Berta Sándor

Önműködő autókkal jelentkezne 2020-ban a Nissan

A japán autógyártó 7 év múlva már teljesen vagy részben önállóan közlekedő robotjárműveket kínálna ügyfeleinek. A program részeként jövőre megépülhet az új modellek tesztelésére használható pálya.

Mindezt Andy Palmer, a Nissan alelnöke jelentette be a kaliforniai El Toróban a szaksajtó részére tartott bemutatón. A tervek szerint az első gépkocsik 2020-ban gördülhetnek ki a vállalat gyárából. A döntés azt jelenti, hogy egyre több cég jelentkezik a következő években robotautókkal, melyekbe számos olyan technológia kerül, amelyek lehetővé teszik bizonyos funkciók automatizálását. Ezek lehetnek sebességszabályozó, a követési távolságra figyelő és azt betartó, automatikusan fékező és a járművet az adott forgalmi sávban tartó fedélzeti rendszerek.


Nagy kihívást jelent a gyártók számára az olcsó, ugyanakkor megbízhatóan működő szenzorok kifejlesztése, amik mindent látnak a gépkocsi közvetlen környezetében. A legnagyobb problémát azonban nem ez jelenti, hanem a jogi és szabályozási eljárások. A robotautók jelenleg csupán néhány városban vehetnek részt a közúti közlekedésben, de kizárólag tesztelési céllal. A tömeges bevezetés előtt a vállalatoknak, a biztosítóknak és a közlekedésfelügyeleteknek tárgyalóasztalhoz kellene ülniük és tisztázniuk, hogy egy baleset esetén kié a felelősség.

A Continental, a Google és az IBM néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy összefog ezen a területen. A Continental, amely a világ második legnagyobb autóipari beszállítója hamarosan együttműködési megállapodást köt a két amerikai technológiai cég vezetőivel. A kooperáció célja, hogy közösen új megoldásokat hozzanak létre az automatizált vezetés területén. A tervek szerint 2025-től megvalósulhat a robotvezetés; a felhasználók újságot olvashatnak majd, e-maileket írhatnak és törölhetnek, vagy akár el is szundíthatnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Komolytalan #6
    Amit az autógyártók nem jövőre ígérnek, abból jellemzően nem lesz semmi. BMW 2000 körül ígérte, hogy 2010-ben a fele eladott autójuk hidrogén üzemanyagcellás lesz. Meg elő lehet még keresgélni a 10+ éves autós ígéreteket, aztán jókat derülni rajtuk.
    Nissannál csak az a biztos, hogy dolgoznak a GTR utódján, és ez sokkal fontosabb, mint hogy csinálnak-e robotverdát vagy sem:-)
  • Nagydög #5
    Nekem tovabbra is meggyozodesem, hogy a Google auto mar most biztonsagosabban vezet, mint az atlag sofor, de azert eleg beszaros lesz eloszor ulni robotautoban valos forgalomban. Az meg erdekelne, mit kezd egy robot auto a mi utviszonyainkkal.
  • duke #4
    "ez már ma is a napi rutin szerves része... :)"
    hat igen sajnos
    A Bolgar kamionos is, valoszinu elaludt, 3 halott 25 serult.
  • who am I 7 #3
    JA, csak lehagytad, hogy ezzel baleseteket/nemritkánhalált okozva, ez meg nem fog baleseteket okozni, most már lehet nagyokat röhögni.
  • Lucy in the Sky #2
    [vezetés közben] "a felhasználók újságot olvashatnak majd, e-maileket írhatnak és törölhetnek, vagy akár el is szundíthatnak" - már nem azért, de ez már ma is a napi rutin szerves része... :)
  • duke #1
    " A tervek szerint az első gépkocsik 2020-ban gördülhetnek ki a vállalat gyárából."

    Ez jo hir, de eleg meresz tervnek tunik, hogy 7 ev mulva mar forgalom kepes onjaro autok legyenek. Ezek szerint, olyan jol allnak mint a google, hogy nem a muszaki fejlesztes a kerdes, hanem csak a finomitasa.