Gyurkity Péter
A felhőre csatlakoztatja az autókat a Nokia
A finn gyártó a felhő-szolgáltatások által nyújtott opciókat honosítaná meg az autóvezetők körében, egy egységes, ám könnyen kibővíthető rendszer keretében.
A Nokia már több, mint egy éve a HERE márka alatt igyekszik népszerűsíteni saját térképes szolgáltatását, amely egyben a helyi érdekességek listáját is biztosítja számunkra. A rendszer korábban az Ovi Maps, majd pedig a Nokia Maps névre hallgatott, ám mostani kibővítése, a HERE Auto révén, felhő-alapú internetes szolgáltatásokat is nyújt majd az autóvezetők számára.
A megoldás lényege, hogy az egyes járművek szinte szünet nélkül az internetre, pontosabban a központi felhőre csatlakozva frissítik az érdekesnek és hasznosnak minősített tartalmakat, az Auto és az Auto Companion alkalmazások révén pedig nemcsak az útvonaltervezéssel, hanem utcaszintű képekkel, a parkolást megkönnyítő adatokkal, épületen belüli térképekkel, valamint akár a helyi benzinárak és töltőállomások feltüntetésével is segítenek nekünk. Ez több, mint az autó internetre történő bekötése az okostelefon révén, ahogy azt egyre többen teszik.
A beágyazott rendszer közvetlenül a műszerfalon lesz elérhető, a más gyártókkal történő együttműködés gyors kialakítása érdekében pedig az alap szoftver (a RESTful API révén) viszonylag könnyen kibővíthető lesz. Amikor járművünk leszakad a világhálóról, a valósidejű frissítések és szinkronizáció értelemszerűen nem lesz elérhető, ám a térkép és az utcaszintű képek továbbra is rendelkezésünkre állnának. A szinkronizálás révén egyébként elmenthetjük majd kedvenc útvonalainkat, azokból egész katalógust hozva létre.
A Nokia várhatóan szeptember 10-én, a Frankfurt Motor Show alatt mutatja majd be az egyelőre zárt rendszert.
A Nokia már több, mint egy éve a HERE márka alatt igyekszik népszerűsíteni saját térképes szolgáltatását, amely egyben a helyi érdekességek listáját is biztosítja számunkra. A rendszer korábban az Ovi Maps, majd pedig a Nokia Maps névre hallgatott, ám mostani kibővítése, a HERE Auto révén, felhő-alapú internetes szolgáltatásokat is nyújt majd az autóvezetők számára.
A megoldás lényege, hogy az egyes járművek szinte szünet nélkül az internetre, pontosabban a központi felhőre csatlakozva frissítik az érdekesnek és hasznosnak minősített tartalmakat, az Auto és az Auto Companion alkalmazások révén pedig nemcsak az útvonaltervezéssel, hanem utcaszintű képekkel, a parkolást megkönnyítő adatokkal, épületen belüli térképekkel, valamint akár a helyi benzinárak és töltőállomások feltüntetésével is segítenek nekünk. Ez több, mint az autó internetre történő bekötése az okostelefon révén, ahogy azt egyre többen teszik.
A beágyazott rendszer közvetlenül a műszerfalon lesz elérhető, a más gyártókkal történő együttműködés gyors kialakítása érdekében pedig az alap szoftver (a RESTful API révén) viszonylag könnyen kibővíthető lesz. Amikor járművünk leszakad a világhálóról, a valósidejű frissítések és szinkronizáció értelemszerűen nem lesz elérhető, ám a térkép és az utcaszintű képek továbbra is rendelkezésünkre állnának. A szinkronizálás révén egyébként elmenthetjük majd kedvenc útvonalainkat, azokból egész katalógust hozva létre.
A Nokia várhatóan szeptember 10-én, a Frankfurt Motor Show alatt mutatja majd be az egyelőre zárt rendszert.