Berta Sándor

Milliárdokat fektet az autonóm közlekedésbe a Bosch

A német konszern hatalmas piaci lehetőségeket lát a robottaxikban és a különböző közlekedési szolgáltatásokban.

A Bosch az autóipar egyik meghatározó beszállítója és a közeljövőben több milliárdos beruházásokat tervez az autonóm közlekedés területén. A társaság komoly szövetségeket akar kötni a járműgyártókkal és más beszállítókkal. Volkmar Denner, a Bosch vezetője elmondta, hogy a kormány és a pedálok nélküli gépkocsik a következő évtizedekben megváltoztathatják az egyéni mobilitást. Új üzleti modellek jelennek meg, és befektetéseikkel ők is erre a területre akarnak összpontosítani. Azzal számolnak, hogy 2022-ig négymilliárd euró értékű beruházást valósíthatnak meg.

A gazdaságosság alapja a fejlesztési költségek megosztása, ezért a Bosch már közel két éve együttműködik a Daimlerrel, de számos további lehetséges partnerrel zajlanak az egyeztetések. A kutatások és fejlesztések által érintett területek között van a mesterséges intelligencia. Vezérfonaluk szerint a Bosch minden egyes termékét el kell látni mesterséges intelligenciával és ezáltal tanulási képességgel. Christoph Kübel, a vállalat személyzeti vezetője kiemelte, hogy a jelenlegi 1000-ről 2021-ig 4000-re akarják növelni a foglalkoztatott mesterséges intelligencia szakértők számát, ezzel párhuzamosan a cég további 25 000 szoftverszakértőt is munkába állítana. Csökkenhet viszont a dízel- és a benzinmotorok területén alkalmazottak száma. A Bosch jelenleg 410 000 embert foglalkoztat világszerte.

A beruházási kedvet alaposan visszaveti ugyanakkor az Amerikai Egyesült Államok és Kína közötti kereskedelmi háború, s a Nagy-Britannia Európai Unióból való kilépése (Brexit) körüli bizonytalanság. Stefan Asenkerschbaumer, a Bosch pénzügyi vezetője rámutatott, hogy egyre jobban terjed a növekvő, részben agresszív nacionalizmus, amely a gazdaságpolitikában protekcionizmus, büntetővámok és felmondott szabadkereskedelmi megállapodások formájában jelenik meg. Egy kemény Brexit esetében Asenkerschbaumer több tízmillió eurónyi vámokkal számolt. A társaság minden negatív folyamat ellenére is az idei évre több mint 5 milliárd euró nyereséget akar elkönyvelni.

A Bosch tavaly áprilisban kutatóközpontot nyitott a Szilícium-völgyben, az új centrum a mesterséges intelligencia, a szenzorok és az automatizált vezetés területén végez kutatásokat. A Sunnyvale területén létrehozott 10 000 négyzetméteres Bosch Kutatási és Technológiai Központ 200 szakembert foglalkoztat, a létesítmény kialakítása 36 millió euróba került.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tom_pika #3
    "ha egy szamitogeppel beszelgetni lehet"

    Valamiért nem érzem ezt egyelőre sokkal magasabb szintnek, mint a tapskapcsolót... Aztán lehet, hogy végül mégiscsak meglesz az MI, de az alkalmazott technológiák miatt (neurális hálózatok?) a működése nehezen lesz követhető ill. megjósolható.
  • kvp #2
    En szoktam jarni a 4-es metroval de a kisgyerekeket kiveve (akik a lecsukott vezerlopultra maszva nezik az alagutat) igazabol senkit nem igazan erdekel, hogy automata. Jo esellyel az automata autok is kb. addig lesznek erdekesek mint az negyesen az automata uzemmod.

    Az okoshangszorok miatt pedig amerikaban mar fel se tunik senkinek ha egy szamitogeppel beszelgetni lehet (mar amennyire lehet). Egy automata auto pedig kb. ezt a kettot tudhatja: megy magatol es beszelgetni is lehet vele ha nagyon akarunk.
  • M2 #1
    A robotautók az emberiség egyik legnagyobb forradalma lesz. Az első alkalom, amikor folyamatos napi kapcsolatban leszünk valódi, MI által irányított robotokkal.