Ötvös Tibor

Nem sikerült az X-Men: Destiny

A képregényjátékok rajongóit az év utolsó negyede eléggé elkényezteti, hiszen a közepes Spider-Man: Edge of Time és a briliáns Batman: Arkham City mellett a Silicon Knights X-Men játéka is napvilágot látott.

A Destiny alcímet kapott akció-RPG nagyon sokat ígért és sajnos azt már most el kell árulnom, hogy ennek a felét sem teljesítette. De kezdjük az elején. A mutánsok olyan emberek, akik valamilyen különleges képességgel születtek, mely miatt a társadalom kitaszította őket. A mutánsok két csoportra tagolódtak. Vannak azok, akik szerint ők az evolúció következő lépcsője és az emberek ideje leáldozott és ott van az X-Men, akik különböző módokon segítenek az emberiségnek ezzel próbálván elérni, hogy befogadják őket.



A Destiny alaptörténete szerint az X-Men szétesett mentoruk, Charles Xavier professzor halála után, de ennek ellenére tovább folytatódnak a békés mutánsok erőfeszítései a béke megteremtésére. A játék is egy ember-mutáns békekonferencián kezdődik, ahol megismerhetjük a három főszereplőt. A japán Aimi Yoshida, a rasszista Adrian Luca és az amerikai focista Grant Alexander - sajnos ennyi a nagy választék. A Destiny első ígéretei között szerepelt, hogy a karakterünk megalkotásakor szabad kezet kapunk, de ez nem igaz.

Bármely karaktert is választjuk a három közül (akinek a konferencia közepén tör elő mutánsereje), ugyancsak három képesség közül választhatunk. Az Energy Projectionnel távoli ellenfeleket szedhetünk le (lásd Káprázat), a Density Control kővé változtatja a karjainkat és ezzel nagyon erős támadásokat vihetünk be és az utolsó a Shadow Matter, mellyel Árnyék és Rozsomák/Farkas képességeit ötvözhetjük.

Ezzel el is kezdődik a Destiny, mely egy hack'n'slash számos RPG elemmel. Sikeres küldetések teljesítése után tapasztalati pontokat (EXP) kapunk, melyekkel a különböző képességeinket tovább fejleszthetjük. Ugyancsak jól jönnek az X-Gene nevet kapott fénylő kis golyók, melyekkel más mutánsok képességeit szerezhetjük meg.



Mindez még jól is hangzanak, csak sajna az elég csúnya grafikával megáldott játék rém unalmas küldetéseket kínál. A legtöbbször adott számú ellenség leverése a feladat, de alkalmanként vigyázni kell egy személyre vagy bizonyos ideig kell helytállnunk. A történet során lehetőségünk lesz választani a jó és rossz oldal között, ám ennek igazából semmi szerepe: ugyanazokat az átvezetőket nézzük majd végig, bármely oldalon is állunk, csak maximum nem az utcán, hanem a tetőn harcolunk.

Szóval sajnos az X-Men: Destiny eléggé félresikerült és ennek köszönhetően a Silicon Knights sem számíthat túl sok bevételre az eladásokból. Ezt látta az Activision is, aki szerződést bontott a csapattal, ahol 40-75 fős leépítés lesz. A legújabb hírek szerint a csapat visszatér egy korábbi sikeréhez (a legvalószínűbb a Blood Omen: Legacy of Kain) és új kiadót keres.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!