Berta Sándor
A Daimler is 2020-tól kínálna robotautókat
Újabb autógyártó jelentette be, hogy 7 éven belül saját járművel akar megjelenni az önműködően közlekedő gépkocsik piacán. A Daimler ezzel számos más társaság példáját követné.
A Daimler képviselői a Frankfurt am Mainban rendezendő IAA nemzetközi autókiállítás előtt közölték, hogy a cég 2020-ig piacra dobja az első robotautóját. A cél az, hogy a társaság visszahódítsa az első helyet a felső kategóriában. "Az első gyártó akarunk lenni, amely autonóm funkciókkal rendelkező, sorozatban gyártott autókkal jelentkezik a piacon. Ezt ebben az időszakban el tudjuk majd érni" - hangsúlyozta Thomas Weber, a Daimler fejlesztési vezetője.
A stuttgarti gyártó számára a magas szinten automatizált vezetés áll a középpontban. Ez azt jelenti, hogy a jármű számos közlekedési helyzetet meg tud majd magától oldani; ilyenek például az autópályán vagy a dugóban való haladás, s ezek közben a vezető részben más dolgokkal foglalkozhat. A nehezebb, veszélyesebb szituációkban, többek között a lámpáknál vagy a városi forgalomban a beépített fedélzeti robotpilóta felismeri a képessége határait és az irányítást visszaadja az autósnak.
A Daimler szakemberei ugyanakkor nem akarnak találgatásokba bocsátkozni azzal kapcsolatban, hogy mikorra készülnek és terjednek el a minden közlekedési helyzetet uraló gépkocsik. Weber szerint ez semmiképpen sem egyik napról a másikra fog megvalósulni, hanem lépésenként. Folyamatosan zajlanak a tesztek, nemrég egy Mercedes tesztautó sikeresen teljesítette a Mannheim és Pforzheim közötti 100 kilométeres távolságot.
A világ második legnagyobb autóipari beszállítójának számító Continental hamarosan együttműködési megállapodást köt a Google és az IBM vezetőivel. A kooperáció célja, hogy közösen új megoldásokat hozzanak létre az automatizált vezetés területén. A tervek szerint 2025-től megvalósulhat a robotvezetés; a felhasználók újságot olvashatnak majd, e-maileket írhatnak és törölhetnek, vagy akár el is szundíthatnak. Augusztus végén a Nissan is jelezte, hogy önműködő autókkal jelentkezne 2020-ban.
A Daimler képviselői a Frankfurt am Mainban rendezendő IAA nemzetközi autókiállítás előtt közölték, hogy a cég 2020-ig piacra dobja az első robotautóját. A cél az, hogy a társaság visszahódítsa az első helyet a felső kategóriában. "Az első gyártó akarunk lenni, amely autonóm funkciókkal rendelkező, sorozatban gyártott autókkal jelentkezik a piacon. Ezt ebben az időszakban el tudjuk majd érni" - hangsúlyozta Thomas Weber, a Daimler fejlesztési vezetője.
A stuttgarti gyártó számára a magas szinten automatizált vezetés áll a középpontban. Ez azt jelenti, hogy a jármű számos közlekedési helyzetet meg tud majd magától oldani; ilyenek például az autópályán vagy a dugóban való haladás, s ezek közben a vezető részben más dolgokkal foglalkozhat. A nehezebb, veszélyesebb szituációkban, többek között a lámpáknál vagy a városi forgalomban a beépített fedélzeti robotpilóta felismeri a képessége határait és az irányítást visszaadja az autósnak.
A Daimler szakemberei ugyanakkor nem akarnak találgatásokba bocsátkozni azzal kapcsolatban, hogy mikorra készülnek és terjednek el a minden közlekedési helyzetet uraló gépkocsik. Weber szerint ez semmiképpen sem egyik napról a másikra fog megvalósulni, hanem lépésenként. Folyamatosan zajlanak a tesztek, nemrég egy Mercedes tesztautó sikeresen teljesítette a Mannheim és Pforzheim közötti 100 kilométeres távolságot.
A világ második legnagyobb autóipari beszállítójának számító Continental hamarosan együttműködési megállapodást köt a Google és az IBM vezetőivel. A kooperáció célja, hogy közösen új megoldásokat hozzanak létre az automatizált vezetés területén. A tervek szerint 2025-től megvalósulhat a robotvezetés; a felhasználók újságot olvashatnak majd, e-maileket írhatnak és törölhetnek, vagy akár el is szundíthatnak. Augusztus végén a Nissan is jelezte, hogy önműködő autókkal jelentkezne 2020-ban.