Berta Sándor
Milliárdokat fektet be egy startupba a Ford
A társaság 2021-től szeretne teljesen önállóan közlekedő gépkocsikat gyártani.
A második legnagyobb amerikai autógyártó a következő öt évben egymilliárd dollárt fektet be az Argo AI nevű startupba, amely a mesterséges intelligenciára specializálta magát. Az indoklás alapján a Ford az egykori Google- és Uber-menedzserek által alapított vállalkozás szakértelmének a segítségével, s egy új szoftverplatformmal akar robotjárműveket kifejleszteni. A technológiát később más cégeknek is licencelnék.
A Ford korábban már felvásárolta az izraeli SAIPS céget, amely szintén az öntanuló gépek fejlesztésére specializálta magát, valamint 75 millió dollárt fektetett be a Velodyne vállalatba, amely LiDAR-rendszereket készít.
Ezenkívül a Ford a Szilícium-völgyben foglalkoztatott szakemberei számát 2017 végéig a kétszeresére növelné, az így elérné a 260-at. Emellett a konszern az elektromos és a hibrid meghajtás iránt is érdeklődik - 2020-ig 13 új modell kifejlesztésére 4,5 milliárd dollárt akar fordítani. Az ilyen gépkocsik aránya a teljes kínálaton belül a mostani 13 százalékról 40 százalékra emelkedhet.
Az önműködő járművei tesztelésére már 2015 novemberében komplett kisvárost készített a Ford, majd szövetkezett a Toyotával és tavaly novemberben pedig kiderült, hogy a gyártó partnere lett a BlackBerry is.
A második legnagyobb amerikai autógyártó a következő öt évben egymilliárd dollárt fektet be az Argo AI nevű startupba, amely a mesterséges intelligenciára specializálta magát. Az indoklás alapján a Ford az egykori Google- és Uber-menedzserek által alapított vállalkozás szakértelmének a segítségével, s egy új szoftverplatformmal akar robotjárműveket kifejleszteni. A technológiát később más cégeknek is licencelnék.
A Ford korábban már felvásárolta az izraeli SAIPS céget, amely szintén az öntanuló gépek fejlesztésére specializálta magát, valamint 75 millió dollárt fektetett be a Velodyne vállalatba, amely LiDAR-rendszereket készít.
Ezenkívül a Ford a Szilícium-völgyben foglalkoztatott szakemberei számát 2017 végéig a kétszeresére növelné, az így elérné a 260-at. Emellett a konszern az elektromos és a hibrid meghajtás iránt is érdeklődik - 2020-ig 13 új modell kifejlesztésére 4,5 milliárd dollárt akar fordítani. Az ilyen gépkocsik aránya a teljes kínálaton belül a mostani 13 százalékról 40 százalékra emelkedhet.
Az önműködő járművei tesztelésére már 2015 novemberében komplett kisvárost készített a Ford, majd szövetkezett a Toyotával és tavaly novemberben pedig kiderült, hogy a gyártó partnere lett a BlackBerry is.