Berta Sándor
A gazdagok kiváltsága lesz az adatvédelem
Miközben az online szolgáltatók egyre több információt gyűjtenek be a felhasználókról és szinte aprópénzért árulják az adatcsomagokat, addig az adatok törlését felajánló szolgáltatások egyre drágábban rendelhetők meg.
A Paidcontent rámutatott, hogy ha a jelenlegi tendencia folytatódik, úgy az adatvédelem néhány éven belül a gazdagok kiváltsága lehet. Kevesen tudják majd ugyanis megfizetni azokat a szolgáltatásokat, amelyek lehetővé teszik az online elérhető információk hosszú távú törlését. Az egyes platformok nem csak összegyűjtik a látogatók és a regisztrált tagok különböző adatait (név, cím, e-mail cím, telefonszám stb.), hanem még értékesítik is ezeket az adatcsomagokat. Egy-egy ilyen információ már 1,95 dollárért megvásárolható, míg egyetlen személy teljes adatcsomagja kereken 50 dollárba kerül.
Mindez igen jó üzletnek számít napjainkban. Az Intelius nevű amerikai vállalat ezzel a módszerrel évente 140 millió dolláros forgalomra tesz szert. A különböző oldalak több száz vagy ezer ember adatait árulják. A személyes adatok kereskedelme az elmúlt években egy külön iparággá fejlődött ki. Vannak olyan társaságok, amelyek az információk összegyűjtésére specializálódtak, míg más cégek az adatbázisokból való teljes törlés lehetőségét kínálják az ügyfeleiknek és ebből gazdagodnak meg.
Az Abine például körülbelül 50 cég rendszerében ellenőrzi az adatainkat és a megtalált információkat törli. Ezért cserébe 50 dollárt kér el. Az Intelius pedig vállalja, hogy láthatatlanná teszi bizonyos platformok számára a telefonszámunkat és az e-mail címünket, mindez azonban persze szinte semmilyen védelmet sem jelent. A felhasználók joggal érzik azt, hogy egyre inkább árucikkekké válnak és csak addig fontosak az adott oldalnak, amíg ki nem adják a különböző személyes adataikat és szokásaikat. A folyamat egyáltalán nem halad jó irányba és a politikának, az online cégeknek és a felhasználóknak mielőbb lépniük kell.
A Paidcontent rámutatott, hogy ha a jelenlegi tendencia folytatódik, úgy az adatvédelem néhány éven belül a gazdagok kiváltsága lehet. Kevesen tudják majd ugyanis megfizetni azokat a szolgáltatásokat, amelyek lehetővé teszik az online elérhető információk hosszú távú törlését. Az egyes platformok nem csak összegyűjtik a látogatók és a regisztrált tagok különböző adatait (név, cím, e-mail cím, telefonszám stb.), hanem még értékesítik is ezeket az adatcsomagokat. Egy-egy ilyen információ már 1,95 dollárért megvásárolható, míg egyetlen személy teljes adatcsomagja kereken 50 dollárba kerül.
Mindez igen jó üzletnek számít napjainkban. Az Intelius nevű amerikai vállalat ezzel a módszerrel évente 140 millió dolláros forgalomra tesz szert. A különböző oldalak több száz vagy ezer ember adatait árulják. A személyes adatok kereskedelme az elmúlt években egy külön iparággá fejlődött ki. Vannak olyan társaságok, amelyek az információk összegyűjtésére specializálódtak, míg más cégek az adatbázisokból való teljes törlés lehetőségét kínálják az ügyfeleiknek és ebből gazdagodnak meg.
Az Abine például körülbelül 50 cég rendszerében ellenőrzi az adatainkat és a megtalált információkat törli. Ezért cserébe 50 dollárt kér el. Az Intelius pedig vállalja, hogy láthatatlanná teszi bizonyos platformok számára a telefonszámunkat és az e-mail címünket, mindez azonban persze szinte semmilyen védelmet sem jelent. A felhasználók joggal érzik azt, hogy egyre inkább árucikkekké válnak és csak addig fontosak az adott oldalnak, amíg ki nem adják a különböző személyes adataikat és szokásaikat. A folyamat egyáltalán nem halad jó irányba és a politikának, az online cégeknek és a felhasználóknak mielőbb lépniük kell.