Berta Sándor
Autonóm jármű-gyár lesz a detroiti pályaudvarból
1988-ban hagyta el az utolsó vonat a detroiti vasútállomást, amely most újjászülethet.
A Ford bejelentette, hogy megvásárolja a Michigan Central Stationt, amely évtizedeken át üresen állt és amely az Amerikai Egyesült Államok egyik legjelentősebb ipari romja. Az épület műemlékvédelem alatt áll és egyelőre nem lehet tudni, hogy a gyártó mekkora összegért vásárolja meg.
A társaság azt tervezi, hogy egy jövőbeli innovációs központ és campus fő elemévé teszi az egykori pályaudvart, ahol többek között önállóan közlekedő gépkocsikat fognak majd gyártani és mobilitás-szolgáltatásokat fejleszteni. A Ford a beruházás keretében nem csupán a vasútállomás épületét szerezte meg, hanem a mellette lévő területet is Detroit Corktown nevű kerületében. Az elképzelések alapján 2022-ben már 2500 szakember fog az új innovációs centrumban dolgozni. A létesítmény elegendő helyet kínál majd a partnercégek, elsősorban startupok szintén 2500 munkatársának is.
Az egykori pályaudvart és a 18 emeletes irodai épületet 1913-ban építették, s a történetük szorosan összefonódott az amerikai autóipar fővárosának számító Detroit múltjával. A vasútállomás az első évtizedekben még fontos csomópont volt, de a második világháború után fokozatosan veszített a jelentőségéből, mert nőtt a saját járművel rendelkezők száma és egyre kevesebben utaztak vonattal. A Michigan Central Station megvásárlása és felújítása mindenesetre szimbóluma lehet Detroit gazdasági újjászületésének is.
A Ford bejelentette, hogy megvásárolja a Michigan Central Stationt, amely évtizedeken át üresen állt és amely az Amerikai Egyesült Államok egyik legjelentősebb ipari romja. Az épület műemlékvédelem alatt áll és egyelőre nem lehet tudni, hogy a gyártó mekkora összegért vásárolja meg.
A társaság azt tervezi, hogy egy jövőbeli innovációs központ és campus fő elemévé teszi az egykori pályaudvart, ahol többek között önállóan közlekedő gépkocsikat fognak majd gyártani és mobilitás-szolgáltatásokat fejleszteni. A Ford a beruházás keretében nem csupán a vasútállomás épületét szerezte meg, hanem a mellette lévő területet is Detroit Corktown nevű kerületében. Az elképzelések alapján 2022-ben már 2500 szakember fog az új innovációs centrumban dolgozni. A létesítmény elegendő helyet kínál majd a partnercégek, elsősorban startupok szintén 2500 munkatársának is.
Az egykori pályaudvart és a 18 emeletes irodai épületet 1913-ban építették, s a történetük szorosan összefonódott az amerikai autóipar fővárosának számító Detroit múltjával. A vasútállomás az első évtizedekben még fontos csomópont volt, de a második világháború után fokozatosan veszített a jelentőségéből, mert nőtt a saját járművel rendelkezők száma és egyre kevesebben utaztak vonattal. A Michigan Central Station megvásárlása és felújítása mindenesetre szimbóluma lehet Detroit gazdasági újjászületésének is.