Berta Sándor
Még mindig új üzleti modelleket keresnek a zenei cégek
A kiadók és a a zeneipari szervezetek továbbra sem tudják eldönteni, hogy melyek lennének a kellő hasznot hozó, ugyanakkor a 21. század kihívásainak is megfelelő üzleti modellek.
A Berlin Music Week keretében tartott zenei rendezvényen Brigitte Zypries egykori német igazságügyi miniszter kijelentette, hogy a politika nem oldhatja meg a zeneipar problémáit, a politikának ugyanis nem feladata a különböző üzleti modellek kifejlesztése. Tim Renner menedzser közölte, hogy az ágazatok közül elsőként a zeneipart elérő digitalizálási hullám szabadabb világot hozott el, azonban a szabadság egyúttal azt is jelentette, hogy elveszítették az ellenőrzés egy részét, s pontosan ez a dolog okoz a mai napig fejfájást a kiadóknak és a szakembereknek. Az ágazat a digitalizálás jelentette kihívásra a mai napig nem igazán tudott érdemben reagálni. Tavaly például a német zeneipar forgalmának 83 százaléka még mindig a hanghordozó-eladásokból származott.
Renner ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az elmúlt évek eseményeiből a többi ágazat sem tanult. A zeneiparnak több mint 6 évbe telt, mire reagálni tudott a Napster-jelenségre. Amennyiben megnézzük, hogy a filmipar miként reagált a Kino.to ügyére, akkor azt kell mondanunk, hogy az ágazat az új és saját megoldás helyett a régi receptet vette elő. "Ez a válasz már 15 évvel ezelőtt is rossz volt. Akkor miért kell ragaszkodni hozzá?" - tette fel a kérdést a menedzser. Kiemelte: a régi üzleti modelleket örökre el kell felejteni és az sem segít, ha a kiadók megsiratják ezeket.
Stefan Zilch, a Spotify képviselője szerint a legális digitális ajánlatoknak versenyezniük kell az illegális forrásokkal. Fontos, hogy a legális szolgáltatások ingyenesek és egyszerűen kezelhetők, áttekinthetők legyenek. Emellett a szerzői jogvédőknek is el kell fogadniuk az új üzleti modelleket. Ők ráadásul a bevételeik 70 százalékát továbbítják a kiadóknak és a szakmai szervezeteknek.
A Berlin Music Week keretében tartott zenei rendezvényen Brigitte Zypries egykori német igazságügyi miniszter kijelentette, hogy a politika nem oldhatja meg a zeneipar problémáit, a politikának ugyanis nem feladata a különböző üzleti modellek kifejlesztése. Tim Renner menedzser közölte, hogy az ágazatok közül elsőként a zeneipart elérő digitalizálási hullám szabadabb világot hozott el, azonban a szabadság egyúttal azt is jelentette, hogy elveszítették az ellenőrzés egy részét, s pontosan ez a dolog okoz a mai napig fejfájást a kiadóknak és a szakembereknek. Az ágazat a digitalizálás jelentette kihívásra a mai napig nem igazán tudott érdemben reagálni. Tavaly például a német zeneipar forgalmának 83 százaléka még mindig a hanghordozó-eladásokból származott.
Renner ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az elmúlt évek eseményeiből a többi ágazat sem tanult. A zeneiparnak több mint 6 évbe telt, mire reagálni tudott a Napster-jelenségre. Amennyiben megnézzük, hogy a filmipar miként reagált a Kino.to ügyére, akkor azt kell mondanunk, hogy az ágazat az új és saját megoldás helyett a régi receptet vette elő. "Ez a válasz már 15 évvel ezelőtt is rossz volt. Akkor miért kell ragaszkodni hozzá?" - tette fel a kérdést a menedzser. Kiemelte: a régi üzleti modelleket örökre el kell felejteni és az sem segít, ha a kiadók megsiratják ezeket.
Stefan Zilch, a Spotify képviselője szerint a legális digitális ajánlatoknak versenyezniük kell az illegális forrásokkal. Fontos, hogy a legális szolgáltatások ingyenesek és egyszerűen kezelhetők, áttekinthetők legyenek. Emellett a szerzői jogvédőknek is el kell fogadniuk az új üzleti modelleket. Ők ráadásul a bevételeik 70 százalékát továbbítják a kiadóknak és a szakmai szervezeteknek.