Berta Sándor
Önműködő autókkal jelentkezne 2020-ban a Nissan
A japán autógyártó 7 év múlva már teljesen vagy részben önállóan közlekedő robotjárműveket kínálna ügyfeleinek. A program részeként jövőre megépülhet az új modellek tesztelésére használható pálya.
Mindezt Andy Palmer, a Nissan alelnöke jelentette be a kaliforniai El Toróban a szaksajtó részére tartott bemutatón. A tervek szerint az első gépkocsik 2020-ban gördülhetnek ki a vállalat gyárából. A döntés azt jelenti, hogy egyre több cég jelentkezik a következő években robotautókkal, melyekbe számos olyan technológia kerül, amelyek lehetővé teszik bizonyos funkciók automatizálását. Ezek lehetnek sebességszabályozó, a követési távolságra figyelő és azt betartó, automatikusan fékező és a járművet az adott forgalmi sávban tartó fedélzeti rendszerek.
Nagy kihívást jelent a gyártók számára az olcsó, ugyanakkor megbízhatóan működő szenzorok kifejlesztése, amik mindent látnak a gépkocsi közvetlen környezetében. A legnagyobb problémát azonban nem ez jelenti, hanem a jogi és szabályozási eljárások. A robotautók jelenleg csupán néhány városban vehetnek részt a közúti közlekedésben, de kizárólag tesztelési céllal. A tömeges bevezetés előtt a vállalatoknak, a biztosítóknak és a közlekedésfelügyeleteknek tárgyalóasztalhoz kellene ülniük és tisztázniuk, hogy egy baleset esetén kié a felelősség.
A Continental, a Google és az IBM néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy összefog ezen a területen. A Continental, amely a világ második legnagyobb autóipari beszállítója hamarosan együttműködési megállapodást köt a két amerikai technológiai cég vezetőivel. A kooperáció célja, hogy közösen új megoldásokat hozzanak létre az automatizált vezetés területén. A tervek szerint 2025-től megvalósulhat a robotvezetés; a felhasználók újságot olvashatnak majd, e-maileket írhatnak és törölhetnek, vagy akár el is szundíthatnak.
Mindezt Andy Palmer, a Nissan alelnöke jelentette be a kaliforniai El Toróban a szaksajtó részére tartott bemutatón. A tervek szerint az első gépkocsik 2020-ban gördülhetnek ki a vállalat gyárából. A döntés azt jelenti, hogy egyre több cég jelentkezik a következő években robotautókkal, melyekbe számos olyan technológia kerül, amelyek lehetővé teszik bizonyos funkciók automatizálását. Ezek lehetnek sebességszabályozó, a követési távolságra figyelő és azt betartó, automatikusan fékező és a járművet az adott forgalmi sávban tartó fedélzeti rendszerek.
Nagy kihívást jelent a gyártók számára az olcsó, ugyanakkor megbízhatóan működő szenzorok kifejlesztése, amik mindent látnak a gépkocsi közvetlen környezetében. A legnagyobb problémát azonban nem ez jelenti, hanem a jogi és szabályozási eljárások. A robotautók jelenleg csupán néhány városban vehetnek részt a közúti közlekedésben, de kizárólag tesztelési céllal. A tömeges bevezetés előtt a vállalatoknak, a biztosítóknak és a közlekedésfelügyeleteknek tárgyalóasztalhoz kellene ülniük és tisztázniuk, hogy egy baleset esetén kié a felelősség.
A Continental, a Google és az IBM néhány nappal ezelőtt jelentette be, hogy összefog ezen a területen. A Continental, amely a világ második legnagyobb autóipari beszállítója hamarosan együttműködési megállapodást köt a két amerikai technológiai cég vezetőivel. A kooperáció célja, hogy közösen új megoldásokat hozzanak létre az automatizált vezetés területén. A tervek szerint 2025-től megvalósulhat a robotvezetés; a felhasználók újságot olvashatnak majd, e-maileket írhatnak és törölhetnek, vagy akár el is szundíthatnak.