MTI
Jóideig nem lesz még kötelező az elektromos taxi Budapesten
Tarlós István főpolgármester szerint belátható időn belül a taxisokat nem fenyegeti az, hogy taxizni csak elektromos járművel lehessen.
Az elektromobilitás terjesztését célzó Jedlik Ányos terv megvalósításáról tavaly ősszel írt alá együttműködési megállapodást a fővárosi önkormányzata és az NGM. A megállapodás eredményeként rövid távon mintegy 250 töltőoszlop és 500 töltőhely létesülhet városszerte, amelyek számát a tervek szerint folyamatosan bővítik. A megállapodásban vállalta a fővárosi önkormányzat, hogy áttekinti a személyszállítási szolgáltatásokra vonatkozó rendeleteit, és javaslatot tesz a zéró emissziós járművek elterjesztésére a személytaxi-szolgáltatásoknál, illetve egy zéró emissziós járművekre épülő közösségi autómegosztó rendszer (car-sharing) bevezetésénél.
Mivel úgy vélik, jó példával kell elöl járniuk, vállalásuk szerint a fővárosi közszolgáltatásokat ellátó járműparknál is megvizsgálják a károsanyag-kibocsátástól mentes járművek alkalmazásának lehetőségét. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes elmondta, hogy természetesen tudják, hogy ez nem rövid távon megvalósítható elképzelés, és számos feltétele van, de úgy véli, a zéró emissziós járművek elterjesztése egy nem megmagyarázandó nemes "végcél".
Hangsúlyozta, a fővárosi önkormányzat és az NGM célja is az, hogy elsősorban ösztönző szabályozási környezettel támogassa a zéró emissziós járművek elterjedését, és bíznak benne, hogy ebben minden "felelősen gondolkodó politikai erő, újságíró és taxitársaság, taxis érdekképviselet" támogatására számíthatnak. Az NGM nem javasolta olyan konkrét tiltás bevezetését a fővárosi önkormányzatnak, hogy Budapesten taxiszolgáltatást egy bizonyos türelmi idő elteltével csak zéró emissziós gépkocsival lehessen végezni. A tárca véleménye szerint az összes taxi rövid távú lecserélése elektromos autókra jelenleg nem reális lehetőség.
Az elektromobilitás terjesztését célzó Jedlik Ányos terv megvalósításáról tavaly ősszel írt alá együttműködési megállapodást a fővárosi önkormányzata és az NGM. A megállapodás eredményeként rövid távon mintegy 250 töltőoszlop és 500 töltőhely létesülhet városszerte, amelyek számát a tervek szerint folyamatosan bővítik. A megállapodásban vállalta a fővárosi önkormányzat, hogy áttekinti a személyszállítási szolgáltatásokra vonatkozó rendeleteit, és javaslatot tesz a zéró emissziós járművek elterjesztésére a személytaxi-szolgáltatásoknál, illetve egy zéró emissziós járművekre épülő közösségi autómegosztó rendszer (car-sharing) bevezetésénél.
Mivel úgy vélik, jó példával kell elöl járniuk, vállalásuk szerint a fővárosi közszolgáltatásokat ellátó járműparknál is megvizsgálják a károsanyag-kibocsátástól mentes járművek alkalmazásának lehetőségét. Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes elmondta, hogy természetesen tudják, hogy ez nem rövid távon megvalósítható elképzelés, és számos feltétele van, de úgy véli, a zéró emissziós járművek elterjesztése egy nem megmagyarázandó nemes "végcél".
Hangsúlyozta, a fővárosi önkormányzat és az NGM célja is az, hogy elsősorban ösztönző szabályozási környezettel támogassa a zéró emissziós járművek elterjedését, és bíznak benne, hogy ebben minden "felelősen gondolkodó politikai erő, újságíró és taxitársaság, taxis érdekképviselet" támogatására számíthatnak. Az NGM nem javasolta olyan konkrét tiltás bevezetését a fővárosi önkormányzatnak, hogy Budapesten taxiszolgáltatást egy bizonyos türelmi idő elteltével csak zéró emissziós gépkocsival lehessen végezni. A tárca véleménye szerint az összes taxi rövid távú lecserélése elektromos autókra jelenleg nem reális lehetőség.