Szekeres Viktor
Bemutatták az év legpocsékabb filmjét - és siker lett
Megértük, bemutatták az év legpocsékabbnak vélt filmjét, melyről kiderült, hogy valóban nagyon rossz. Mégis milliók nézték meg. Hogy is van ez?
Érdekel a Jack és Jill?
Amerikában hétvégén került bemutatása Adam Sandler új komédiája, a Jack és Jill (Jack & Jill), melyet itthon az Intercom forgalmazásában december 29-től vehetünk szemügyre. Ez az a film, melyhez rengeteg prekoncepcióval közelítettünk (van ez így...), s már előzetesei alapján is igen kínosnak kiáltottunk ki, hiszen manapság már viszonylag szűk azoknak a köre, akik még elviselhetőnek tartanak egy kvázi crossdressing komédiát, egy olyan filmet, melynek a fő poénforrása az, hogy a férfi főszereplő alakítja a fő női karaktert is - jelen esetben saját ikertestvérét.
Persze a múltban, sőt, a közelmúltban is akadtak jó filmek a műfajban, azonban a Jack és Jill első előzetese igazolta félelmeinket, tényleg szörnyűre sikeredett, s azonnal látni lehetett, hogy egy tanulságokkal megpakolt családi filmnek szánják a készítők. A Sandlerék Happy Madison produkciós irodája által a YouTube-ra feltöltött trailer nézőinek zöme is a "nem tetszik" gombra klikkelt a statisztikák alapján. Persze ettől a film még mindig sikerülhetett volna jól, azonban a premier előtt ellepték a netet az amerikai sajtóvetítéseket követő első kritikák, melyek szinte kivétel nélkül negatívak lettek.
A RottenTomatoes kritikaösszesítő oldalának adatai szerint a kinti sajtótermékekben eddig megjelent 67 kritikából mindössze kettő volt pozitív (ez és ez), a többi mind negatív lett, ami mindössze 3%-os tetszési indexet jelentett a komédiának. Az is beszédes egyébként, hogy a máskor a 100-at magasan meghaladó kritikaszám a Jack és Jill esetében elég alacsony lett, sok kritikus még megtekintésre sem méltatta Adam Sandler kettős szerepét, ami a papírforma szerint a következő Arany Málna-díjon nagy eséllyel fog indulni a szoborért.
A Jack és Jill 3%-os eredménye egyébként 2011 filmjei közül is az egyik leghitványabb teljesítményt jelenti, még az ugyancsak rossz Elrabolva is 4%-ra volt képes 92-ből 4 pozitív kritikával. A toplista alján egyébként még a nálunk csak DVD-n megjelent A szobatárs című csajos thriller (81-ből 3 pozitív kritika, 4%), valamint az ugyancsak nőnek öltözős Gagyi mami 3 áll (57 kritikából 3 pozitív, 5%). A Jack és Jillnek úgy tűnik, hogy ezen filmeket is sikerült alulmúlnia, azonban egyet nem volt képes megelőzni: a szaptember 9-én bemutatott Bucky Larson: Born To Be A Star ugyanis 0%-ot produkált, azonban mindezt viszonylag kevés, mindössze 32 kritikából, és csak 1500 moziban került bemutatásra, ami szűkebb körű premiereknek számít. A film a Jack és Jill-lel ellentétben nagy bukás volt, mindössze 2,5 milliós bevételt hozott, az viszont érdekes, hogy a produkciós iroda ugyanaz a Happy Madison Productions volt, mely a Jack és Jillt is gyártotta, Adam Sandler pedig író és produceri tisztet is betöltött a film mellett.
Persze még így is sok embert érdekelt a Jack és Jill, hazájában a nyitóhétvégén 25 millió dollárt bevételezett a film, ami akár szép teljesítménynek mondható, hiszen egy héttel előtte a Hogyan lopjunk el egy felhőkarcolót "csak" 24 millióval mutatkozott be, azonban a Halhatatlanok mögött így csak második lett a film a hétvégi toplistán. Ráadásul a Sandler-komédiáktól még ez a kezdés sem számít jónak: idén a Kellékfeleség című feldolgozás vígjáték 30, tavaly nyáron a Nagyfiúk 40 millió dollár fölötti kezdést produkált - ebben az évezredben mindössze a szokatlansága, s drámai felhangjai miatt jókorát bukó Ki nevet a végén nyitott gyengébben, 22 millió dollárral.
Vicces egy női ruhába öltözött férfi?
A Sony arra számít egyébként, hogy a Hálaadás alatt a családok felfedezik maguknak az IMDb-n jelenleg 3.1/10-es osztályzattal álló filmet, s annak amerikai összbevétele a Sandlertől minimálisan elvárható 100 millió felé fog közelíteni, s nem fog leállni 50 milliónál, mint a Ki nevet a végén esetében. Az ebbéli stúdióreményeket az támasztja alá, hogy az exit pollok szerint a Jack és Jillre jegyet váltók 53%-a családilag mozizott. A nézők filmvégi értékeléseit összesítve egyébként B osztályzat jött ki, azonban a 18 éven aluliak "A-"-ra hozták ki, ami azt is jelenti, hogy a kisgyerekeket és a tiniket valóban sikerült megszólítani Sandleréknek. (A nemek megoszlása 52% - 48% volt a nők javára, míg 57%-ban 25 éven felüliek, 43%-ban pedig 25 évesnél fiatalabbak látták a komédiát.)
Persze a múltban, sőt, a közelmúltban is akadtak jó filmek a műfajban, azonban a Jack és Jill első előzetese igazolta félelmeinket, tényleg szörnyűre sikeredett, s azonnal látni lehetett, hogy egy tanulságokkal megpakolt családi filmnek szánják a készítők. A Sandlerék Happy Madison produkciós irodája által a YouTube-ra feltöltött trailer nézőinek zöme is a "nem tetszik" gombra klikkelt a statisztikák alapján. Persze ettől a film még mindig sikerülhetett volna jól, azonban a premier előtt ellepték a netet az amerikai sajtóvetítéseket követő első kritikák, melyek szinte kivétel nélkül negatívak lettek.
A RottenTomatoes kritikaösszesítő oldalának adatai szerint a kinti sajtótermékekben eddig megjelent 67 kritikából mindössze kettő volt pozitív (ez és ez), a többi mind negatív lett, ami mindössze 3%-os tetszési indexet jelentett a komédiának. Az is beszédes egyébként, hogy a máskor a 100-at magasan meghaladó kritikaszám a Jack és Jill esetében elég alacsony lett, sok kritikus még megtekintésre sem méltatta Adam Sandler kettős szerepét, ami a papírforma szerint a következő Arany Málna-díjon nagy eséllyel fog indulni a szoborért.
A Jack és Jill 3%-os eredménye egyébként 2011 filmjei közül is az egyik leghitványabb teljesítményt jelenti, még az ugyancsak rossz Elrabolva is 4%-ra volt képes 92-ből 4 pozitív kritikával. A toplista alján egyébként még a nálunk csak DVD-n megjelent A szobatárs című csajos thriller (81-ből 3 pozitív kritika, 4%), valamint az ugyancsak nőnek öltözős Gagyi mami 3 áll (57 kritikából 3 pozitív, 5%). A Jack és Jillnek úgy tűnik, hogy ezen filmeket is sikerült alulmúlnia, azonban egyet nem volt képes megelőzni: a szaptember 9-én bemutatott Bucky Larson: Born To Be A Star ugyanis 0%-ot produkált, azonban mindezt viszonylag kevés, mindössze 32 kritikából, és csak 1500 moziban került bemutatásra, ami szűkebb körű premiereknek számít. A film a Jack és Jill-lel ellentétben nagy bukás volt, mindössze 2,5 milliós bevételt hozott, az viszont érdekes, hogy a produkciós iroda ugyanaz a Happy Madison Productions volt, mely a Jack és Jillt is gyártotta, Adam Sandler pedig író és produceri tisztet is betöltött a film mellett.
Persze még így is sok embert érdekelt a Jack és Jill, hazájában a nyitóhétvégén 25 millió dollárt bevételezett a film, ami akár szép teljesítménynek mondható, hiszen egy héttel előtte a Hogyan lopjunk el egy felhőkarcolót "csak" 24 millióval mutatkozott be, azonban a Halhatatlanok mögött így csak második lett a film a hétvégi toplistán. Ráadásul a Sandler-komédiáktól még ez a kezdés sem számít jónak: idén a Kellékfeleség című feldolgozás vígjáték 30, tavaly nyáron a Nagyfiúk 40 millió dollár fölötti kezdést produkált - ebben az évezredben mindössze a szokatlansága, s drámai felhangjai miatt jókorát bukó Ki nevet a végén nyitott gyengébben, 22 millió dollárral.