SG.hu

A netről figyelhető a Continental gumiabroncsok állapota

A Vodafone által támogatott ContiConnect okos abroncsfigyelő javítja az utak biztonságát és a járművek hatékonyságát.

A Continental és a Vodafone a dolgok Internete (IoT) technológia segítségével rákapcsolják a kereskedelmi célú járműflottákat egy digitális abroncsfigyelő felületre. A ContiConnect vezeték nélküli hálózaton keresztül egy központi internetes portálra továbbítja az abroncs hőmérsékleti és nyomásértékét, lehetővé téve a flottakezelőknek, hogy teljes autóparkjuk adatait folyamatosan monitorozzák. Ha az adatok alacsony hőmérsékletet vagy magas guminyomást mutatnak, a rendszer automatikusan e-mail vagy SMS figyelmeztetést küld a központi flottakezelőnek, javaslatot téve a probléma megoldására. A ContiConnect-et jelenleg az Egyesült Államokban, Kanadában, Malajziában és Thaiföldön használják, de a következő években több európai és ázsiai piacon is bevezetik.


Az új felület segít megelőzni az üzleti flottákat sújtó, abroncs okozta költséges meghibásodásokat és baleseteket, továbbá maximalizálja a jármű futásidejét. "A teherautósofőrök kevesebb abroncs miatti meghibásodást és balesetet szenvednek el, így biztonságosabbá téve az utakat minden járművezető és utas számára." - mondta Stefano Gestaut, a Vodafone Group IoT igazgatója. A Continental speciális szenzorai folyamatosan figyelemmel kísérik az abroncsnyomást és –hőmérsékletet, az adatokat pedig egy fogadóegységhez továbbítják. A fogadóegység ezt követően az adatokat valós időben a Continental szerverére továbbítja, ahol egy program elemzi őket. Amennyiben kritikus értéket talál, a ContiConnect figyelmeztetést küld, hogy a flottakezelő meg tudja tenni a szükséges intézkedéseket

A flottakezelőknek küldött adatfolyam segítségével sokkal hatékonyabban megtervezhető a gumicsere, mind az abroncsok működési teljesítményét, mind pedig élettartamát javítva. Az abroncsnyomás figyelése ugyancsak hozzájárul a környezetvédelméhez, hiszen az optimális hőmérsékleten üzemeltetett abroncsok üzemanyagot takarítanak meg, és csökkentik a járművek széndioxid-kibocsátását. Az ideális nyomás 80 százalékán futó gumiabroncs például 100 kilométerenként 0,9 literrel több üzemanyagot éget el. Az átlagos évi 120 000 km-es futásteljesítménnyel kalkulálva ez minden egyes abroncsra számítva 1 080 literrel magasabb üzemanyag-fogyasztást jelent. A rendszer sms-ben vagy e-mailben továbbítja az adatokat, hogy a sofőrnek ne legyen szüksége egy külön erre a célra kialakított monitorra a vezetőfülkében.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!