Berta Sándor
Robotautók - összefog a Continental, a Google és az IBM
A világ második legnagyobb autóipari beszállítója hamarosan együttműködési megállapodást köt a két amerikai technológiai cég vezetőivel. A kooperáció célja, hogy közösen új megoldásokat hozzanak létre az automatizált vezetés területén.
A Continental, a Google és az IBM a jövőben közös befektetéseket hajtana végre. A szerződés megkötésére a szeptemberi IAA autókiállítás előtt kerülhet sor. A cégnél jelenleg több mint 1300 kutató és fejlesztő dolgozik az autózás jövőjén. A tervek szerint 2025-től megvalósulhat a robotvezetés; a felhasználók újságot olvashatnak majd, e-maileket írhatnak és törölhetnek, vagy akár el is szundíthatnak. "Mindez 10-15 éven belül számos úton valóság lesz" - nyilatkozta Matthias Wissmann, a Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke.
A Google azt az álláspontot képviseli, hogy legkésőbb 2017-től Kaliforniában az első magánszemélyek megvásárolhatják majd a robotautóikat. Sergey Brin, a vállalat társalapítója ugyanakkor hozzátette, hogy ők nem akarnak saját robotautót gyártani, csak együttműködnének a különböző gyártókkal. A tervezett kooperációban a Google és a Continental készíthetnék el az autók közötti kommunikációt biztosító berendezéseket, míg az IBM a központi szervert. Ez utóbbi gyűjtené össze és dolgozná fel a beérkező adatokat, majd továbbítaná a gépkocsiknak a különböző információkat. A vezetőket akár már a dugóban lévő autók megpillantása előtt, például a torlódás előtti utolsó autópálya-kijáratnál figyelmeztetheti a rendszer az útvonal módosítására és ehhez felhasználhatja akár a radarok vagy a kamerák felvételeit, illetve adatait.
A jövő járműveinek jóval megbízhatóbbaknak kell lenniük a jelenlegi modelleknél. Nagyobb biztonság, kényelem, kevesebb dugó, kisebb fogyasztás, erősebb klímavédelem - ezeket várják a szakemberek az autóipar következő forradalmától.
A Continental korábban együttműködést kezdeményezett a Ciscóval. A projekt célja, hogy lehetővé tegyék a különböző vezeték nélküli hálózatok (LTE, 3G) közötti átváltásokat. A Cisco már el is készítette az első olyan autó prototípusát, amit a kísérleti rendszerekkel szereltek fel. "Hisszük, hogy az internet nem csupán az autóba fog csatlakozni, hanem az autó része lesz a világhálónak" - jelentette ki ezzel kapcsolatban Elmar Degenhart, a vállalat vezérigazgatója. Az elsődleges feladat a vezetés részleges automatizálása. Ekkor az autós figyelme még teljes mértékben a jármű irányítására irányul. A teljesen automatizált vezetéshez mindenképpen szükség lenne a jelenlegi közúti közlekedési törvény módosítására.
A Continentalt sokan sokan csak gumigyártóként ismerik, holott a vállalat a világ második legnagyobb autóipari beszállítója és gyakorlatilag majdnem minden olyan rendszerrel foglalkozik, amelyek a gépkocsik belsejében megtalálhatók. A Continental megszerezte azokat a licenceket, amelyek lehetővé teszik, hogy robotautóit Nevada autópályáin és útjain tesztelje. Januárban Elmar Degenhart azt mondta: "2016-ban lehetőség lesz arra, hogy megkezdődjön a korlátozott sebességű, maximálisan 30 km/órás automata vezetés olyan útvonalakon, melyeken a bonyolultság csekély, azaz az autópályákon." Ekkortól kezdve a sorozatgyártású autókat is felszerelhetik ezekkel a rendszerekkel.
A Continental, a Google és az IBM a jövőben közös befektetéseket hajtana végre. A szerződés megkötésére a szeptemberi IAA autókiállítás előtt kerülhet sor. A cégnél jelenleg több mint 1300 kutató és fejlesztő dolgozik az autózás jövőjén. A tervek szerint 2025-től megvalósulhat a robotvezetés; a felhasználók újságot olvashatnak majd, e-maileket írhatnak és törölhetnek, vagy akár el is szundíthatnak. "Mindez 10-15 éven belül számos úton valóság lesz" - nyilatkozta Matthias Wissmann, a Német Autóipari Szövetség (VDA) elnöke.
A Google azt az álláspontot képviseli, hogy legkésőbb 2017-től Kaliforniában az első magánszemélyek megvásárolhatják majd a robotautóikat. Sergey Brin, a vállalat társalapítója ugyanakkor hozzátette, hogy ők nem akarnak saját robotautót gyártani, csak együttműködnének a különböző gyártókkal. A tervezett kooperációban a Google és a Continental készíthetnék el az autók közötti kommunikációt biztosító berendezéseket, míg az IBM a központi szervert. Ez utóbbi gyűjtené össze és dolgozná fel a beérkező adatokat, majd továbbítaná a gépkocsiknak a különböző információkat. A vezetőket akár már a dugóban lévő autók megpillantása előtt, például a torlódás előtti utolsó autópálya-kijáratnál figyelmeztetheti a rendszer az útvonal módosítására és ehhez felhasználhatja akár a radarok vagy a kamerák felvételeit, illetve adatait.
A jövő járműveinek jóval megbízhatóbbaknak kell lenniük a jelenlegi modelleknél. Nagyobb biztonság, kényelem, kevesebb dugó, kisebb fogyasztás, erősebb klímavédelem - ezeket várják a szakemberek az autóipar következő forradalmától.
A Continental korábban együttműködést kezdeményezett a Ciscóval. A projekt célja, hogy lehetővé tegyék a különböző vezeték nélküli hálózatok (LTE, 3G) közötti átváltásokat. A Cisco már el is készítette az első olyan autó prototípusát, amit a kísérleti rendszerekkel szereltek fel. "Hisszük, hogy az internet nem csupán az autóba fog csatlakozni, hanem az autó része lesz a világhálónak" - jelentette ki ezzel kapcsolatban Elmar Degenhart, a vállalat vezérigazgatója. Az elsődleges feladat a vezetés részleges automatizálása. Ekkor az autós figyelme még teljes mértékben a jármű irányítására irányul. A teljesen automatizált vezetéshez mindenképpen szükség lenne a jelenlegi közúti közlekedési törvény módosítására.
A Continentalt sokan sokan csak gumigyártóként ismerik, holott a vállalat a világ második legnagyobb autóipari beszállítója és gyakorlatilag majdnem minden olyan rendszerrel foglalkozik, amelyek a gépkocsik belsejében megtalálhatók. A Continental megszerezte azokat a licenceket, amelyek lehetővé teszik, hogy robotautóit Nevada autópályáin és útjain tesztelje. Januárban Elmar Degenhart azt mondta: "2016-ban lehetőség lesz arra, hogy megkezdődjön a korlátozott sebességű, maximálisan 30 km/órás automata vezetés olyan útvonalakon, melyeken a bonyolultság csekély, azaz az autópályákon." Ekkortól kezdve a sorozatgyártású autókat is felszerelhetik ezekkel a rendszerekkel.