Berta Sándor

Szabadalomsértéssel vádolja a Yahoo a Facebookot

Miközben a Facebook azzal van elfoglalva, hogy mielőbb megjelenjen a tőzsdén, a Yahoo szabadalomsértéssel vádolta meg. A cég ugyanezt a stratégiát alkalmazta korábban a Google tőzsdére kerülése előtt is, méghozzá sikerrel.

A The New York Times és a Financial Times egyaránt arról számolt be, hogy a Yahoo 10-20 olyan szabadalmat követel magának, amelyek az online hálózatokkal, a reklámokkal és a különböző megoldások testreszabásával kapcsolatosak. "Felelősséggel tartozunk a részvényeseink, az alkalmazottaink és mások felé azért, hogy megvédjük a saját szellemi tulajdonunkat. Ragaszkodnunk kell ahhoz, hogy a Facebook licencmegállapodást kössön velünk, vagy kénytelenek leszünk különböző lépéseket tenni azért, hogy megvédjük a jogainkat" - áll a Yahoo szóvivője által a Facebook vezetőinek írt levélben.

A vita arra vezethető vissza, hogy mind a két vállalat szeretne jó pozícióba kerülni a reklámpiacon. A közösségi oldal az elmúlt években rendkívül gyorsan növekedett, a regisztrált felhasználók száma elérte a 845 milliót, míg az éves forgalma a 4 milliárd dollárt. Ezzel szemben a Yahoo jelene nem túl fényes, de a társaság az 1990-es években egyike volt a legfontosabb online cégeknek. A Yahoo most azt állítja, hogy a Facebook számos olyan megoldást használ jogtalanul, amelyek az ő szabadalmaiban vannak leírva és amelyekért nem fizetett.

A Yahoo már 2004-ben, a Google tőzsdei megjelenése előtt bevetette ezt a fegyvert, méghozzá sikerrel. Akkor a Google úgy menekült meg a pertől és a további vitától, hogy 2,7 millió részvényt adott át a Yahoo vezetőinek. Néhány héttel később ezek a papírok 230 millió dollárt értek. A Yahoo nem véletlenül választotta megint ezt a stratégiát, mert a jelenlegi amerikai jogszabályok alapján olyan céget, amely ellen szabadalmi per van folyamatban, nem lehet bejegyezni a tőzsdén. A Yahoo vezetőitől kiszivárgott hírek szerint a mostani ügy nem függ össze a Facebook tőzsdére kerülésével, ugyanakkor Scott Thompson, a társaság új vezetője minden módon próbál új bevételekhez jutni.

Josh Constine, a TechCrunch munkatársa úgy vélte, hogy a Yahoo vagy azzal számol, hogy sikerül gyorsan licencmegállapodást kötnie a Facebookkal és így folyamatos bevételekhez juthat, vagy tulajdonrészt szerezhet a platformban és ezek a papírok a Facebook tőzsdére kerülése után nagyon sokat érhetnek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • himihumi27 #4
    Nem a részvényekről van szó, hanem az általános helyzetről, amely azt eredményezheti, hogy a különböző (és egyre növekvő) licenc díjjak megjelennek a termékek és szolgáltatások árában.

    Ui.: Kérlek ne gyere azzal, hogy a FB és a Yahoo ingyenes, mert, nem ezekről a konkrétumokról van szó, hanem arról, hogy ez hová vezet majd 5-10 év múlva.
  • qetuol #3
    eleged van??? részvényes vagy a facebookon, vagy mit nyafogsz?
  • Maniello #2
    Európában, javítanám inkább Magyarországon 0 a bázis. Majdnem 7 hónapja vagyok USAban és eddig szerintem több @yahoo.com-ot láttsm mint @gmail.com-ot.

    A szabadalomharcoból meg már elegem van, ideje lenne megreformálni az egész rendszert, a jelenlegi állapotban egyáltalán nem képes kiszolgálni a cégeket a gyors fejlődés miatt.
  • finizlik #1
    Yahoo mégis mit akar a nulla felhasználó bázisával?