Berta Sándor
Szenzorok segíthetik a parkolást
Hamburgban, Dortmundban és négy másik városban 11 000 érzékelő könnyítheti meg majd a szabad parkolóhelyek keresését.
A T-Systems egy olyan koncepciót fejlesztett ki, amelynek a segítségével a jövőben akár otthonról is megkereshetik, megtalálhatják és ki is fizethetik a szabad parkolóhelyeket a sofőrök. Októbertől Hamburgban szerelik fel az első szenzorokat, amelyek felismerik, ha egy parkolóhely foglalt vagy szabad. 2018 végéig összesen 11 000 ilyen érzékelőt építenek be és kötnek hálózatba. Hamburg mellett további öt városban is alkalmazni fogják a megoldást, erről már szerződés is született, az egyik település Dortmund.
A német kikötőváros nem fizet a projektben való részvételért, csupán befektet és üzemelteti az infrastruktúrát. Anette Bronder, a T-Systems digitális részlegének ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a rendszer felszerelése miatt nem emelkednek majd a parkolási díjak, a társaság ugyanis nem a parkolási díjak emelésével, hanem a kiegészítő szolgáltatások és a megszerzett adatok segítségével akar pénzt keresni.
A szenzorokkal kommunikáló alkalmazás különböző információkat tárol, például arról, hogy az egyes autók hol és milyen gyakran parkolnak. Az adatokkal vezetői profilok készíthetők és azokat marketing célokra kínálhatják fel bizonyos környékbeli boltok, valamint el is adhatók. A sofőröknek az alkalmazáson keresztül különböző szolgáltatások is kínálhatók lesznek - ez utóbbit Bronder is megerősítette. Ulrich Sierau dortmundi főpolgármester közölte, hogy a számukra nagy jelentősége volt annak, hogy a kezdetektől bevonják a programba a polgárokat és mindenről tájékoztatják őket.
A szenzorokat a Huawei készítette, az első prototípusokat a CeBIT-en mutatták be először. Az üzemidő 10-12 év, az eszközök nagyon robusztusak. Bronder elmondta, hogy az érzékelőket úgy építették meg, hogy akár egy teherautó is áthajthat azokon. Egy darab körülbelül 100 euróba kerül, de a T-Systems arra számít, hogy a sorozatgyártás után csökkenhet az ár. Az alkalmazás és a szenzorok közötti kapcsolatot biztosító technológia a dolgok internetén alapul. A rendszer így állapítja meg, hogy egy parkolóhely éppen szabad-e vagy sem. Amennyiben nem, akkor a rendszer alternatív szabad parkolóhelyet keres és automatikusan ahhoz irányítja a vezetőt.
A T-Systems egy olyan koncepciót fejlesztett ki, amelynek a segítségével a jövőben akár otthonról is megkereshetik, megtalálhatják és ki is fizethetik a szabad parkolóhelyeket a sofőrök. Októbertől Hamburgban szerelik fel az első szenzorokat, amelyek felismerik, ha egy parkolóhely foglalt vagy szabad. 2018 végéig összesen 11 000 ilyen érzékelőt építenek be és kötnek hálózatba. Hamburg mellett további öt városban is alkalmazni fogják a megoldást, erről már szerződés is született, az egyik település Dortmund.
A német kikötőváros nem fizet a projektben való részvételért, csupán befektet és üzemelteti az infrastruktúrát. Anette Bronder, a T-Systems digitális részlegének ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a rendszer felszerelése miatt nem emelkednek majd a parkolási díjak, a társaság ugyanis nem a parkolási díjak emelésével, hanem a kiegészítő szolgáltatások és a megszerzett adatok segítségével akar pénzt keresni.
A szenzorokkal kommunikáló alkalmazás különböző információkat tárol, például arról, hogy az egyes autók hol és milyen gyakran parkolnak. Az adatokkal vezetői profilok készíthetők és azokat marketing célokra kínálhatják fel bizonyos környékbeli boltok, valamint el is adhatók. A sofőröknek az alkalmazáson keresztül különböző szolgáltatások is kínálhatók lesznek - ez utóbbit Bronder is megerősítette. Ulrich Sierau dortmundi főpolgármester közölte, hogy a számukra nagy jelentősége volt annak, hogy a kezdetektől bevonják a programba a polgárokat és mindenről tájékoztatják őket.
A szenzorokat a Huawei készítette, az első prototípusokat a CeBIT-en mutatták be először. Az üzemidő 10-12 év, az eszközök nagyon robusztusak. Bronder elmondta, hogy az érzékelőket úgy építették meg, hogy akár egy teherautó is áthajthat azokon. Egy darab körülbelül 100 euróba kerül, de a T-Systems arra számít, hogy a sorozatgyártás után csökkenhet az ár. Az alkalmazás és a szenzorok közötti kapcsolatot biztosító technológia a dolgok internetén alapul. A rendszer így állapítja meg, hogy egy parkolóhely éppen szabad-e vagy sem. Amennyiben nem, akkor a rendszer alternatív szabad parkolóhelyet keres és automatikusan ahhoz irányítja a vezetőt.