Berta Sándor
Hirdetések lesznek a Google Térképen
A webes konszern kitalálta, hogyan kereshetne pénzt a népszerű szolgáltatás segítségével.
A Google szeretné növelni részesedését az okostelefon-reklámok terén, és mindezt ötvözné azzal, hogy újabb bevételekre tegyen szert. Sridhar Ramaswamy, a társaság hirdetésekért felelős alelnöke blogbejegyzésében jelentette be, hogy térképszolgáltatásuk keretében az okostelefonokon és a böngészőjük webes verziójában hirdetéseket helyeznének el.
A vállalatok a kirendeltségeik, a boltjaik és a központjaik kapcsán megjeleníthetik majd a logóikat, s azokat mind a térképen, mind a navigációs funkción belül jobban láthatóvá tehetik, ezért azonban fizetniük kell. A Google Térképet több mint egymilliárdan használják világszerte, így nagyon is fontos hirdetési platform lehet. Akik rákattintanak a logóra, azok további információkat láthatnak majd az adott cégekkel kapcsolatban. Minden társaság maga határozhatja meg, hogy ezek milyen adatok lehetnek. Feltüntethetők például az online gyűjthető kedvezménypontok vagy egy internetes bolt linkje is.
A módszer nem új, hiszen a Yelp vagy a Foursquare is helyhez kötött online és okostelefonos szolgáltatásokkal keres pénzt. A Google korábban már kísérletezett a Térképén belül elhelyezett ajánlatokkal. Az ajánlat globális, de először az Amerikai Egyesült Államokban fogják tesztelni. A reklámokat azoknak is megmutatnák, akik a térképalkalmazásban vagy a böngészőn belül a Google Térképen keresnek bizonyos helyeket. A lehetőséggel élő vállalkozások keresési eredményeit kiemelnék, ugyanakkor ellátnák az "Ad" jelöléssel. Ramaswamy hozzátette, hogy a szponzorált ajánlatok felhívnák a figyelmet a közelben lévő kávézókra, benzinkutakra és éttermekre. A változtatásokra már az idén sor kerülhet.
A hirdetők több helyet kapnának, hogy a termékeiket és a szolgáltatásaikat az eddiginél sokkal jobban reklámozhassák, s akár egyetlen kattintás után megjeleníthessék. Az első tesztek szerint a kiemelt helyeket érő kattintásszám 20 százalékkal nőtt, tehát a megoldás a Google és a hirdetők számára egyaránt hasznos lehet. A Google szinte kizárólag az online reklámokból jut bevételekhez. Az első negyedévben az óriáscég 18 milliárd dollárt szerzett hirdetési bevételekből, ez 16 százalékos növekedés a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest. A konkurens Facebookkal ellentétben a Google számára eddig komoly problémát jelentett, hogy az okostelefon-tulajdonosokat nem igazán tudta elérni az ajánlataival.
A Google szeretné növelni részesedését az okostelefon-reklámok terén, és mindezt ötvözné azzal, hogy újabb bevételekre tegyen szert. Sridhar Ramaswamy, a társaság hirdetésekért felelős alelnöke blogbejegyzésében jelentette be, hogy térképszolgáltatásuk keretében az okostelefonokon és a böngészőjük webes verziójában hirdetéseket helyeznének el.
A vállalatok a kirendeltségeik, a boltjaik és a központjaik kapcsán megjeleníthetik majd a logóikat, s azokat mind a térképen, mind a navigációs funkción belül jobban láthatóvá tehetik, ezért azonban fizetniük kell. A Google Térképet több mint egymilliárdan használják világszerte, így nagyon is fontos hirdetési platform lehet. Akik rákattintanak a logóra, azok további információkat láthatnak majd az adott cégekkel kapcsolatban. Minden társaság maga határozhatja meg, hogy ezek milyen adatok lehetnek. Feltüntethetők például az online gyűjthető kedvezménypontok vagy egy internetes bolt linkje is.
A módszer nem új, hiszen a Yelp vagy a Foursquare is helyhez kötött online és okostelefonos szolgáltatásokkal keres pénzt. A Google korábban már kísérletezett a Térképén belül elhelyezett ajánlatokkal. Az ajánlat globális, de először az Amerikai Egyesült Államokban fogják tesztelni. A reklámokat azoknak is megmutatnák, akik a térképalkalmazásban vagy a böngészőn belül a Google Térképen keresnek bizonyos helyeket. A lehetőséggel élő vállalkozások keresési eredményeit kiemelnék, ugyanakkor ellátnák az "Ad" jelöléssel. Ramaswamy hozzátette, hogy a szponzorált ajánlatok felhívnák a figyelmet a közelben lévő kávézókra, benzinkutakra és éttermekre. A változtatásokra már az idén sor kerülhet.
A hirdetők több helyet kapnának, hogy a termékeiket és a szolgáltatásaikat az eddiginél sokkal jobban reklámozhassák, s akár egyetlen kattintás után megjeleníthessék. Az első tesztek szerint a kiemelt helyeket érő kattintásszám 20 százalékkal nőtt, tehát a megoldás a Google és a hirdetők számára egyaránt hasznos lehet. A Google szinte kizárólag az online reklámokból jut bevételekhez. Az első negyedévben az óriáscég 18 milliárd dollárt szerzett hirdetési bevételekből, ez 16 százalékos növekedés a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest. A konkurens Facebookkal ellentétben a Google számára eddig komoly problémát jelentett, hogy az okostelefon-tulajdonosokat nem igazán tudta elérni az ajánlataival.