igényeinek a kielégítésére - jelentette be a Mercedes-Benz márkájú gépkocsikat gyártó konszern.

Jövőbeni akkumulátorigényünk pénzügyi fedezetének biztosításával 2030-ig újabb nagy lépést tettünk gyártmánypalettánk elektromosítása felé - jelentette ki Wilko Stark, a Mercedes-Benz Cars beszerzési igazgatója. A közlemény nem nevezte meg a kiválasztott beszállító cégeket. A Daimler jelenleg a dél-koreai SK Innovation és LG Chem vállalatok, valamint a kínai Contemporary Amperex Technology (CATL) termékeit használja elektromos autóiban. A Daimler 2022-ig 130 új elektromos jármű modellt tervez bemutatni furgonokkal, buszokkal és nehéz tehergépjárművekkel együtt.

A Daimler az elektromos autóiba beépíthető akkumulátor-egységeket összeszerelő üzemeket is létesít világszerte. Németországban Kamenz, Untertuerkheim és Sindelfingen városokban, de emellett Pekingben, Bangkokban és az amerikai Tuscaloosa városban is. A Daimler nagy erőkkel dolgozik az új generációs akkumulátorok kifejlesztésén is, hogy csökkentse függőségét egyes nyersanyagok beszerzésétől, például a kobaltétól, aminek a legnagyobb termelője a biztonságosnak nem igazán mondható Kongói Demokratikus Köztársaság.

A 2019-re tervezett elektromos Mercedes-Benz modell, az EQ akkumulátorai például 60 százalékban tartalmaznak majd nikkelt, 20 százalékban mangánt és 20 százalékban kobaltot. A későbbi elektromos modellek akkumulátorai viszont 80 százalékban tartalmaznak majd nikkelt és 10-10 százalékban mangánt és kobaltot. A Daimler mérnökei a 90-5-5 százalékos arány elérésén dolgoznak, valamint nagy erőkkel fejlesztik a kobaltot egyáltalán nem igénylő szilárdtest akkumulátorokat is.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • defiant9 #7
    "Ennek a három gyártónak szerintem még évekig nem lesz ekkora kapacitása."
    Szerinted... Te talán pontosan előre látod 2030-ig a gyártói kapacitásokat?
    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Samsung SDI Co and SK Innovation are planning factories in Hungary.
    10 July 2018 The Chinese EV battery manufacturer Contemporary Amperex Technology Ltd. (CATL) is building its first plant outside of China in Thuringia, Germany. CATL will invest €240 million by 2022 in the German plant
    Nov 9th 2018 BERLIN — Germany has earmarked 1 billion euros ($1.2 billion) to support a consortium looking to produce electric car battery cells
    Egyébként senki nem mondta hogy kitől rendelt mivel nem hajlandóak megmondani kivel kötöttek szerződést, ez vélhetően része a megállapodásnak. Azt viszont nem túl valószínű hogy valami kókler cég lenne, egyébként a részvényesek leperelnék a gatyájukat is megtévesztésért.

    Az meg hogy lemaradtak a Tesla mögött eléggé közismert. Európa technológiai lemaradása mind az USA mind Ázsia viszonylatában egyre nagyobb.
    Utoljára szerkesztette: defiant9, 2018.12.15. 20:28:07
  • Cefet #6
    Úgy gondolom tévedsz. A VW a három legnagyobb gyártótól rendelt 25 milliárd dodóért. A Daimler most 30 milliárdért, szerinted kitől? Ennek a három gyártónak szerintem még évekig nem lesz ekkora kapacitása. A Tesla okosan és előrelátóan felépített egy hatalmas akku gyárat csak saját célra, és még így is majdnem megfektette a Panasonic-ot is, amikor felpörgették a Model 3 gyártását. Most kb 500000 autó/év a gyár kapacitása és nagyon komoly feladat "akkuval etetni". Szóval lehet akármennyi pénzük a németeknek, nagyon komoly hátrányban vannak, és ha nem tudnak maguknak akkumulátort gyártani, akkor (sajnos) abban is maradnak.
  • defiant9 #5
    "Az egy dolog, hogy megvan rá a pénzük, de több más (német) autógyárral is kell majd versengeniük érte."
    Ha leszerződtek akkor (már) nem kell, a többieknek kell szintén beszállítót keríteniük.
    Daimler said it will purchase battery cells from third parties, and said it has contracts in place with suppliers through 2030. However, Daimler declined to say which suppliers it was contracting with.

    May 4th, 2018
    Volkswagen boss Matthias Müller stunned the automotive world when he revealed the company had placed orders for EV batteries and components worth a total of $25 billion. The battery purchase is spread among three companies — Samsung SDI, LG Chem, and Contemporary Amperex (aka CATL).

    Utoljára szerkesztette: defiant9, 2018.12.15. 02:48:33
  • pistike81 #4
    Igen Cefet, teljesen igazad van. A cím alapján azt hittem, hogy építenek valami akkumulátor gyárat, de tipikus német hozzáállás, hogy pénzzel majd megoldjuk. Hát ebben az esetben nem biztos, hogy fog menni.
  • Cefet #3
    Az egy dolog, hogy megvan rá a pénzük, de több más (német) autógyárral is kell majd versengeniük érte. Most még ugyanis nincs meg a megfelelő akku gyártó kapacitás, és a trendeket elnézve, a következő néhány évben sem lesz.
  • M2 #2
    Akkor azt építik be.
  • Csaba161 #1
    És ha feltalálnak közben sokkal jobb akkumulátorokat, akkor mihez kezdenek???

    https://www.autonavigator.hu/cikkek/itt-egy-ujabb-akkumulator-ami-attorest-hozhat-a-villanyautoknal/